GÜNDEM - 05 Ocak 2025 Pazar 13:12

Tüketiciler en çok cep telefonlarından şikayetçi

A
A
A
Tüketiciler en çok cep telefonlarından şikayetçi

Tüketicilerin yaşadığı sorunları en aza indirmek ve çözüm sağlamak amacıyla kurulan Tüketici Hakem Heyetine, Düzceliler en çok cep telefonu alışverişleriyle ilgili şikayetlerde bulunuyor. Düzce Tüketici Hakları Derneği Başkanı Safinaz Başar Gümüş, vatandaşların alışverişlerinde mutlaka fiş veya fatura almaları gerektiğini belirterek, bu belgelerin yaşanabilecek sorunlarda büyük önem taşıdığını ifade etti.


İl Tüketici Hakem Heyetleri, tüketicilerin alışverişlerinde yaşadığı sorunlara hızlı çözüm sağlamak amacıyla faaliyet gösterirken, aynı zamanda Tüketici Hakları Dernekleri de vatandaşları bilgilendirmek ve sorunların çözümüne rehberlik etmeye devam ediyor. Bu kapsamda Düzce’deki tüketiciler, cep telefonlarındaki arızalar ve diğer sorunlar nedeniyle hakem heyetlerine ve derneğe başvuru yapıyor. Bildirilen sorunlar, mümkün olan en kısa sürede çözülmeye çalışılıyor.



Vatandaşlara haklarını anlatan stantlar kuruluyor


Tüketici Hakları Derneği Düzce Şube Başkanı Safinaz Başar Gümüş, yaşanan mağduriyetlerle ilgili açıklamalarda bulundu. Gümüş, "Düzce’de bir alışveriş merkezinde stant açtık. Standı açmamızın sebebi de tüketici haklarını vatandaşlara net bir şekilde anlatmaktı. Bu standımız yoğun ilgi gördü. İnsanlar haklarını alışverişlerinde sorun yaşadıklarında nerelere, nasıl başvuracaklarını merak ediyorlar. Bizler de akıllarına takılan soruları cevaplandırarak onlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. Asıl olan zaten alışverişlerde fiş, fatura alınmasıdır. Bilgi, belge mağduriyet durumunda çok önemlidir. Vatandaşın mağduriyeti durumunda bunların ibrazı gerekir. Alışveriş yaptıkları yerler atlasa dahi vatandaşlar mutlaka fiş, fatura istemeli. İnsanlar artık yaşadıkları sorunların giderilmesi noktasında bilinçlendi. Bizim hakem heyetine başvurular bu anlamda gittikçe azalmaya başladı. Çünkü esnaf da tüketiciler de artık daha bilinçli" dedi.



"En çok şikayet cep telefonları şikayet ediliyor"


Düzce Tüketici Hakları Derneğine ve Tüketici Hakları Hakem Heyetine en çok şikayetin cep telefonlarından geldiğini belirten Safinaz Başar Gümüş, "Derneğimize ve hakem heyetine en çok telefonlar ve telefon altyapılarından şikayetler geliyor. Telefon alışverişleri ile ayıplı ürün olarak bilinen arızalı, bozuk ürün şikayetleri çok fazla oluyor. Ayrıca ayakkabıdan monta kadar yapılan her türlü alışverişte yine hakem heyetini şikayet konuları arasında yer alıyor. Kuaförden bile şikayet eden var. İnsanın var olduğu yerde aslında şikayetler bitmez. Her meslekle ilgili ve her hizmet sağlayıcıyla ilgili de şikayetler olduğunu düşünebilirsiniz. Bu sorunları minimize etmek çok zamanımızı alacak gibi görünüyor" diye konuştu.



"Mutlaka fiş, fatura alınmalı"


Alışverişlerde yaşanabilecek mağduriyetlerde vatandaşların haklarını arayabilmeleri için fiş ve fatura gibi belgeleri saklamaları gerektiğini vurgulayan Gümüş, "Alışverişlerde artık kartlar kullanıyor. Kart slipleri de belge olarak geçerli. Ancak fiş ve fatura her zaman daha sağlam belgedir. Eğer vergi mükellefiyse zaten fatura almak zorunda fakat sade bir vatandaşın da bu belgeleri alması gerekiyor. Bunun yanında tabii ki de şikayet süresi var. Süresini geçirmemek gerekiyor. Alışveriş 1 aylık dönemde yapıldıysa ya da 15 günlük dönemse o sürenin geçirilmemesi gerekiyor. Bu sürelere dikkat etmesi gerekiyor" ifadelerini kullandı.



Tüketiciler en çok cep telefonlarından şikayetçi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Milan geri dönüşle İtalya Süper Kupa’yı kazandı İtalya Süper Kupa finalinde Milan, 2-0 geriye düştüğü maçta Inter’i 3-2 mağlup ederek şampiyon oldu. Milan, İtalya Süper Kupa’yı 8. kez müzesine götürdü. İtalya Süper Kupa finalinde Inter ile Milan takımları, Suudi Arabistan’ın Riyad kentinde bulunan Al-Awwal Park Stadyumu’nda karşılaştı. Simeone Inzaghi’nin öğrencileri mücadeleye; Sommer, Bisseck, Stefan de Vrij, Bastoni, Dumfries, Barella, Hakan Çalhanoğlu, Mkhitaryan, Dimarco, Lautaro Martinez ve Mehdi Taremi 11’i ile başladı. Sergio Conceiçao ise, Maignan, Emerson, Tomori, Thiaw, Theo Hernandez, Yunus Musah, Fofana, Rejinders, Pulisic, Jimenez ve Alvaro Morata 11’ini sahaya sürdü. Hakan Çalhanoğlu, 35. dakikada sakatlığı nedeniyle maça devam edemedi ve yerini Asllani’ye bıraktı. Inter 45+1. dakikada Arjantinli golcüsüyle öne geçti. Ceza sahası içinde topla buluşan Lautaro Martinez, topu soluna çekerek yaptığı vuruşta fileleri havalandırdı. Milano derbisinde ilk yarı 1-0’la geçilirken, mavi-siyahlılar 2. yarıya da golle başladı. De Vrij’ın savunma arkasına attığı pasla topu kontrol eden Mehdi Taremi, topu ağlara gönderdi. Temponun yükseldiği müsabakada Milan, 52’de farkı 1’e indirdi. Ceza yayı önünde kazanılan serbest vuruşta Theo Hernandez yerden sert şutla gole imza attı. Müsabakada 2. yarı yüksek tempoda oynanırken, iki takım da net pozisyonlara girdi. 80. dakikada sol kanattan Theo Hernandez ile gelişen atakta Christian Pulisic, ceza sahasında topu kontrol ederek yaptığı vuruşla beraberlik golünü kaydetti. Kırmızı-siyahlılar 90+3. dakikada Abraham’la öne geçti. Ceza sahası sağ çaprazdan Rafael Leao’nun kale önüne pasında Abraham topu filelere gönderdi. Sergio Conceiçao’nun öğrencileri 3-2’lik sonuçla kupaya uzandı. Milan 8. kez şampiyon İtalya Süper Kupa’da mutlu sona ulaşan Milan, ezeli rakibinin kupadaki serisine son vererek şampiyonluğunu ilan etti. Milan, bu turnuvada son olarak 2016-2017 sezonunda şampiyon olurken, Inter ile olan Süper Kupa sayısını da eşitledi. Kırmızı-siyahlılar tarihinde 8. kez İtalya Süper Kupa zaferi yaşadı.