Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) tarafından Doğu Marmara’da bulunan Kocaeli, Sakarya, Bolu, Düzce ve Yalova illerinin Logo ve Sloganlarını belirlemek üzere “Marka Kent Logo ve Slogan Yarışması” düzenlendi.
“Marka Kent Ödüllü Logo ve Slogan Yarışması”nın daha geniş kitlelere duyurulması amacıyla başlatılan yarışmaya Kocaeli, Sakarya, Bolu, Düzce ve Yalova illerinin Logo ve Sloganları için Türkiye’nin birçok ilinden ve Pakistan, İspanya, Avustralya gibi Dünyanın değişik ülkelerinden grafikerler logo ve slogan hazırladılar.
Marka Kent Ödüllü Logo ve Slogan Yarışması MARKA ve Doğu Marmara’da bulunan illerin valilikleri, Büyükşehir ve il belediyeleri, Sanayi ve Ticaret Odaları, İl Genel Meclis Başkanlıkları, Bölgede bulunan üniversiteler, Bolu’da Kadın Girişimciler Kurulu tarafından destekleniyor.
LOGO VE SLOGANLAR SEÇİLMESİNDE SON AŞAMAYA GELİNDİ
Beş il için oluşturulan Seçici Kurullar Logo ve Sloganları değerlendirmeye başladılar. İllerde yapılan değerlendirmede her ilin Valisinin Başkanlığında yapılan Marka Kent Ödüllü Logo ve Slogan Yarışması Seçici Kuruluna Büyükşehir ve il belediyeleri, Sanayi ve Ticaret Odaları, İl Genel Meclis Başkanlıkları, İllerde bulunan üniversiteler, konsept danışmanları, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’ndan birer temsilciden oluşmaktadır. Bu kapsamda illerde yapılan toplantılarda Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu ve Yalova seçici kurulları Logo ve sloganlarla ilgili son değerlendirmeleri yapmaya devam ediyorlar.
Her il için dereceye giren yarışma birincisine 7 bin 500 TL, ikinciye 5 bin TL, üçüncüye 3 bin TL para ödülü verilecek.
LOGO VE SLOGAN MARKALAŞMADA ÖNEMLİ
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Erkan Ayan yaptığı açıklamada “Kentler; logo ve sloganları ile hafızalarda kalmaktadır. Logo ve sloganların uluslararası camiada tanınırlık açısından önemi vardır. Doğu Marmara illerinin imajının oluşturulması ve insanların zihninde canlanması açısından büyük bir eksiklikti. Logolar ileri çağrıştıran bir simge olması gerekiyor. Kalkınma ajansı olarak 5 ilde aynı yarışmayı organize ettik. Örneğin, Kocaeli’nin ’Çalışınca Oluyor’ sloganı hafızalarda yer eden güzel bir slogan. Ancak kentin genelini kapsayan bir slogan ile desteklenmesi doğru olacaktır. Temennimiz yarışmadan kentlerimizin bütün özelliklerini yansıtan logolarının ortaya çıkması. İnsanların zihninde Kentlerin ismi çakmalı” dedi.