POLİTİKA - 11 Kasım 2024 Pazartesi 18:11

Mansur Yavaş belediye konserlerinin maliyetlerini açıkladı

A
A
A
Mansur Yavaş belediye konserlerinin maliyetlerini açıkladı

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, belediyenin düzenlediği konserlerle ilgili iddialara düzenlediği basın toplantısıyla cevap verdi. Yavaş, Ebru Gündeş ve ekibine 4 milyon 750 bin lira ödendiğini açıkladı.


Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, sosyal medyada ve bazı yayın organlarında yer alan Cumhuriyetin 101’inci yılı etkinliklerinde Ebru Güneş’e 69 milyon lira ödendiği haberlerine ilişkin basın toplantısı gerçekleştirdi. Belediye Meclisi’nde konserlerle ilgili iddialara yanıt veren Yavaş, belediyenin harcamalarını içeren görseli paylaştı. Yavaş, belediye içerisindeki bazı kişilerin doğru olmayan bilgileri sızdırdığını söyleyerek, “Bu bilgiler üzerine bazı internet medyasından belki bizden bilgi alabilecekken bu bilgiyi doğru düzgün almadan ‘Ankara Belediyesi bir konsere 69 milyon lira ödedi’ diye servis etmeye başladılar. Her yerde olduğu gibi derhal olayı incelemeye başladık. Çünkü ben bir hukukçu olarak ne peşinen herkesi suçlu ilan ederim ne de araştırmadan nasıl olsa bu iftiradır diye bakmam. Şimdiye kadar da 5 yıl boyunca böyle davrandım” dedi.



“Hata yapan hatasının sonucuna katlanacaktır”


10 gündür tüm dosyaları incelediklerini dile getiren Yavaş, “Teftiş dairesinde 346 tane tane dosya açılmış. Benim dönemimde yine kendi dönemimde yapılan işlerle ilgili olarak 20 tane raporu savcılığa 53 kişinin cezalandırılması için ben göndermişim. Yani bizim tarzımızla, yönetimimizle hiç kimse bizim hiçbir bürokratımız suç ortağımız değil. Çalışanlarımızın hiçbirisi suç ortağımız değil. Hata yapan hatasının sonucuna katlanacaktır. Ama hiç kimseye de, hiçbir bürokratıma da elbet bu yapmıştır, bu etmiştir diyemem. Çünkü incelemeden bir sonuca varmak mümkün değil. Bugün internette yargısız infazlar yapıyorlar ama ben bir hukukçu olarak kendi personelime asla yargısız infaz yapamam. Dolayısıyla onların da savunmalarını alıp, durumun ortaya çıkarılmasından sonra elbette ki bu konular kamuoyuyla paylaşılacaktır. Eğer varsa da asla ve asla arkasında durmayız. Hatta dava açılırsa biz de davaya katılırız” diye konuştu.



“Resmi göreve de gitsem uçak biletlerimi tamamen kendim karşılarım”


Ankaralılara 5 yıl boyunca hizmet ederek son yapılan yerel seçimlerde neredeyse 3 Ankaralının 2’sinin oyunu alarak seçildiğinin altını çizen Yavaş, “Dolayısıyla bu seçim sonucunun sebebi israf yapmadan hiçbir harcamaya para yatırmamak, şatafatlı hayat sürmemek. Oldukça sade bir yaşantıyla o makamda otururken Ankara halkından aldığımız maaşı hak edecek şekilde 5 yıl boyunca hiçbir yerde benim bir fotoğrafımı göremediniz. Uçak biletlerimi birçok resmi görevime de gitsem tamamen kendim karşılarım. Bunu niye böyle yapıyorum? Ben böyle yapayım ki benim personelim de burada Ankara halkından gelen vergileri kullandığını bilsin. Bu şuurla, bu hassasiyette hareket etsin” şeklinde konuştu.



“Tam bir algı operasyonu içerisindeyiz”


2021 yılından itibaren ABB’nin düzenlediği bütün konserleri ekrana yansıtarak kamuoyu ile paylaşan Yavaş, “Böyle iddia edildiği gibi, algı yapıldığı gibi sanatçılara ödenen para yok arkadaşlar. Sanatçıların kaşe bedeli adı altında ücretleri bellidir ve bu ücretleri bütün kamu kuruluşlarında ve belediyelerde vardır. Yani ben ‘Bilmiyorum bir sanatçının bedelini’ diye kimse diyemez. Dolayısıyla tam bir algı operasyonu içerisindeyiz. ‘Bir konser için şu kadar para verdi’ denmek suretiyle maalesef böyle bir algı operasyonuna maruz kalmış bulunuyoruz” ifadelerini kullandı.



Mamak metro ihalesi


Yeni yol, bulvar ve katlı kavşak projeleri ile ulaşım yatırımları hakkında da bilgi veren Yavaş, “Mamak metrosu 22 Kasım’da teklif almaya başlıyor. İnşallah 22 Kasım’dan sonra bir ay değerlendirme süresi var. Değerlendirme bittikten sonra kredi veren kuruluş tasdik ederse inşallah yakın zamanda bunu da atacağız” diye konuştu.


Belediyenin ödediği metro kesintileri hakkında da bilgi veren Yavaş, “Keçiören-Gar bağlatısının borcunu şubat ayında bitiriyoruz. Hiç metro yapmadı diyenlere bu metroları kim yaptı diye sormak lazım” dedi.



Konserlerin maaliyeti


Belediyenin gerçekleştirdiği konserlerle ilgili iddialara da cevap veren Yavaş konserlerin maaliyetine ilişkin şunları söyledi:


“TUSAŞ saldırısının olduğu gün konseri iptal ettik. 4 gün hiçbir çalışma yapılmadı. Daha sonra baskılar üzerine devam ettik. Devam edince sözleşme üzerindeki işlerin tamamı yapılamadı. İki ana konser için ses, sahne, ışık, LED ekran, ana sahne imalatı ve dekor 31 milyon 681 bin lira. Konser ve diğer hizmet kalemleri, Ebru Gündeş ve ekibine ödenen dahil 13 milyon 257 bin lira. Bunun içerisinde Ebru Gündeş’in kaşe bedeli zaten belli, ekibiyle beraber 4 milyon 750 bin lira. Bunun içerisinde Ebru Gündeş kaşe bedelini almıştır. Bunu da açıklamamızı istedi."


Mor ve Ötesi grubuna 71 milyon lira ödendiği iddiasına da cevap veren Yavaş, 17-18-19 Mayıs’taki Gülşen, Murat Boz, Mor ve Ötesi konserlerine ilişkin, "17-18-19 Mayıs’ta üç adet konser. Teknik kurulum 48 milyon lira, sanatçılara ve ekiplerine de ödenen para 30 milyon lira. 78 milyon 500 bin lira, üçe böldüğünüzde ne kadar aldıklarını göreceksiniz” dedi.



Mansur Yavaş belediye konserlerinin maliyetlerini açıkladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Ulaşım A.Ş., 2024’te 153 milyon yolcuya hizmet verdi Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem hatları ve otobüsleriyle 2024 yılında toplam 153 milyon 352 bin 160 yolcu taşındı. Kayseri’de Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. ile kent genelinde çevreci, konforlu, güvenli ve ekonomik ulaşım sağlanırken, milyonlarca yolcu da bu imkândan faydalandı. Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. tarafından işletilen raylı sistemde, 2024 yılı boyunca 75 yolcu istasyonuna sahip 45,6 kilometrelik hatta 80 tramvay aracı hizmet verdi. Bu araçlar, toplamda 7 milyon 400 bin kilometre yol kat ederek yaklaşık 56 milyon 750 bin yolcu taşıdı. Ulaşım A.Ş., otobüslerle de önemli bir taşıma kapasitesine ulaştı. Otobüs işletmeleri aracılığıyla, 62 milyon 401 bin kilometre mesafe kat edildi ve 96 milyon 602 bin 160 yolcuya ulaşım hizmeti verildi. 2024 yılında, Türkiye’nin ilk bisiklet paylaşım sistemi Kaybis, mobil uygulama ile kiralama sistemine geçerek büyük bir adım attı. 3 yeni istasyonla birlikte toplamda 84 istasyona ulaşan Kaybis, 159 bin 495 kullanıcı tarafından 439 bin 442 kez kullanıldı. Kaybis kullanıcıları, toplamda 4 milyon 679 bin 523 kilometre yol katederek adeta dünyanın etrafını 117 kez dolaşmış oldular. Ulaşım A.Ş.’ye ait otoparklarda 1 milyon 991 bin 409 park işlemi gerçekleştirilirken, Kart38 işlem merkezi ve işlem noktalarında ise 2024 yılında toplamda 532 bin 778 vatandaşa hizmet verildi. Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, ulaşımda trafik yoğunluğunu azaltma ve konforu artırma adına gece gündüz demeden çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti. Başkan Büyükkılıç, tramvay ve otobüs araçları ile 2024 yılı boyunca toplam 153 milyon 352 bin 160 yolcu taşındığını belirtti. Ayrıca, çevreci ulaşıma da büyük önem verdiklerini vurgulayan Büyükkılıç, Kayseri’de kullanılan enerji türü, yolcu kapasitesi, teknoloji ve sürdürülebilirlik açısından verimli, güvenilir toplu taşıma hizmeti sunulduğunu söyledi.
Nevşehir Bu bölümü okuyanlar işsiz kalmıyor Kapadokya Üniversitesi Uçak Teknolojisi bölümünü okuyan öğrenciler, aldıkları eğitimle mezun olduklarında yüksek maaşlarla işe girebilme şansı elde ediyor. Kapadokya MYO Uçak Teknolojisi Ön Lisans Programı; muhakeme gücü yüksek, el becerileri iyi, İngilizce bilgisi yeterli seviyede, uçak bakımını ulusal ve uluslararası mevzuatlar çerçevesinde emniyet standartlarına uyarak gerçekleştirebilecek, sektörün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünü yetiştiriyor. Uçak Teknolojisi Bölümü’nde eğitim boyunca öğrencilere mesleki-teknik İngilizce başta olmak üzere temel elektrik, uçak bakım uygulamaları, aerodinamik, uçak yapıları ve sistemleri uygulamaları, pistonlu motorlar ve uygulamaları, elektronik göstergeler ve sistemleri, gaz türbinli motorlar ve uygulamaları, uçak göstergeleri ve pervane konularında eğitim veriliyor. Uygulama eğitimleri üniversitenin yapısal, motor, kompozit, komponent, aviyonik atölyelerinde ve işbirliği yapılan hava aracı bakım kuruluşlarının gerçek bakım ortamlarında veriliyor. "Revaçta bir bölüm" Uçak Teknolojileri Program Başkanı Yusuf Saygan Taşçı; “Kapadokya Üniversitesi bünyesinde uçuk teknolojisi, uçak gövde bakım, havacılık elektrik ve elektroniği gibi uçak bakım teknisyenliği yetiştirilen bölümlerde uçak ve uçak sistemleri ile alakalı pratik eğitimler veriyoruz. Öğrencilerimiz üniversite sınavı ile yerleşebiliyorlar. Sınavda Türkiye ortalamasının üzerinde bir puanla alım yapıyoruz. Bu bölüm şu an revaçta olan bir bölüm. Öğrencilerimiz mezun olduklarında yüksek maaşlar ile çok rahat iş bulabiliyorlar” dedi. "Havacılık sektörüne olan ilgi her geçen gün artıyor" Doktor Öğretim Üyesi Tamer Çalışkan da, öğrencilerin gerecek bir uçak üzerinde eğitim aldıklarını söyleyerek; "Öğrencilerimiz uçak üzerinde çeşitli kompetanların söküm ve takım işini öğreniyorlar. Aynı zamanda uçak motorundaki tüm parçaları öğrenmiş oluyorlar. Uygulamaları eğitimlerimizde uçak yapı ve sistemleri eğitimlerinin yanı sıra, bakım eğitimleri, pervane eğitimleri gibi eğitimler veriyoruz. Günümüzde havacılık sektörüne olan ilgi her geçen gün artıyor. Sektör genişledikçe iş olanağı da genişliyor. Bu nedenle öğrenciler ilk tercihlerinde bu tür okulları seçiyor” ifadelerini kullandı. "Çocukluk hayalimi gerçekleştiriyorum" Havacılık Lisesinden mezun olduktan sonra Kapadokya MYO Uçak Teknolojisi Ön Lisans Programına giren Yiğit Öğülmüş de, çocukluk hayalinin uçak ile ilgili bir bölümde çalışmak olduğunu belirterek; "Bu bölüme sıfır tecrübe ile gelseniz bile her şeyi öğreneceğiniz bir bölüm. THY’de uçak teknisyeni olarak çalışmak istiyorum” diye konuştu.