YEREL HABERLER - 19 Nisan 2012 Perşembe 18:00

ALANYA`DA ÖОRENCİNİN İLGİNÇ DENEYİ

A
A
A
ALANYA`DA ÖОRENCİNİN İLGİNÇ DENEYİ

Antalya`nın Alanya ilçesi Fatma Alaettin İlköğretim Okulu 4`üncü sınıf öğrencisi Sena Yazıcı`nın Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin `Sevmek ve sevilmek büyük güçtür` başlıklı ders konusu için yaptığı deneyde sevgi sözcükleri ile yetiştirilen tohum filizlenirken, hakaret edilen tohum ise filiz vermeyerek çürüdü.
Alanya Fatma Alaettin İlköğretim Okulu 4`üncü sınıf öğrencisi Sena Yazıcı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için ilginç bir deney yaptı. Aynı büyüklükte iki saksıya eşit sayıda diktiği fasulye tohumlarını yetiştirmeye başlayan Yazıcı, 3 hafta boyunca aynı miktarda su ve güneş ile eşit şartlarda tohumları besledi. Yetiştirme süresince fasulye tohumlarının birine övgü dolu sözler söyleyen Yazıcı, diğer fasulye tohumuna ise hakaret etti. Deney sonrasında sevgi sözcükleri ile yetiştirilen tohum
filizlenirken, hakaret edilen tohum ise filiz vermeyerek çürüdü.
Deneyinin başarılı olduğunu belirten 10 yaşındaki Sena Yazıcı, amacının sevginin bir ihtiyaç olduğunu göstermek olduğunu söyledi. Bitkilerin de söylenen sözleri işittiğini savunan Yazıcı, "Ben deneyim boyunca bir tohuma `Sen güzelsin. Sana su vermeyi seviyorum. Seni seviyorum. Sen yeşerecek, filizlenecek ve yiyecek vereceksin` gibi sözler söyledim. Diğer tohuma ise, `Senden nefret ediyorum. Ben ikinizle birden ilgilenemem ki. Çok kötü kokuyorsun` gibi hakaret içeren sözler söyledim" dedi.
Her iki tohumu da eşit ölçülerde ve öğretmeninin gözetiminde yetiştirdiğini ifade eden Yazıcı, "İkisini de aynı ölçüde suladım ve aynı yerde güneşe bıraktım. Fakat bir hafta sonra hakaret ettiğim fasulye bitkisi solmaya ve kokmaya başladı. Yaklaşık 3 hafta sonra da tamamen çürüdü. Öteki bitki ise tam tersi şekilde filizlenmeye ve hızla büyümeye başladı" diye konuştu.
Okulun Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Ömer Alıcan ise şunları söyledi:
"Biz dersimizin ünite konusu olan `Sevmek ve sevilmek bir ihtiyaçtır` isimli konuda sevginin büyük bir güç olduğunu öğrenci arkadaşlarımıza ifade ettik. Bunu kendileri uygulayarak öğrenmeleri için bir çalışma verdik. Eşit koşullarda ayrı yaklaşımlarla birer bitki yetiştirmelerini istedik. İki denek grubunda olumlu ifadelerle yaklaşılan fasulye tohumunun büyüdüğünü, diğerinin de tam tersine solduğunu gözlemledik. Deney sonunda son derece şaşırtıcı bir sonuç çıktı. Sevginin gücünü ve her şeye olumlu
yaklaşabileceğimizi görsel olarak gördük."
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bayburt Doğa ve Bilim Okulu projesi başladı Bayburt Üniversitesinin Doğa ve Bilim Okulu projesi başladı. Bâbertî Külliyesinde başlayan “Bilim Birlikte Hayat Birlikte” Bütünleşik Doğa ve Bilim Okulu projesinin açılışı coşkuyla yapıldı. Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında desteklenen proje, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Teknoloji Transfer Ofisi iş birliğinde, Öğr. Gör. Derya Yarımkaya tarafından yürütülüyor. Proje, ortaokul öğrencilerine bilim sevgisi aşılamak ve çevre bilinci kazandırmak amacıyla hayata geçirildi. Projeye, Bayburt il merkezindeki ortaokulların 5., 6. ve 7. sınıflarında öğrenim gören 30 öğrenci katıldı. Başvuruların yoğun olduğu projede katılımcılar, kura yöntemiyle belirlendi. 11-16 Kasım tarihleri arasında sürecek proje kapsamında öğrenciler, bilim, doğa ve kültür temalı çeşitli etkinliklerde bir araya geliyor. Proje boyunca öğrenciler; drama, bocce, simülasyon, okçuluk, model uçak yapımı, teleskopla gökyüzü gözlemi, ebru sanatı, organik tarım, oryantiring, akıl ve zekâ oyunları, insansız kara ve hava araçları, fotoğrafçılık ve artırılmış gerçeklik gibi geniş bir yelpazede etkinliklere katılacak. Eğitimler, her biri alanında uzman 18 akademisyen tarafından yürütülecek ve öğrencilere bilimsel bilgi ve uygulamalı öğrenme fırsatı sunulacak. Açılışta konuşma yapan Rektör Yardımcısı ve Teknoloji Transfer Ofisi Müdürü Prof. Dr. Ali Savaş Bülbül, üniversitemizin proje çağrılarına yanıt vermesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, bu proje ile öğrencilerin bilimle dolu bir deneyim yaşayacağını belirtti. Prof. Dr. Bülbül, gençlerin bilime olan ilgisini artırmanın önemine vurgu yaptı. Proje Yürütücüsü Öğr. Gör. Derya Yarımkaya ise, öğrencilerin bilimle keyifli bir yolculuğa çıkacaklarını ifade ederek, bu sürecin onların gelecekteki akademik başarılarına önemli katkı sağlayacağını söyledi. Bayburt Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşen bu proje, bilim ve doğanın iç içe olduğu, öğrencilerin bilimsel meraklarını keşfetmeleri için önemli bir fırsat sunuyor. Proje, 16 Kasım 2024 tarihine kadar devam edecek.
Bayburt Bayburt Üniversitesinin üniversite sporlarındaki yükselişi 21 yeni madalyayla sürdü Bayburt Üniversitesi, Türkiye Üniversite Sporları Federasyonunun (TÜSF) 2023-2024 yılı madalya sıralamasında 29. sıraya yükselerek, her geçen yıl spor alanında önemli bir ivme kazandığını ortaya koydu. Türkiye genelinde 161 üniversitenin yer aldığı üniversiteler arası spor müsabakalarında Bayburt Üniversitesinin sporcu öğrencileri 5 altın, 8 gümüş ve 8 bronz olmak üzere toplam 21 madalya ile önemli bir başarıya imza attı. Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu uhdesinde düzenlenen spor müsabakalarında Türkiye genelindeki 161 üniversiteden toplam 38.309 sporcu öğrencinin mücadele ettiği düşünüldüğünde, Bayburt Üniversitesinin başarı grafiği daha fazla önem kazanıyor. 91 farklı spor dalında faaliyet gösteren TÜSF, 178 farklı spor etkinliği düzenlerken, bu etkinliklerin önemli bir kısmında temsil edilen Bayburt Üniversitesi başarılı sonuçlarla spor camiasında adından söz ettiriyor. Yakın zaman önce TÜSF Başkanı seçilen Rektör Prof. Dr. Mutlu Türkmen, Bayburt Üniversitesinin spor alanındaki bu başarısının yalnızca kendileri için değil, Türkiye’deki tüm üniversite sporlarının gelişimi için de büyük önem taşıdığını vurguladı. Rektör Türkmen, yaptığı açıklamada, “Bayburt Üniversitesi olarak sporun her dalında var olmayı ve öğrencilerimize destek olmayı sürdüreceğiz. Bu başarıyı daha ileriye taşıma hedefindeyiz. Her bir öğrencimizi tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyorum” ifadelerini kullandı. Bayburt Üniversitesi, 2024 yılında da hem sporcu öğrenci sayısını artırmayı hem de spor dallarındaki çeşitliliğini genişletmeyi hedefliyor. Üniversite, gelecekte de ülke genelinde köklü üniversitelerle rekabet ederek, Türk sporuna katkı sunmaya devam edecek.