EĞİTİM - 24 Eylül 2024 Salı 11:58

Bakan Yusuf Tekin: "Müfredatımızı yüzde 35 oranında sadeleştirdik"

A
A
A
Bakan Yusuf Tekin: "Müfredatımızı yüzde 35 oranında sadeleştirdik"

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Eleştirilen önemli konulardan biri, yoğun bilgi yüküydü. Bunu da müfredatımızı yüzde 35 oranında sadeleştirerek, çocuklarımızın üzerinden aşırı bilgi verme mantığıyla kurgulanan eğitim yükünü kaldırmış olduk" dedi.


Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, hayırsever Burhan Özdemir tarafından kente kazandırılan Akçakoca Orhan Özdemir Fen Listesi Kampüsü’nün ek hizmet binalarının açılış törenine katıldı. Tören kapsamında, 400 kişilik modern konferans salonu, kapalı spor salonu, yeni nesil kütüphane ve Türkiye’de ilk pilot uygulaması gerçekleşecek olan genişletilmiş eğitim sistemine özgü laboratuvar binası hizmete açıldı.



"Dünyanın en gelişmiş eğitim sistemleriyle hemen hemen aynı fiziki altyapıya sahibiz"


Törende konuşan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye’nin eğitim sistemine yönelik açıklamalarda bulundu. Bakan Tekin, PTT AŞ tarafından 2002’de düzenlenen "2023’e Cumhuriyetimizin 100. Yılına Mektup Kampanyası" kapsamında yazılan mektupların kendisine ulaştırıldığına dikkat çekerek, "O mektupları okuduğumda, yazılanları gördüğümde Türkiye’nin eğitim öğretimde 22 yıllık devlet içerisinde geldiği noktayı yeterince anlatamadığımızı gördüm. Mektupları yazanlar öğretmenlerimiz, Bakanlığımızda çalışan müfettiş arkadaşlarımız, muhtarlar. Bu mektupları da yakın zamanda zaten bir kitapçığa basmak istiyoruz. Mesele bir öğretmenimiz ’Acaba bir gün 40 kişilik sınıfta ders anlatabilecek miyim?’ yazmış. Devamında da, ’74-76 kişilik sınıfta öğretmenlik yapıyorum’ demiş. Şuan Türkiye’de sınıflar 20-24 kişi arasında değişiyor. Dünyanın en gelişmiş eğitim sistemleriyle hemen hemen aynı fiziki altyapıya sahibiz" dedi.



"Şuan yaptığımız okul binaları depreme dayanıklılık açısından sorunsuz"


Derslik sayısının artırıldığını söyleyen Bakan Tekin, "Peki dersliklerimizin niteliğiyle ilgili değişiklik var mı? Yaptığımız binalar. 6 Şubat’ta meydana gelen depremi yaşayan 11 ilimizde 2002 yılından sonra yapılıp da yıkılan okulumuz neredeyse yok. 11 civarında derslik kullanılamaz hale geldi ama tamamı öncesinde yapılan derslikler. Şuan yaptığımız okul binaları depreme dayanıklılık açısından sorunsuz. Fiziki unsurlar itibariyle biraz önce bahsettiğim mektuplardan bir tanesinde bir öğretenimiz, ’Bir gün koridorlarında farelerin cirit atmadığı okulda öğretmenlik yapabilir miyim?’ diyor. Şuan sayı olarak belli bir noktaya getirdiğimiz dersliklerimizin fiziki kapasite ve nitelik açısından da dünya standartlarında okullarımız var. Bu da ayrı bir parantez" diye konuştu.



"Okullarımızda öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz internete erişebiliyorlar"


Bakan Tekin, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 60 binin üzerinde okulun bulunduğuna ve bu okulların internet erişimine açık durumda olduğuna dikkat çekerek, "Okullarımızda öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz internete erişebiliyorlar. Peki ne oluyor? Şuanda 625 bin dersliğimizde etkileşimli tahtalarımız var. Yani kara tahtaların yanında etkileşimli tahtalarla çocuklarımız ekranda öğretmenimizin yardımıyla ders işliyorlar. Peki bunun ne faydası var? İnternet erişimi olan ağlar üzerinden çocuklarımız, öğretmenlerimiz dünyanın en çok eğitim içeriğine sahip programlarından biri olan EBA’ya bağlanıyorlar ve istedikleri her türlü içeriği oradan online olarak dersliklerde işliyorlar. Türkiye’nin neresine giderseniz gidin öğretmenimiz tahtadan kendisinin anlattığının yetersiz olduğunu düşündüğü ya da bilgiyi daha farklı şekilde öğrencilerle paylaşmak istediği herhangi bir konuyu etkileşimli tahtalar üzerinden çocuklarımızla paylaşabiliyor. Bu da bizim açımızdan, eğitim öğretim altyapısı açısından önemli bir gösterge" şeklinde konuştu.



"Biz 2 hususu büyük oranda içeren değişikliği geçtiğimiz mayıs ayında hayata geçirdik"


Fiziki altyapıyla ilgili çok ciddi yatırımlar yaptıklarını dile getiren Milli Eğitim Bakanı Tekin, "Bir diğer husus, şuanda yaklaşık 1 milyon 130 bin civarında öğretmenimiz var. Bu öğretmenlerimizin yaklaşık 800 bin öğretmenimiz 2002 yılından bu yana atanmış öğretmenlerimiz. Eğitimin niteliğiyle ilgili önemli göstergelerden biri de, okullarda öğretmen başına düşen öğrenci istatistikleri. Uluslararası derecelendirme ve reyting ölçümü yapan kuruluşlar açısından önemli bir göstergesi. Binayı yaptık, öğretmenlerle ilgili ciddi şekilde ihtiyacı giderdik. Eğitimin içeriğiyle ilgili bakmamız gerekiyor. Orada da uluslararası örgütler bizi 2 eleştiriyle karşı karşıya bırakıyorlardı. ’Sizin müfredatınız yani programlarınız 1980’li, 90’lı yıllarda yaygın olan öğrenciye yoğun bir biçimde bilgi yüklemek üzerine kurulan bir sistem’ Bu bizim için birinci eleştiri. 2. eleştiri, ’Bilgiye erişimin sınırlı olduğu bir dönemde çocukların, gençlerin bilgi edinmede yegane kaynağının okul olduğu dönemlerde yazılmış bir müfredatınız var. Siz bu çocukların artık bilgiye erişmek konusunda yaşadıkları kolaylıkların farkında değilsiniz herhalde’ diye bizi eleştiriyorlardı. Dolayısıyla biz 2 hususu büyük oranda içeren değişikliği geçtiğimiz mayıs ayında hayata geçirdik. Eğitim öğretim surecinin mantığını bilgi edinmek değil, edinilen bilgiyi beceriye dönüştürmek üzere uygulanan çağdaş eğitim anlayışıyla bağdaşır hale getirdik, müfredatımızı buna görev revize ettik" ifadelerini kullandı.



"Müfredatımızı sadeleştirdik"


Bakan Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Yine aynı raporlar içinde eleştirilen önemli konulardan biri, yoğun bilgi yüküydü. Bunu da müfredatımızı yüzde 35 oranında sadeleştirerek, çocuklarımızın üzerinden aşırı bilgi verme mantığıyla kurgulanan eğitim yükünü kaldırmış olduk. Müfredatımızın böyle olması çok doğaldı. Bizler gibi, ilkokulda, ortaokulda, lisede bilgiye erişmek konusunda sıkıntı yaşıyorduk. Herhangi bir konuda araştırma yapmak istenildiğinde kütüphaneye gidiliyordu. Ben liseyi 1989’da bitirdim. 1980’li yıllarda lise öğrencisiyken kütüphanelerin önünde kuyruk oluştururduk. İçeri girdiğinizde bu kez ansiklopediler başında sıraya giriyordunuz. Ansiklopedi size gelir, başınızda da ödevini yağmak için başka biri beklerdi. Şimdi çocuklarımız ellerindeki akıllı cihazlarla istedikleri her türlü bilgiye hızlıca ulaşma imkanına sahipken biz hala aynı mantık da devam edersek bu sistemi yorar, öğrenciyi yorar, öğreteni yorar. Bu bilgiyi vermek konusunda öğretmenimiz de sıkıntıya girer. Niye bu yükü taşıyoruz? Niye bundan vazgeçmiyoruz? Yaptığımız 2. şey de bu. Müfredatımızı sadeleştirdik. Biz herhangi bir konuyu çıkartırken, çıkardığımız şeyin bilimsel olmadığı ya da bilimselliğini tartıştığımız için çıkarmıyoruz. Sadece çocuklarımızın artık yüksek öğretime erişimin bu kadar rahat olduğu bir dönemde bazı bilgi ve kazanımların ilerleyen eğitim kademelerinde verilmesinin daha pedagojik olduğunu düşündüğümüz için çıkartıyoruz"



"Vatanseverlikten merhamete kadar birçok konuyu müfredatımızın içinde çocuklarımızın kazanmasını istedik"


Eğitimde başka bir değişiklik daha yaptıklarını ve bu değişikliği kendisinin çok önemsediğini belirten Bakan Yusuf Tekin, "Dünyanın en köklü devlet geleneklerinden bir tanesine sahibiz. Bize düşen, bizim yapmamız gereken hususlardan bir tanesi, belki en önemlisi, bu devlet geleneğini, gelecek kulaklara aksettirecek bir sürecin koordine etmek. Buradan hareketle, vatanseverlikten merhamete kadar birçok konuyu müfredatımızın içinde çocuklarımızın kazanmasını istedik ki millet olarak bir arada yaşama kararlığımız devam etsin istedik" dedi.



Bakan Tekin’den hayırsevere teşekkür


Bakan Tekin, Akçakoca Orhan Özdemir Fen Listesi Kampüsü’nü kente kazandıran hayırsever Burhan Özdemir’e teşekkür ederek, "İçinde yaşadığımız vahşi kapitalist düzende rızkından, kazancından bir kısmını babasının hayrı ve isminin yaşatılması için çocuklara, gençlere ayıran böyle bir hayırseveri tebrik etmek istiyorum. Burhan Bey’e bu bina için teşekkür ediyorum. Kendisi ’Ben sadece okul yapıp bırakmayacağım’ dedi. ’Bu okulun bundan sonra her türlü sorununun çözümü için bir hamisi olarak burada bulunacağım’ dedi. Ben bunun için de Burhan Bey’e teşekkür ediyorum" diye konuştu.



Bakan Yusuf Tekin: "Müfredatımızı yüzde 35 oranında sadeleştirdik"

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Nilüfer’den 81 ile kitap desteği giderek büyüyor Nilüfer Belediyesi ve Nilüfer Kent Konseyi Emekliler Meclisi iş birliği ile yürütülen kampanya ile Nilüfer’de toplanan 3 bin 367 kitap daha 9 şehre gönderilmek üzere yola çıktı. Kitap gönderimi sırasında Emekliler Meclisi’ni ziyaret eden Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, bütün Nilüferliler’i bu anlamlı kampanyaya destek olmaya çağırdı. Nilüfer Belediyesi ve Nilüfer Kent Konseyi Emekliler Meclisi iş birliği ile Anadolu’daki çocuklar kitapla buluşuyor. Proje çerçevesinde kitaplar, ilçe genelindeki muhtarlıklar ve Nilüfer Kent Konseyi’nde toplanarak gönüllüler tarafından tasnif ediliyor. Ardından toplanan kitaplar Türkiye’nin dört bir yanındaki öğrencilere ulaştırılıyor. 2013 yılından itibaren her yıl geleneksel olarak düzenlenen proje kapsamında, yardımsever vatandaşların destekleriyle toplanan kitaplar, Türkiye genelindeki 81 şehre ulaştı. 11 yıldır devam eden kampanya kapsamında şimdiye kadar bin 5 okula, 147 bin 180 kitap gönderildi. 9 şehre 3 bin kitap Son olarak 9 şehirdeki 10 okula gönderilmek üzere toplam 3 bin 367 kitap daha yola çıktı. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları Okan Şahin ve Emre Karagöz de kitapların gönderilmesi sırasında gönüllülerin yanında yer aldı. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, son kampanyada kitap gönderilen her okul için, bir kitabın kapağına Nilüfer’den mesaj yazdı. Kitapların ihtiyaç duyulan okullara gönderilmesinin çok değerli olduğunu söyleyen Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, projeye katkı sunan herkese teşekkür etti. Başkan Özdemir, “Nilüfer Kent Konseyi Emekliler Meclisimiz, halkımızın bağışladığı kitapları Anadolu’nun dört bir yanındaki okullara ulaştırıyor. Halkımıza çağrımız şudur; Okuduğunuz veya yeni aldığınız kitapları Nilüfer Kent Konseyi’ne ya da muhtarlıklara bırakın. Sizin adınıza Anadolu’da kitaplar okunsun istiyoruz. Sizleri de bu organizasyona destek olmaya bekliyoruz” şeklinde konuştu.
Tekirdağ Tekirdağ’da eşini öldürmekle suçlanan sanığın yargılanması devam ediyor Tekirdağ’ın Süleymanpaşa ilçesinde eşi Buse Ateş Suna’yı darp ederek ölümüne neden olduğu iddia edilen Enes Suna’nın yargılanmasına devam edildi. Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına, davanın 28 Ocak 2025 tarihine ertelenmesine karar verdi. Tekirdağ 4. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmaya tutuklu sanık Enes Suna, hayatını kaybeden Buse Ateş Suna’nın anne ve babası Ayşe ile Yaşar Ateş, tarafların avukatları, Tekirdağ Barosu ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı. Bir önceki duruşmada Enes Suna’nın talebiyle incelenmesine karar verilen Buse Ateş Suna’nın cep telefonu raporu mahkeme başkanı tarafından okundu. Rapora göre, Buse Ateş Suna’nın telefonunda "T.A." olarak kaydedilen bir numaranın, aslında bir erkek şahsa ait olduğu ve sosyal medya üzerinden bu kişiyle iletişim kurduğu tespit edildi. Duruşmaya SEGBİS sistemi ile katılan söz konusu şahıs, Enes Suna’yı tanımadığını, Buse Ateş Suna’nın evli olduğunu bilmediğini söyledi. Şahıs, sosyal medya üzerinden tanıştıkları Buse Ateş Suna’nın kendisine "Sözlüm var, sorunlar yaşıyorum" dediğini, ancak kendisini rahatsız ettiği gerekçesiyle iletişimi kestiklerini ifade ederek ilerleyen süreçte Ateş Suna’yı engellediğini ifade etti. Duruşmada, olay günü ihbara giden ATT personeli de tanık olarak dinlendi. Tanık, gece saat 04.00 sularında gelen ihbar üzerine olay yerine gittiklerini belirterek, “Ambulansı bir kişi karşıladı. Daha sonra Buse Ateş Suna kendisi yürüyerek ambulansa geldi. Baş ağrısı şikayeti vardı, ilk müdahalesini yaptıktan sonra Tekirdağ Dr. İsmail Fehmi Cumalıoğlu Şehir Hastanesi’ne sevk ettik” dedi. Sanık Enes Suna, savunmasında eşini çok sevdiğini ve hiçbir şekilde şiddet uygulamadığını iddia ederek tahliye talebinde bulunarak, “Eşimle severek evlendim. Babası bizi ölümle tehdit ediyordu, bununla ilgili ses kayıtları var. İşlemediğim bir suç yüzünden 10 aydır cezaevindeyim. Tahliyemi talep ediyorum” dedi. Buse Ateş Suna’nın avukatları, Enes Suna’nın telefonunun incelenmesi ve HTS kayıtlarının çıkarılmasını talep etti. Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına ve davanın 28 Ocak 2025 Salı günü saat 15.00’te görülmesine karar verdi. Duruşmaya katılma talebinde bulunan Tekirdağ Baro Başkanı Egemen Gürcün ve üyelerinin talepleri mahkeme tarafından reddedildi. Ancak baro temsilcileri duruşmayı dinleyici olarak takip etti.