ASAYİŞ - 20 Ağustos 2024 Salı 14:13

Düğün yolunda pikap ve tır kafa kafaya çarpıştı: 4 ölü, 1 yaralı

A
A
A

Batman’da, Mardin’e düğüne giden ailenin pikabı ile tır çarpıştı. Kazada aynı aileden 4 kişi hayatını kaybetti, 1 kişi yaralandı.

Batman-Kozluk karayolu Devecik mevkisinde yolun tek şeritte düştüğü bölümde 06 FC 6240 plakalı pikap ile 23 BF 009 plakalı tır, sürücülerinin kontrolünden çıkarak kafa kafaya çarpıştı. İhbar üzerine olay yerine sağlık, itfaiye ve kolluk kuvveti sevk edildi.

Düğün yolunda pikap ve tır kafa kafaya çarpıştı: 4 ölü, 1 yaralı

Sağlık ekipleri, yaptığı kontrollerde pikapta bulunan aynı aileden Medeni İba, Remziye İba, Neslihan İba ve Mensure Güler’in hayatını kaybettiğini, tır sürücüsünün ağır yaralandığını belirledi.

Düğün yolunda pikap ve tır kafa kafaya çarpıştı: 4 ölü, 1 yaralı

Cenazeler, otopsi yapılmak üzere Batman Eğitim ve Araştırma Hastanesi morguna, yaralı ise hastanede tedavi altına alındı. Hayatını kaybedenlerin Diyarbakır’ın Silvan ilçesinden Mardin’e düğüne gideceği öğrenildi. Kazayla ilgili soruşturma sürüyor.

Osman Arslan - Emrullah Işık

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Dr. Mücahit Gültekin: “Bugün Gazze’yle, Filistin’le birlikte uluslararası hukuk çökmüştür” Anadolu Gençlik Derneği (AGD) Kayseri Şubesi tarafından düzenlenen ‘Direniş Cephesi Medya ve Manipülasyon’ adlı konferansta konuşan Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mücahit Gültekin, “Bugün Gazze’yle, Filistin’le birlikte uluslararası hukuk çökmüştür” dedi. Melikgazi Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen konferansa; AGD Kayseri Şube Başkanı Yusuf Şahin, Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mücahit Gültekin, dernek yöneticileri ve vatandaşlar katıldı. ‘Direniş Cephesi Medya ve Manipülasyon’ adlı konferans hakkında bilgiler veren AGD Kayseri Şube Başkanı Yusuf Şahin, “AGD Kayseri Şube Başkanı Yusuf Şahin, “Anadolu Gençlik Derneği olarak 7 Ekim’den bu yana meydanlardaydık. Bugünde Mücahit Gültekin hocamızı davet ettik. 1 yıldır yaşanan bu zulmün psikolojik açıdan medyada nasıl manipüle edildiğini, tüm dünyada bu manipülasyonun nasıl yapıldığını ortaya koyması için hocamızı davet ettik. Programımız genel anlamda Mücahit hocamız ve bizim konuşmalarımızla devam edecek. 14 Eylül Cumartesi günü Adana’da Ceyhan boru hattı üzerinde vanaları kapat, yaraları kapat eylemi yapacağız. Bu etkinliğimize bütün Kayseri halkımızı bekliyoruz” dedi. Konferansı gerçekleştiren Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mücahit Gültekin ise, “7 Ekim’den bu yana Gazze’de bir soykırım sürüyor. Bu soykırım 1 yıla yakın süredir devam ediyor. Tarihte görüp, görebileceğimiz en ciddi katliamlar yaşanıyor. Buna rağmen bütün dünya sessiz. Sadece sessiz değil, aynı zamanda dünyanın bütün süper güçleri bu katliama destek veriyor. Bu ülkelerin hepsi bize sözde insan haklarından bahsediyor, demokrasiden bahsediyor, özgürlükten bahsediyor. İşte bu kavramların bir manipülasyon olduğunu, bunların hepsinin bir psikolojik savaş malzemesi olduğunu görüyoruz. O zaman bizim de; ‘Nerede sizin çocuk haklarınız? Nerede sizin kadın haklarınız? Nerede sizin insan haklarınız?’ diye bir soruyu sorma hakkımız var. Sizler bize 100 yıllardan beri bunlardan bahsediyorsunuz. Bütün bu kavramların hepsinin bugün Gazze’de çöp olduğunu, çöktüğünü görüyoruz. Bugün Gazze’yle birlikte Filistin’le birlikte uluslararası hukuk çökmüştür” ifadelerini kullandı.
Bitlis Bitlis’te İlköğretim Haftası kutlamaları Bitlis’te 2024-2025 eğitim öğretim yılı kapsamında ‘İlköğretim Haftası’ kutlama programı düzenlendi. İl Kültür Merkezinde düzenlenen kutlama programı saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Burada konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Bilal Gür, “Eğitim, bir toplumun geleceğini inşa eden en kritik süreçlerden biridir. Türkiye’nin yarınları, eğitimde yapacağımız hamleler ve bu yolda yetiştireceğimiz nesillerle şekillenecektir. Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün vurguladığı gibi, ‘Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesillerin yetişmesi yalnızca eğitimle mümkündür.’ Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da belirttiği gibi eğitim sürecinin etkinliği sadece bilgi edinmekle sınırlı kalmamalıdır. ‘Oku, düşün, uygula ve neticelendir!’ yaklaşımı, eğitimde başarılı olmanın temelidir. Okuduğunuz bilginin üzerinde düşünmüyor ve onu hayata geçirmiyorsak, bu bilgi anlamını kaybeder. Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılı olan Türkiye Yüzyılı hedefini gerçekleştirmek amacıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli düsturuyla çıktığımız bu yolda var gücümüzle çalışmaktayız. Eğitim camiamız, tarihi bir sorumluluğun ve acil bir ihtiyacın bilinciyle eğitim olgusunu kapsayıcı bir perspektifle ele almış ve sistemi kendi özgün değerlerimizi yansıtacak şekilde şekillendirmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, köklerimizden geleceğe uzanan özgün değerlerimizi yansıtarak, erdemli ve donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedefleyen; değer, eylem ve insanlık odaklı bir anlayışla hazırlanmıştır” dedi. Gür’ün konuşmasının ardından öğrenciler tarafından şiirler okunarak çeşitli gösteriler sunuldu. Program, 4ç sınıf öğrencilerinin okula yeni başlayan öğrencilere balon hediye ederek ‘hoş geldin’ demesi ve halk oyunları gösterilerinin ardından son buldu. Programa Bitlis Vali Yardımcısı Kübra Sivaslıoğlu, Bitlis Belediye Başkan Vekili Necmi Menteş, kurum amirleri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı.
İstanbul Elektronik cihazların hasar yönetiminde dijital hizmet Türkiye genelindeki MediaMarkt mağazalarından elektronik cihaz satın alırken, teminatları BNP Paribas Cardif Türkiye tarafından sunulan ‘Cihaz Koruma Sigortası’ çözümünden faydalananlar, artık herhangi bir hasar durumunda BNP Paribas Cardif Türkiye Müşteri İlişkileri Merkezi’ne ulaşma ihtiyacı duymadan, cihazlarıyla ilgili tüm başvurularını ve cihazlarının hasar durum takiplerini BNP Paribas Cardif Türkiye’nin kurumsal web sitesi üzerinden 7-24 anlık olarak gerçekleştirebilecekler. Değişen dünyanın sigortacısı BNP Paribas Cardif Türkiye, iş ortaklarının ihtiyaçlarına uygun dijital kanal yatırımlarını sürdürüyor. Hasar anında 7-24 ulaşılabilirlik hedefiyle hareket eden firma, son olarak iş ortağı MediaMarkt’la gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında, müşterilerinin hasar başvurusu ve süreç takibini kolaylaştıran önemli bir dijital geliştirmeyi devreye aldı. Değişen dünyanın hızla değişen koşullarına adapte olarak, iş ortakları ile olan süreçlerini dijitale taşıdıklarını belirten BNP Paribas Cardif Türkiye İş Ortaklıkları Genel Müdür Yardımcısı Uğur Kırçal, son olarak gerçekleştirdikleri dijital geliştirme ile MediaMarkt kanalındaki müşterileri için fark oluşturan bir dijital deneyim yolculuğu tasarladıklarını vurguladı. Yapılan açıklamaya göre, bu dijital geliştirme ile BNP Paribas Cardif Türkiye’nin MediaMarkt kanalındaki müşterileri için fark oluşturan bir dijital deneyim yolculuğu tasarlandı. MediaMarkt kanalıyla elektronik cihaz satın alırken Cihaz Koruma Sigortası çözümümüzden faydalanan BNP Paribas Cardif Türkiye müşterileri, Müşteri İlişkileri Merkezi’ne alternatif olarak, firmanın bnpparibascardif.com.tr/ adresli kurumsal web sitesi üzerinden 7-24 hasar kaydı açabilecekler. Yeni yapının devreye alınmasıyla BNP Paribas Cardif Türkiye müşterileri, hasar kaydı sonrasında cihazlarının hasar durum takiplerini ve son durumunu da Müşteri İlişkileri Merkezini aramaya gerek kalmadan, kurumsal web sitesi üzerinden anlık olarak görüntüleyebilecekler.
İstanbul Tarihçi İlber Ortaylı Beyoğlu’nda düzenlenen “Avrupa Miras Günleri”ne konuk oldu Tarihçi yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı, Beyoğlu Belediyesi öncülüğünde düzenlenen Beyoğlu Avrupa Miras Günleri’ne konuk oldu. Şebnem Yiğit moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Türkiye’nin İlk Belediyesi: 6. Daire” konulu söyleşide, Beyoğlu Belediyesi Başkanlık Binası 6. Dairenin hikayesini ve belleğini anlatan Prof. Dr. İlber Ortaylı Beyoğlu’ndaki kültürel mirasın ve değerlerin korunması gerektiğine de dikkat çekti. Beyoğlu Belediyesi, bu yıl “Rotalar, Ağlar ve Bağlantıların Mirası” temasıyla düzenlenen Avrupa Miras Günleri kapsamında Beyoğlu’nun tüm kültürel paydaşlarını bir araya getirdi. Beyoğlu Avrupa Miras Günleri’nin en önemli konuklarından birisi de Tarihçi yazar İlber Ortaylı oldu. Şebnem Yiğit moderatörlüğünde gerçekleştirilen söyleşide İlber Ortaylı, Beyoğlu Belediyesi Başkanlık Binası 6. Dairenin tarihi hakkında bilgi verdi. “Hala nostaljik taraflarımızı tatmin edebileceğimiz bir Beyoğlu’nda yaşıyoruz” Beyoğlu’ndaki kültürel değerlerin ve mirasın korunması gerektiği hakkında bilgi veren Prof. Dr. Ortaylı, “Her biri bizim için bir milli mirastır. Korunması gerekir. Coğrafyamız için önemlidir. Hala nostaljik ve estetik taraflarımızı tatmin edebileceğimiz bir Beyoğlu’nda yaşıyoruz” ifadelerini kullandı. Öte yandan Beyoğlu Belediye Binası’nın korunması gerektiğini söyleyen Ortaylı, “Bu binadan sonra da binalar yapıldı. Ama hiçbiri bunun kadar manidar değildir. Hakikaten dikkat edilecek bir yer” dedi. Söyleşiye Beyoğlu Belediye Başkanı İnan Güney de katıldı. Beyoğlu’nun kültürel mirası hakkında bilgi veren Başkan Güney, “Beyoğlu yürüdüğümüz zaman bir açık hava müzesi gibi. Her meydanın bir hatırası var. Her binanın geçmişten gelen bizim de taşımamız gereken bir kimliği var. Binlerce atılmış adım var, bir hayat hikayesi var. Beyoğlu bu tarihi mirasıyla geçmişten bize bir emanet. Dolayısıyla Beyoğlu’nu bizim de çocuklarımıza taşıyacağımız bir miras olarak görüyoruz. İçerisinde bulunduğumuz binada geleceğe taşımamız gereken geçmişten gelen bir miras. Az önce söylediğimiz gibi 1857 yılında Türkiye’nin ilk modern belediyesi 6. Daire-i Belediye olarak kurulmuş. Bugün Beyoğlu Belediyesi olarak hizmet vermeye devam ediyor” şeklinde konuştu. “Amacımız Beyoğlu’nu uluslararası düzeyde olması gereken yere taşımak” Amaçlarının Beyoğlu’nu uluslararası düzeyde olması gereken yere ulaştırmak olduğunu söyleyen Güney, “’Rotalar ağlar ve Bağlantılar’ temasıyla Avrupa Miras Günleri’ne ev sahipliği yapıyoruz. Burada amacımız Beyoğlu’ndaki tarihi kültürel değerleri, mirası, hafıza mekanları ve binaları tekrar hatırlatmak, tekrar insanların önüne çıkarabilmek ve mümkünse UNESCO tarihi kentler listesine Beyoğlu’ndaki binaları ve Beyoğlu’nu ilçe olarak aldırabilmek Beyoğlu’nu uluslararası düzeyde olması gereken yere taşımak” dedi. Gerçekleştirilen programın son bölümünde ise katılımcılar İlber Ortaylı’ya sorularını yöneltti. Program karşılıklı soru cevapların ardından son buldu.
İstanbul Hepsiburada ilk 6 ayı güçlü sonuçlarla kapadı Güçlü büyümesini 2024’te de sürdüren Hepsiburada, ilk 6 ayda 66 milyon sipariş adediyle satış hacmini yüzde 105 oranında büyüttü. Son 12 ayda müşteri başına düşen sipariş sıklığı da ortalama 10,6 adet ile e-ticaret platformu tarihinde ilk kez çift haneye yükseldi. Böylece müşteri başına yıllık ortalama sipariş adedi son 3 yılda 2,5 katın üzerinde artmış oldu. E-ticaret platformu Hepsiburada, yılın ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. İlk 3 aylık dönemde ortaya koyduğu başarılı performansı ikinci çeyrekte de devam ettiren e-ticaret platformu, toplam satış hacmi büyümesi, sipariş adedi, sipariş sıklığı, platform üzerinden satışa sunulan ürün çeşitliliği gibi çok sayıda metrikte güçlü sonuçlara imza attı. İlk yarıda toplam satış hacmi yüzde 105 arttı Enflasyondan arındırılmamış verilere göre ilk yarıda toplam satış hacmini geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 105’lik bir artışla 68,3 milyar TL’ye yükselten Hepsiburada’nın faiz, amortisman ve vergi öncesi kârının (FAVÖK) toplam satış hacmine oranı ise geçen yılın aynı dönemine göre 1 puan artışla yüzde 2,4 olarak gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi uygulanmış sonuçlara göre ise, şirketin ilk yarı yıldaki satış hacmi artışı yüzde 22, FAVÖK’ün satış hacmine oranı ise yüzde 1 oldu. Operasyonel nakit akışı 1,3 milyar TL’nin üzerine çıktı Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, küresel ve yerel ölçekteki ekonomik zorluklara rağmen, yılın ilk yarısını son derece başarılı sonuçlarla tamamladıklarının altını çizerken, “Operasyonel mükemmelliğe ve müşteri memnuniyetine olan bağlılığımızı, bu başarılı sonuçlardaki kilit unsur olarak görüyoruz. Bu süreçte, tüm operasyonel süreçlerimizi yüksek teknoloji odağıyla geliştirirken, sağlıklı bilanço önceliklendirmemizi de sürdürdük. Bu doğrultuda, bir yandan gelir kaynaklarımızı çeşitlendirme yaklaşımımıza ağırlık verirken bir yandan da nakit disiplinimizi korumaya devam ettik. Yılın ilk yarısında operasyonel nakit akışımızı 1,3 milyar TL’nin üzerine taşırken, serbest nakit akışımız da 472 milyon TL ile yarı yıl bazında halka arzdan bu yana en yüksek seviyeye ulaştı” ifadelerini kullandı. E-ticaret platformunun müşteri odaklı yaklaşımının tüketiciler nezdinde büyük karşılık bulduğunu ve bu güvenin siparişlere de yansıdığını dile getiren Nilhan Onal Gökçetekin, “36,7 milyon adedi ikinci çeyrekte olmak üzere, ilk yarıyı toplam 66 milyonun üzerinde sipariş adediyle tamamladık. Bu hem çeyrek hem de yarı yıl bazında, Hepsiburada tarihinin en yüksek satış adetlerine ulaştığımızı gösteriyor. Bununla birlikte, son 12 aylık verilere göre hesaplanan müşteri başına düşen sipariş sıklığı adedimiz de 10,6 ile Hepsiburada tarihinde ilk kez çift haneye yükseldi. Platformumuz üzerinden yapılan alışveriş sıklığının son 3 yılda 2,5 katına ulaştığını görüyoruz” şeklinde konuştu. Yapay zeka odaklı yatırımlarda üç haneli büyüme Nilhan Onal Gökçetekin şöyle devam etti: “E-ticareti Türkiye’de başlatan ve geliştiren şirket olarak, sektörde öncü ve örnek olma gibi bir misyonumuz olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda, küresel eğilimleri sadece takip etmekle kalmıyor; bunlara ilişkin en iyi uygulamaları Türkiye’ye taşıyıp sektöre ışık tutuyoruz. Hem ana markamızda hem de HepsiJet, Hepsipay ve HepsiAd gibi markalarımızda yaptığımız yoğun yapay zeka odaklı yatırımlarımız da bu yaklaşımımızın en somut örnekleri. Bu şirketlerimiz, bugün geldikleri noktada sadece platformumuza bir operasyonel güç katmıyor; aynı zamanda sektörde de yeni bir müşteri deneyimi anlayışının önünü açıyor ve hizmet sundukları iş ortaklarına da değer katıyor. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren HepsiJet’in, ikinci çeyrek itibarıyla, platform dışı müşterilerinin hacmi yüzde 100’lük bir artış gösterdi. Dış müşteriler toplam HepsiJet taşıma hacminin yüzde 36’sını oluşturdu. Dijital cüzdan ve “tek tıkla ödeme” çözümü sunan fintech şirketimiz Hepsipay ise 31 Ağustos 2024 itibarıyla 16,7 milyon kullanıcıya ulaştı. 2023 yılı itibarıyla Türkiye’deki e-ticaret oyuncularına da tek tıkla hızlı ve güvenli alışveriş hizmet sunmaya başlayan Hepsipay, 50 perakende şirketine de ödeme çözümleri sunuyor. Hepsipay ile ödeme hacmi, 2024’ün ikinci çeyreğinde, ilk 3 aya göre 2,8 kat büyüdü.” Aktif satıcı sayısı 101 bin oldu, ürün sayısı 264 milyona yükseldi Tüketicilere güvenilir ve kaliteli ürünleri en uygun fiyata sunma misyonu doğrultusunda, bir yandan platformdaki ürün adedini artırmayı sürdüren Hepsiburada, bir yandan da ticareti dijitalleştirerek esnaf ve KOBİ’lerin e-ticaretle büyümesine yardımcı oldu. Bu alanlarda ortaya koyduğu kapsayıcı çalışmaların da katkısıyla, Hepsiburada’da yer alan aktif satıcı sayısı 101 bin olurken platformda satılan ürün adedi ise yüzde 36 artışla 264 milyonu aştı. Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen ilk üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan ‘Hepsiburada Premium’ 12 Ağustos itibarıyla, 3 milyon müşteriye ulaştı. Hepsiburada Premium kullanmaya başlayan müşterilerin Premium’lu olmadan önceki döneme kıyasla sipariş sıklığının yüzde 36 arttığı gözlendi. HepsiJet, 2024’ün ikinci çeyreğinde Hepsiburada satıcılı siparişlerin yüzde 82’sini Türkiye’nin dört bir yanına ertesi gün teslim etti.