ASAYİŞ - 28 Eylül 2024 Cumartesi 08:02

A

İçişleri Bakanı Yerlikaya: "81 ilde silah kaçakçılarına ve ruhsatsız silah taşıyan şahıslara yönelik “Mercek-26” operasyonları düzenlendi. Operasyonlar sonucu: Bin 271 ruhsatsız tabanca, 534 kurusıkıdan çevrilmiş tabanca, 43 uzun namlulu tüfek, 663 ruhsatsız av tüfeği olmak üzere toplam: 2 bin 511 silah ele geçirildi. 2 bin 310 şüpheli hakkında işlem yapıldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Beylikdüzü’nde 3 gündür elektriği olmayan sokağın sakinlerinden BEDAŞ’a tepki İstanbul Beylikdüzü’nde bir sokakta yaşanan ve üç gün süren elektrik kesintisinde vatandaşlar sokağa döküldü. BEDAŞ ekiplerinin ölçüm çalışmalarına üçüncü günün sonunda başladığı öğrenilirken sokak sakinleri, ilk günden şikayet edilmesine rağmen çalışmaların geç başlamasına tepki gösterdi. Olay, Beylikdüzü Yakuplu Mahallesi 120. Sokak’ta meydana geldi. İddiaya göre, mahallede üç gündür elektrik kesintisi yaşanıyor. Konu ile ilgili Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) ekiplerinin arıza tespiti ve ölçüm çalışmalarının üçüncü günün sonunda başladığı öğrenilirken, mahalle sakini vatandaşlar, sokağa çıkıp buzdolaplarındaki ürünlerinin bozulduğunu ve koktuğunu belirterek duruma tepki gösterdi. “Yüzde 80 engelliyim ve ayakta duramıyorum” Kesinti sebebiyle diyaliz hastası eşini damadının evine göndermek zorunda kaldığını belirten ve yüzde 80 engelli olduğunu belirten mahalle sakini Veysel Derviş, “Bu mahallede oturuyorum. 3 gündür elektrikler yok. Kaç defa 186’yı arıyoruz. Lakayıt davranıyorlar. İki tane adam göndermişler. İki adam ile bu elektrik açılır mı? İki adımlık yere ölçüm gelmiyor. Bu halk ne yapsın? Diyaliz hastası hastam var. Damadın yanına gönderdim. Ben de yüzde 80 engelliyim ve ayakta duramıyorum. Bu kadar olmaz. O kadar merdiveni nasıl çıkacağım? Onu düşünüyorum. Milletin buzdolabından etleri koktu” dedi. “Artık telefonumuzu da açmıyorlar” Durumdan dolayı mağdur olduğunu ifade eden bir başka sokak sakini Sultan Bayav ise, “3 gündür elektriğimiz yok. Biz kış hazırlığı yaptık. Bir evde her şey elektriğe bakıyor. Bulaşık makinesi, elektrik süpürgesi, çocukların bilgisayarı. İnternet olmuyor elektrik olmadan. Ev de süpürülmek isteniyor. Dolapta her şey bozulmuş. Evde koku var. Ne için bekliyorum ben üç gündür? Ben onun faturasını ödemeyince elektriğimi şıp diye kesmeyi biliyorsa en azından bir gün içinde benim arızamı gidermesi gerekiyor değil mi? Koskoca elektrik sektörünün mühendisi mi yok, işçisi mi yok? Binanın kapısından çıkıyorsunuz ama geri evinize giremiyorsunuz. Elektrik, otomatik basmıyor. Çağımızın sorunu elektrik ne yapabilirim ben? 186’yı arıyoruz, oradaki müşteri temsilcisi saat 2’de geleceğini söylüyor. 2’de arıyoruz, ’7 buçukta gelecek’ diyor. Artık telefonumuzu da açmıyorlar. Gelen görevliler ’ölçüm cihazımız gelecek’ diyorlar, bizi geçiştiriyorlar. Mağduruz ve çocuklarımız ders çalışamıyor. Akşam karanlıkta oturuyoruz, telefon yok, iletişim yok, hiçbir şey yok. 3 saat durmaz başkası 3 gün çok uzun bir zaman. Diyaliz hastamız var. Amca hasta yüzde 80 engelliyim diyor. O kadın oğlunun evinde durmak zorunda mı üç gündür” diye konuştu.
İstanbul Arnavutköy’de kışlık lezzetler festivalinde renkli görüntüler İstanbul’un Arnavutköy İlçesi’nde her sene geleneksel olarak düzenlenen ‘Kışlık Lezzetler Festivali’ bu senede Hadımköy İstasyon Meydanı’nda başladı. 3 gün sürecek olan festivalde Anadolu’ya has lezzetler, ev hanımlarının yaptığı ürünler vatandaşlara satışa sunulurken, festival boyunca vatandaşların eğlenceli vakit geçirebileceği etkinliklerde yer alıyor. Arnavutköy Hadımköy Mahallesi İstasyon Meydanı’nda her sene olduğu gibi bu senede ‘Geleneksel Kışlık Lezzetler Festivali’ düzenlendi. Düzenlenen festivalin 3 gün süreceği öğrenilirken meydana kurulan stantlarda ev hanımlarının ürettiği ürünlerde, ev ekonomisine katkı amacıyla satışa sunuluyor. Bin bir Anadolu Lezzeti’nin yer aldığı festivalde katılımcıların eğlenceli vakit geçirebileceği etkinliklerde yar alıyor. Arnavutköy Belediye Başkanı Mustafa Candaroğlu’nun katıldığı açılış programında düzenlenen acı biber yeme yarışmasında da renkli görüntüler oluştu. 3 gün sürecek olan festivalde sürpriz yarışmalar ve etkinliklerin devam edeceği öğrenildi. “Anadolu’nun bin bir kültürünün çeşitliliğini göreceğiz” Programda konuşan Arnavutköy Belediye Başkanı Mustafa Candaroğlu, “Öncelikle alanımızı dolduran kıymetli hemşerilerimize çok teşekkür ediyorum ilgi ve alakalarından dolayı. Bugün Geleneksel Kışlık Festivali’nin startını vereceğiz. 3 gün boyunca Anadolu’nun bin bir kültürünün çeşitliliğinin yansımasını görmüş olacağız. Salçasından marmelatına kadar bir çok ürün burada sergileniyor. Asıl amacımız bizden sonraki nesillerimizin kültürümüzü yaşaması ve yaşatması olacak” Şeklinde konuştu. Ürünler göz önünde püf noktaları anlatılarak yapılıyor Daha sonra konuşan ve ürünlerin yapılışı ile bilgi veren Zeynep Karamahmutoğlu, isimli vatandaş, “Gördüğünüz gibi pekmez kaynatıyoruz. Pekmezi öncelikle üzümü ezdikten sonra kısık ateşte pişiyoruz. Salçalarımızı yaparken de üç dört gün öncesinde doğrayıp bekletiyoruz ve kaynatırken sürekli karıştırıyoruz. Püf noktaları buraya gelen vatandaşlarımızla paylaşıyoruz, tüm vatandaşlarımızı İstasyon Meydanı’na bekleriz.” İfadelerini kullandı.
Bursa (Özel) Bisikletiyle 225 basamaktan böyle indi Bursa’da downhill sporcusu 225 basamaklı dik merdivenden bisikletle inişiyle yürekleri ağza getirdi. Uludağ’ın eteklerindeki en dik ve en uzun merdivenlerden saniye içerisinde inen genç sporcu o anları saniye saniye kaydetti. Bursa’da yaşayan Türkiye Downhill Şampiyonu Emir Melik Peker(23), yaptığı şovlarla yürekleri ağza getiriyor. Türkiye’de son zamanlarda yaygınlaşmaya başlayan downhill (tepeden inme) sporuyla yaklaşık 5 yıldır ilgilenen genç sporcu, yarış ve antrenman yaptığı dağ yollarının yanı sıra şehir merkezindeki birçok yeri parkur gibi kullanıyor. Dik merdivenler, setler, yüksek platformlardan tehlikeli atlayışlar yapan Peker, adrenalin dolu anlar yaşıyor. Çıkması 10 dakika, inmesi 10 saniye Bursa’nın en dik ve en uzun merdiveninde yaklaşık 225 basamağı bisikletiyle 10 saniyede inen Emir Melik Peker, “Dünya’da downhill sporu olarak geçiyor, Türkçeye çevirdiğimiz zaman dağ bisikleti ile tepeden iniş anlamına geliyor. Normal şartlarda bu sporun orijinalinde dağlardan iniyoruz. Patikalar, rampalar topraktan her şey olabiliyor. Şehir içi parkurlar işin görsel kısmı. Ayrı bir zevki var, sosyal medya kısmında bize yardımcı olabiliyor. 2019 yılından bu güne tepeden iniş yapıyorum. Daha öncesinde başka kategorilerde yarışmıştım. 2019 yılından itibaren katıldığım yarışlarda 2 Türkiye şampiyonluğu kazandım. Birçok özel yarışta derecem var. Ayrıca yurtdışında genel kategoride 1. olan ilk sporcuyum. Bu spora girdiğimiz zaman sponsor ihtiyacı duyuyoruz. Bunun da en büyük kaynağı sosyal medya oluyor. O nedenle sosyal medyaya içerik üretiyoruz. Genellikle şehir içi parkurlar görsel açıdan heyecanlı olduğu için insanların ilgisini çekiyor. Dağda sürdüğümüz zaman insanlar bunu anlamıyor ama merdivenlere geldiğimiz zaman işin ciddiyetini ortaya çıkartıyor. Burası Bursa’nın en dik ve uzun merdiveni, yaklaşık 225 basamak. Frenler bir aşamada artık işlevini kaybediyor. Çıkması 10 dakika, inmesi 10 saniye” şeklinde konuştu. “İnsanlar riskli buldukları için bizlere kızıyorlar” Çevresindeki insanlardan yaptığı sporun riskli olmasından dolayı iyi tepkiler almadığını söylerken en çok desteği de ailesinden aldığını belirten Peker, “Arazide büyük atlayış parkuru inşa edip onlardan atlıyoruz. Şehir içinde de merdivenlere göre zorluk seviyesi değişebiliyor. Ama benim asıl amacım yurt dışındaki yarışlarda derece elde etmek. Bu şekilde ilerlemek istiyorum. Genelde pek sıcak tepkiler almıyoruz. İnsanlar riskli buldukları için bazı durumlarda bizlere kızıyorlar. Bazıları da destek veriyor. Değişik bir çatışma var. Ailem bana çok destek oluyor. Normalde ailelerin böyle bir spor dalına destek vermesi düşük bir olasılık. Ben bu konuda şanslıyım” dedi. “Türkiye’de bu sporu geliştirmek istiyorum” Türkiye’de downhill sporunun gelişmesine katkıda bulunmak istediğini aktaran Peker, “Öncelikli profesyonel sporcu kariyerimi değerlendirip arkasından Türkiye’de eğitim vermek ve bu sporu geliştirmek isterim. Parkur ihtiyacımız var, örneğin Uludağ’da parkur yapılabilir. Bu gibi ihtiyaçların giderilmesi için çalışabilirim. Türkiye’de turistlerin sık ziyaret ettiği pek çok bölge var. Biz böyle alanlarda bisikletle aksiyonlara girmek istiyoruz. Kapadokya’da zaten birçok sporcu içerik çıkardı. Türkiye’de buna benzer yüzlerce yer var” diye konuştu.
Kayseri Büyükbürüngüz Mobil Başkan’la buluştu Melikgazi Belediyesi’nin vatandaşların talep ve önerilerine bizzat ulaştığı, kulak verdiği uygulaması Mobil Başkan, Büyükbürüngüz Mahallesi sakinleriyle buluştu. Mobil Başkan uygulamasıyla Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu’na istek ve önerilerini birebir ileten mahalle sakinleri uygulamadan duydukları memnuniyetlerini dile getirdi. Büyükbürüngüz Mahallesi’nde önemli çalışma ve yatırımda bulunduklarını belirten Başkan Palancıoğlu, uygulamaya katılan vatandaşlara teşekkür ederek şunları söyledi: “Bugün Büyükbürüngüz Mahallemizde Mobil Başkan uygulamamızı gerçekleştiriyoruz. Mobil Başkan uygulamamızla makamı mahallelere taşıyoruz; sizlerle bir araya geliyoruz. Dolayısıyla sizlerin şehir merkezine gelmesine gerek kalmadan biz sizleri burada ziyaret ederek taleplerinizi, önerilerinizi dinliyoruz. Geçen sene KASKİ asbestli boruları değiştirmek üzere bir çalışma başlattı. Büyükşehir Belediyemizin Kayserigaz ile anlaşmasıyla birlikte doğalgazın buraya gelmesi sağlandı. Öncelikle Kayserigaz ve KASKİ’e teşekkür ediyoruz. Kayserigaz’ın Büyükbürüngüz gibi kırsal mahallelerde imar planı zorunluluğu getirmesiyle birlikte biz de imar ile ilgili çalışmalar yaptık; bizim arkadaşlarımız imar planı yaptılar. Hatta yeni gelişme alanı olarak bazı alanlar tespit ettik ve oralara yeni imar getirdik. Tüm taleplerinizle teker teker ilgileneceğiz. Katılımınızdan dolayı teşekkür ediyorum.” Büyükbürüngüz Mahalle Muhtarı Ali Çuhadar da yapılan hizmetler için mahalle sakinleri adına memnuniyetini dile getirerek, “Büyükbürüngüz halkı olarak bizlere verdiğiniz hizmetlerden dolayı sizlere teşekkür etmek istiyoruz” dedi.