GENEL - 29 Nisan 2012 Pazar 10:40

BİLİŞİM SEKTÖRÜ`NÜN 2023 HEDEFİ 160 MİLYAR DOLAR

A
A
A
BİLİŞİM SEKTÖRÜ`NÜN 2023 HEDEFİ 160 MİLYAR DOLAR

Bilişim İş Adamları Derneği (BİSİAD) Başkanı Osman Akın, Türk bilişim sektörünün 2023 yılı büyüklük hedefinin 160 milyar dolar olduğunu söyledi.
Bilişim İş Adamları Derneği (BİSİAD) Başkanı Osman Akın güven tazeledi. Bilgisayar sektörünün ilk sivil toplum örgütlerinden olan BİSİAD`ın olağan genel kurulunu yapıldı. Ulutek Konferans Salonu`ndaki genel kurulun tek adayı olan mevcut başkanı Osman Akın, bilişim sektöründe dünya ve Türkiye`ye ait verileri paylaştı. Akın, Türkiye`nin en değerli 3 markasından 2`sinin bilişim şirketi olduğunu ifade ederek, "Bilişim sektörü büyük bir hızla gelişiyor olsa da özellikle yazılım ve servisler alanında henüz çok
geride. Avrupa`da kişi başı bilişim harcaması Türkiye`nin 10 katı seviyesinde. Ancak yine de kötümser değiliz. E-devlet, Fatih gibi büyük projeler Türk bilişim sektörü için büyük bir fırsat. Yine KOSGEB ve TÜBİTAK projeleri ile birçok başarı hikayesi yazılacak" dedi.
"YAZILIM SEKTÖRÜ STRATEJİ SEKTÖR İLAN EDİLMELİ"
Türk bilişim sektörünün 2023 yılı büyüklük hedefinin 160 milyar dolar olduğuna dikkat çeken Akın, "Bunun için yazılım sektörünün stratejik sektör ilan edilmesi gerek. Yazılım üreticilerinin haklarının korunması lazım. Yerli üretime sahip çıkılmalı ve yazılım ürünlerindeki vergi yükünün kaldırılması gibi birtakım acil adımların atılması gerekiyor" diye konuştu.
Bursa`nın turizm, sanayi, termalin yanı sıra bir bilişim şehri de olması gerektiğini belirten Akın, "Şehrimizi yönetenlerle birlikte Bursa`nın bilişim alt yapısının geliştirilmesi için çalışacağız. Hatta kısa süre içerisinde Bursa`nın datacenter kenti olmasını planlıyoruz. Bunun için en büyük ihtiyaçlarımızdan bir tanesi Bursa`da bilgisayar mühendisliği bölümünün açılmasıdır" diye konuştu.
AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk ise, hükümetin bilişim ve iletişim alanında çok büyük yatırımlar yaptığını ifade ederek, "Hükümet olarak AR-GE çalışmalarına çok önem veriyoruz. Bilişim ve iletişim gibi stratejik sektörlere yoğunlaşıyoruz. Artık kendi arabamızı, kendi helikopterimizi üretebilmeliyiz. Katma değerli ürünlere önem vermeliyiz. Küçük bir mikroçipin değeri bugün bir kamyon para ediyor" ifadelerini kullandı.
Osman Akın üçüncü dönem başkanlığa seçilirken, yönetime şu isimler girdi: Mustafa Bakır, Kemal Güler, İbrahim Uzun, Nesrin Erdem, Bilal Kasap, Alper Soyaslan, Dağhan Uzgur, Ertan Yılmaz.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Edirne USHAŞ Genel Müdürü Ünver: "30 ülkede irtibat ofisleri kurmayı hedefliyoruz" USHAŞ Genel Müdürü Behlül Ünver, sağlık turizmi stratejisinde sadece yurt içinde değil aynı zamanda da yurt dışında da daha aktif rol üstlenileceğini kaydederek, 30 ülkede irtibat ofisleri kurmayı hedeflediklerini söyledi. USHAŞ Genel Müdürü Ünver, Edirne’de bir otelde düzenlenen Balkan Ülkeleri Sağlık İş Forumu’nda basın mensuplarının sorularını cevapladı. Türkiye’nin sağlık turizmi hedeflerine değinen Ünver, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı arasında yürütülen iş birliği sayesinde sağlık turizminde tanıtım faaliyetlerinin koordineli bir şekilde yürüyeceğini dile getirerek, "USHAŞ olarak HealthTürkiye platformu üzerinden, Türkiye’nin sağlık hizmetlerini küresel ölçekte tanıtacağız. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yurt dışı tanıtım ağını ve Ticaret Bakanlığı’nın destek mekanizmalarını da kullanacağız. Bu ortaklık, sağlık turizmi için tarihi bir sıçrama anlamına geliyor" ifadelerini kullandı. "Otellerdeki her odada karekod sistemini hayata geçireceğiz" Türkiye’ye gelen turistlerin sağlık hizmetlerine yönelik erişimini kolaylaştırmak amacıyla yeni bir karekod sisteminin hayata geçirileceğini açıklayan Ünver, "Otellerde artık her odada karekod sistemi geliyor. O karekod sistemi okuttuğunda bizim HealthTürkiye portalına bağlanacak. Haklarını bilecek. Burada da amacımız turistin mağduriyetinin önlenmesi. Turistlerimiz, misafirlerimiz aldıkları hizmette sıkıntı yaşamamaları için bize şikayet edebilecekler. Ayrıca nasıl hareket etmeleri gerektiği hususunda da o karekodu telefonlarından okuttukları zaman hemen bizim sayfa gidebilecekler" dedi. "Türkiye’ye gelen tüm turistler yeni üretilecek rejister koduna sahip olacak" USHAŞ Genel Müdürü Ünver, yeni üretilecek olan rejister kodu ile artık Türkiye’ye gelen tüm turistlerin bu koda sahip olacağını ifade ederek, "Biz onların sağlık hizmeti almaları konusunda hastanelerle entegrasyonunu takip edeceğiz. Orada mağduriyetlerin olmaması noktasında bunları kontrol etmiş olacağız ya da örnek olarak ilgili bakanlık, ilgili ülke o hastayla ilgili bazen bilgi istiyor. Bunların tek elden takip edilmesi ve kontrol edilmesi bunlar zaman içerisinde aslında değişim, dönüşüm şekliyle karşımıza çıkacak olan konular" değerlendirmesinde bulundu. "Yönetmelik ile USHAŞ regüle edici özellik kazandı" Resmi Gazete’de yayımlanan Uluslararası Sağlık Turizmi Yönetmeliği ile USHAŞ’ın hem sağlık aracı kuruluşları hem de sağlık hizmeti sunucuları için regüle edici özellik kazandığını dile getiren Ünver, "Yönetmelikte birçok madde getirdik. Komplikasyon sigortası, akreditasyon süreçleri, hasta memnuniyeti ve şikayetinin kurumların performansını etkileyeceği bir süreç başlamış oluyor. Bunlar USHAŞ’ın sağlık turizmindeki somut adımlarıdır" ifadelerine yer verdi. "Türkiye’ye sağlık turizmi çerçevesinde gelen hastaların yüzde 23’ü tekrardan gelmek istemiyor" Türkiye’ye sağlık turizmi çerçevesinde gelen hastaların yüzde 23’ünün Türkiye’ye tekrar gelmek istediğinin altını çizen Ünver, "Arz talep dengesi içerisinde yapı kendince oluşuyor. Mesela saç ekiminde çok talep var, herkes saç ekmeye başladı. Sağlık turizminde doğru işlerin yapılması lazım. Bunların da dengelenmesi lazım. Bunu yaparken şimdi herkesin elinde telefon var, sosyal mecralarda bakıyorsunuz. İnsanlar belki doktor değil ama kendini öyle güzel bir anlatıyor ki pazarlama, reklam veriyor ve insanlar o kuruma ulaşabiliyor. Herkes araştırmacı da değil. Geliyor, Türkiye’de plazalarda, kuaförlerde, hatta arabaların arkasında gezer mobil diş ünitelerinin de olduğu sistemler görüyoruz. Sonra mağduriyet oluyor. Bu mağduriyet neticesinde de uluslararası basında biz bunu haber olarak görüyoruz. Herkes bunun farkında olmayabilir. Herkes doğru konuda da hizmet almayabilir. Bunun da sorumluluğu bizde çünkü bir yanlış uygulama ülke imajınızı zedeliyor. USHAŞ bunu regüle edecek" şeklinde konuştu. "30 ülkede irtibat ofisleri kurmayı hedefliyoruz" Sağlık turizmi stratejisinde sadece yurt içinde değil aynı zamanda da yurt dışında da daha aktif rol üstlenileceğinden bahseden Ünver, Balkanlar, Orta Asya, Afrika ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere 30 ülkede kurulması hedeflenen irtibat ofislerinin yanı sıra dostluk hastaneleri kurmayı planladıklarını da dile getirdi. Ayrıca Ünver, Edirne merkezli olmak üzere Bulgaristan ve Yunanistan’da yeni merkezler üzerinde çalıştıklarını belirterek, ABD, İngiltere ve Almanya gibi ülkelerde de özel ihtiyaca yönelik merkezler kurulmasının hedeflendiğini kaydederek, şu ifadeleri kullandı: "Örneğin İngiltere’de ağırlıklı olarak diş sağlığı, Almanya’da yaşlı bakımı ve kozmetik sağlık alanında güçlü bir talep var. Biz de her bölgenin ihtiyacına göre uzmanlaşmış merkezler kurmayı hedefliyoruz." "USHAŞ olarak da teşvik konularımız olacak" Sağlık turizminin artırılmasına yönelik teşvik uygulamalarından da bahseden Genel Müdür Ünver, "Ticaret Bakanlığımız teşvik uygulamaları yapıyor. Bununla ilgili pazar araştırıyor, ülke araştırıyor. Sağlık Bakanlığı bunu hizmet ihracatı olarak görüyor. Biz sağlığın parayla ölçülebilir bir değer olduğunu düşünmüyoruz. İnsanlar bir maliyete katlanıyor. Neticede, sağlıkta kullanılan teknoloji yüksek teknoloji ve bunun da talep edilebilir ve doğru olması gerekiyor. Bu da parayla oluyor. Onun için bunun doğru bir zemine oturması lazım. Biz de bu konuda teşvik konusunda sadece Ticaret Bakanlığı’nı referans almayacağız. Biz Sağlık Bakanlığı olarak, USHAŞ olarak da teşvik konularımız olacak. Kamu özel iş birliklerimiz olacak. Sektörün önünü açıcı çalışmalarımız olacak. Evet para boyutu olacak ama diğer taraftan da hizmet boyutu da olacak" diye konuştu.