EĞİTİM - 18 Aralık 2020 Cuma 14:49

YÖK’ün 24 üniversitede akademisyenlere yönelik dijital eğitimi tamamlandı

A
A
A
YÖK’ün 24 üniversitede akademisyenlere yönelik dijital eğitimi tamamlandı

YÖK ve Cisco arasında dijital eğitim alanında 16 Mart’ta başlatılan iş birliği kapsamında Anadolu’da "Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi" kapsamında yer alan 24 üniversiteden akademisyenlere "siber güvenlik" ve "ağ yönetimi" konularında verilen eğitimlerde ilk iki faz tamamlandı.

YÖK ve Cisco arasında dijital eğitim alanında 16 Mart’ta başlatılan iş birliği kapsamında Anadolu’da "Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi" kapsamında yer alan 24 üniversiteden akademisyenlere "siber güvenlik" ve "ağ yönetimi" konularında verilen eğitimlerde ilk iki faz tamamlandı.


Projenin ilk iki fazında eğitim alan 63 akademisyenden 51’i eğitim sürecini başarıyla tamamlayarak sertifika almaya hak kazandı. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan akademisyenlere yönelik “sanal sertifika töreni” düzenlendi. Törenin ardından yine Anadolu’dan seçilen 30 yeni üniversitenin katılımıyla 3. faz eğitim programının tanıtımı gerçekleştirildi. YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç’ın başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya YÖK yetkililerinin yanı sıra, projede yer alan üniversitelerin rektörleri ve bu üniversitelerde proje kapsamında eğitici eğitimini alan ve alacak olan akademisyenler ile Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem Duru ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Lideri Habibe Açık katıldı.


16 Mart tarihinde başlatılan projenin ilk fazında 5’i yeni kurulan teknik üniversite olmak üzere toplam 8 pilot üniversitedeki akademisyenlere yönelik verilen eğitimler tamamlandı. Bu kapsamda Bursa Teknik, Erzurum Teknik, Eskişehir Teknik, İskenderun Teknik, Konya Teknik, Hitit, Tokat Gaziosmanpaşa ve Yozgat Bozok Üniversitelerinden seçilen bir grup akademisyene "siber güvenlik" ve "ağ yönetimi" konularında Cisco Network Akademi ve ODTÜ tarafından ücretsiz sertifika eğitimi verildi. YÖK ve Cisco’nun dijital eğitim alanındaki iş birliği kapsamındaki ikinci fazda ise Ağrı İbrahim Çeçen, Ardahan, Artvin Çoruh, Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis Eren, Gümüşhane, Hakkâri, Iğdır, Kilis 7 Aralık, Munzur, Muş Alparslan, Osmaniye, Siirt, Şırnak Üniversiteleri yer aldı.



“İki yıl önce başlattığımız yükseköğretimde dijital dönüşümün önemi ortaya çıktı”


YÖK Başkanı Saraç, toplantıda yaptığı konuşmada yeni YÖK olarak yükseköğretimde dijitalleşmeye büyük önem verdiklerini belirterek, içinde bulunulan süreçte bunun ne kadar önemli olduğunun bir kez daha ortaya çıktığının altını çizdi. Saraç, “2018 yılının Aralık ayında, yani bundan tam iki yıl önce, Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm projemizi başlatmıştık. Projenin ilk etabında 20 üniversitemizden 60 binin üzerinde öğrencimize ve 10 binin üzerinde öğretim elemanımıza dijital beceri eğitimi verdik. Projemizin temel amacı, öğretim elemanlarımızın ve öğrencilerimizin dijital yeterliliklerinin artırılmasıydı. Bu aslında bir farkındalık projesiydi. Biz YÖK olarak, sadece üniversitelerimizdeki potansiyeli harekete geçirmeye çalıştık. Bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyoruz. Nitekim geçtiğimiz mart ayında başlayan ve halen devam eden pandemi sürecinde bu proje kapsamında verilen eğitimlerin önemli ölçüde faydasını gördük” dedi.



“Siber güvenlik eğitimine önem veriyoruz”


Rektörlerden ve eğitim alan akademisyenlerden bu süreçte alınan eğitimin üniversitelerdeki diğer öğretim elemanlarına ve öğrencilere de aktarılmasını beklediklerini söyleyen Saraç, şöyle devam etti:


“Nitekim biz bu eğitim sürecini eğiticilerin eğitimi olarak planladık. Bundan sonraki süreçte eğitim alan akademisyenlerimiz üniversite içindeki diğer akademisyenlere ve öğrencilerimize bu eğitimi aktaracaklar. Özellikle siber güvenlik konusunun içinde bulunduğumuz süreçte ne denli önemli bir alan olduğunu yaşayarak görüyoruz. Dolayısıyla hangi bölümde ya da programda öğrenim görürse görsün tüm öğrencilerimizde siber güvenlik konusunda bir farkındalığının oluşmasının dijital çağın bir gerekliliği olduğunu düşünüyoruz. Siz rektörlerimizden siber güvenlik eğitimlerini tüm öğrencilerimize yaymanızı istiyoruz.”


Konuşmasında pandemi sürecinde YÖK tarafından dijitalleşme konusunda yapılan çalışmalardan da bahseden Saraç, bu süreçte YÖK bünyesinde çeşitli üniversitelerin farklı disiplinlerinden gelen uzaktan öğretim alanında uzman akademisyenlerin yer aldığı Uzaktan Öğretim Politikaları Komisyonunun oluşturulduğunu, yurt içi ve yurt dışına yönelik sanal fuarlar düzenlendiğini, uzaktan eğitim platformu sağlama protokolü, YÖK Dersleri Platformu ve YÖK Sanal Laboratuvar Projesi hazırladıklarını söyledi.



Projede 3. faza geçildi


İlk iki fazda başarılı olan akademisyenlere sertifikalarının sunulmasının ardından projenin 3. fazının tanıtımı yapıldı. Ocak 2021 - Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanan 3. fazda yine Anadolu’dan seçilen 30 üniversiteden 90’a yakın akademisyene Cisco-ODTÜ işbirliğiyle eğitim verilecek. Projede eğitim görecek her bir üniversite tarafından bildirilecek üç akademisyenden en az birinin kadın akademisyenler arasından seçilmesi zorunluluğu da getirildi. 3. fazda yer alacak üniversiteler ise şunlar:


"Bolu Abant İzzet Baysal, Adıyaman, Afyon Kocatepe, Ahi Evran, Aksaray, Alanya Alaaddin Keykubat, Amasya, Bandırma Onyedi Eylül, Bartın, Bilecik Şeyh Edebali, Bülent Ecevit, Cumhuriyet, Çankırı Karatekin, Dumlupınar, Düzce, Erzincan Binali Yıldırım, Giresun, Harran, Kafkas, Kahramanmaraş Sütçü İmam, Karabük, Karamanoğlu Mehmet Bey, Kastamonu, Niğde, Nevşehir Hacı Bektaş Veli, Ordu, Recep Tayyip Erdoğan, Sinop, Tarsus Uşak Üniversitesi."


Toplantının sonunda sertifika almaya hak kazanan akademisyenleri tebrik eden ve 3. faza başlayacak olan akademisyenlere başarılar dileyen YÖK Başkanı Saraç, projeye katkı sunan Cisco, ODTÜ, katılımcı üniversite rektörleri ve YÖK yetkililerine teşekkür etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Dünya şampiyonu Erkan Balk Vali Aksoy’u ziyaret etti Dünya Sualtı Aktiviteleri Konfederasyonu (CMAS) 20. Sualtı Fotoğraf ve 6. Sualtı Video Dünya Şampiyonası’nda şampiyon olan Erkan Balk, Vali Hüseyin Aksoy’a ziyarette bulundu. Şampiyona, 7-12 Ekim 2024 tarihlerinde Arnavutluk’un Saranda şehrinde gerçekleştirildi. Eskişehir Valisi Hüseyin Aksoy, şampiyonada Video Film kategorisinde altın madalya ve Belgesel Video kategorisinde de altın madalya kazanarak dünya şampiyonu olan Erkan Balk ile Gençlik ve Spor İl Müdür Vekili Hasan Kalın’ı makamında kabul etti. Balk, ziyarette kazandığı madalyalar ile dünya şampiyonasındaki ülke sıralamasında ilk defa Türkiye’nin 1’inci sıraya yükselmesi dolayısıyla aldığı plaketi Vali Aksoy’a göstererek hatıra fotoğrafı çektirdi. “Ülkemiz için büyük bir gurur kaynağı” Vali Hüseyin Aksoy, şampiyonu tebrik ederek, “Erkan Balk’ın başarıları sadece bireysel değil, aynı zamanda ülkemiz için büyük bir gurur kaynağıdır. Türkiye’nin dünya sıralamasında ilk kez 1’inci sıraya yükselmesi, sualtı sporları alanında ne kadar yetenekli sporculara sahip olduğumuzu göstermektedir. Erkan Balk’ı ve ekibini yürekten tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum" dedi. “Cumhuriyet tarihinde ilk madalya alan Türk sporcu unvanını elde ettik” Erkan Balk ise, şampiyona ve kazandığı başarılar hakkında bilgi vererek, "2023 yılında Küba’da düzenlenen CMAS 19. Sualtı Fotoğraf ve 5. Sualtı Video Dünya Şampiyonası’nda ilk kez milli sporcu unvanıyla ülkemizi dalış eşim Akın Bağcılar ile beraber temsil ettik. Cumhuriyet tarihinde ilk madalya alan Türk sporcu unvanını elde ettik. Bu başarılarımızı sürdürecek ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Niğde NÖHÜ THE Disiplinler Arası Bilim Sıralaması’nda dünyada ilk 500’de Dünyanın en prestijli sıralama kuruluşu Times Higher Education (THE) tarafından hazırlanan Interdisciplinary Science Rankings’e (Disiplinler Arası Bilim Sıralamaları) tarihinde ilk defa bu yıl giren Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, tüm dünyadaki yükseköğretim kurumları arasında 401-500 aralığında yer alma başarısına imza attı. Üniversitelerin farklı disiplinleri bir araya getirerek küresel sorunlara çözüm üretme potansiyelini ölçen bir değerlendirme sistemi olan THE Disiplinler Arası Bilim Sıralamaları (ISR) Schmidt Science Fellows ile ortaklaşa geliştirildi ve yükseköğretim kurumlarının disiplinler arası çalışmalara olan bağlılıklarını değerlendirmek için özel olarak tasarlandı. Üniversitelerin sıralamada yer alabilmek için belirli kriterleri karşılaması gerektiği sistemde, sıralamaya girmek isteyen yükseköğretim kurumlarının bünyesinde 2019-2023 yılları arasında en az 100 adet disiplinler arası araştırma yayınının yapılmış olması ve kurumların 2025 Dünya Üniversite Sıralamaları için veri göndermesi gerekiyor. Ayrıca küresel sorunlara çözüm üretmek için farklı alanlardan bilgi ve metodolojileri bir araya getirmeyi amaçlayan sistemde, araştırma projelerinin girdiler, süreç ve çıktılar olmak üzere üç ana aşaması değerlendiriliyor ve üniversitelere ait veriler toplamda 11 farklı metrik üzerinden ölçülüyor. Sıralama, üniversitelerin disiplinler arası çalışmalara yönelik çabalarını küresel ölçekte görünür kılmayı da hedefliyor. 2024 yılı içerisinde THE’nın yayımlamış olduğu sıralamalara tarihinde ilk defa önemli konumlarda giren Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, kuruluşun Disiplinler Arası Bilim Sıralamaları kriterlerini de başarıyla karşılayarak yine tarihinde ilk defa bu sıralamaya girmiş oldu. Üstelik Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ilk defa girdiği bu sıralamada 401-500 aralığında yer alarak adını dünyada ilk 500 yükseköğretim kurumu arasına yazdırdı. Öte yandan yükseköğretim kurumlarının yayın verilerini 11 farklı metrik üzerinden ölçerek sıralamanın yapıldığı listeye Türkiye’den sadece 45 üniversite girebildi Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ise listeye girebilen Türk üniversiteleri arasında birçok üniversiteyi geride bırakarak ilk 500’e girebilen yükseköğretim kurumlarından birisi olmayı başardı. Konuyla ilgili açıklama yapan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, üniversitenin özellikle 2024 yılı içerisinde önemli kuruluşların yapmış olduğu dünya sıralamalarında önemli bir sıçrama kaydettiğini belirterek; "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin son üç yıllık dönemde marka değeri ve küresel görünürlüğü önemli ölçüde arttı. Bu başarıya da üç yıl gibi kısa bir sürede imza atmayı başardık" diye konuştu. 32 yıllık tarihi olan üniversitenin uluslararası düzeyde hak ettiği konuma erişmesi için çeşitli stratejilerin benimsendiğini ve bu kapsamda çok önemli çalışmaların yapıldığını ifade eden Rektör Uslu, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin THE’nın bu yılki sıralamalarına ilk defa önemli konumlardan girmesi ile RUR sıralamalarında dünyada ilk 500’e ve Türkiye’de ilk 10’a girme başarılarına imza atmasının bu başarıların bir meyvesi olduğunu kaydetti. Bilim, eğitim öğretim, Ar-Ge, teknoloji ve inovasyon açısından öncü konumda olduklarını hatırlatan Rektör Uslu, ayrıca Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin disiplinler arası araştırma kültürüne sahip olduğunu ve bu potansiyelini multidisiplinler yaklaşımla her geçen gün daha da zenginleştirdiğini ifade etti. Rektör Uslu, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi bünyesinde bilimsel araştırma kültürünü daha da geliştirmek için yeni kurulan Araştırma Dekanlığının faaliyetleri ile araştırma odaklı bir yükseköğretim kurumu anlayışı temelinde çalışmalarımızın kararlılıkla süreceğini ifade ederek; "Bu çerçevede birçok alandaki bilimsel araştırmalarımızda farklı disiplinleri bir araya getirerek daha yenilikçi çözümler geliştirmeyi hedefliyoruz. Disiplinler arası araştırmalar üniversitelerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda toplumsal sorunlara çözüm üretme kapasitelerini artırır. Bölgesel kalkınma odaklı, öncelikli alanlarda ihtisaslaşmış, topluma hizmette öncü ve yenilikçi bir üniversite olma vizyonuyla Üniversitemizin ve Niğde’nin adını ulusal ve uluslararası düzeyde daha da üst sıralara taşıyacağız" dedi.