KÜLTÜR SANAT - 27 Aralık 2024 Cuma 17:10

“Ankara’da Atatürk’ün İzleri” fotoğraf sergisi

A
A
A
“Ankara’da Atatürk’ün İzleri” fotoğraf sergisi

Ankara’da Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) Hazine Müzesi’nde "Ankara’da Atatürk’ün İzleri" temalı bir fotoğraf sergisi düzenlendi.


Marka Şehir Ankara Derneği (MARŞAD), Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) Hazine Müzesi’nde “Ankara’da Atatürk’ün İzleri” temalı bir fotoğraf sergisi düzenledi. Sergiye, MARŞAD Başkanı Zuhal Erol, sergide fotoğrafları bulunan fotoğraf sanatçısı Ozan Sağdıç ve Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürü Erhan Karakaya katıldı.


Atatürk’ün liderliğinin Ankara’yı, Kurtuluş Savaşı’nın ve Cumhuriyet’in başkenti haline getirdiğini belirten Ankara Kültür Müdürü Karakaya, “Bu sergi, onun sadece bir lider olarak değil, bir şehirle ve o şehrin insanlarıyla nasıl derin bir bağ kurduğunu da gözler önüne sermektedir. Bugün burada sergilenen fotoğraflar ve belgeler, Atatürk’ün Ankara’daki izlerini görsel bir anlatımla bizlere sunmaktadır. Bu sergi sadece geçmişe bir yolculuk değil, aynı zamanda Atatürk’ün ileri görüşlülüğünü halkıyla kurduğu bağın derinliğini bir kez daha anlama fırsatıdır” diye konuştu.


Etkinlik, Ozan Sağdıç’ın çektiği fotoğrafların hikayesini anlatarak serginin gezilmesiyle son buldu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Kahve sektöründe Türkiye’yi lider yapmak istiyorlar Yaklaşık 20 senedir kahve sektöründe bir çok markaya hizmet veren ve bünyesi altında çok sayıda kahve baristası yetiştiren Brewlog, Türkiye’yi kahve sektöründe lider yapmaya amaçlıyor. 10 şubesi ile yaklaşık 20 senedir kahve sektöründe bulunan Brewlog markası, bir çok markaya hizmet verirken aynı zamanda kendi baristalarını da yetiştiriyor. Türkiye’de yerli ve milli bir kahve markası olmasıyla birlikte, sürdürülebilir adil fiyat politikasından da ödün vermiyorlar. Türkiye’nin dünya üzerindeki kahve sektöründe bir yerinin olmasını ve yapacakları ihracat ile ilerleyen zamanlarda sektör lideri olmasını planlayan Brewlog, bu hedefler doğrultusunda çalışmalarına devam ediyor. "Türkiye’de bilinmiş bütün markalara kahve anlamında destek ve yardımcı olduk" Tecrübelerinden yola çıkarak hareket ettiklerini söyleyen Brewlog CEO’su Gökhan Aygün, "20 senedir kahve sektöründeyim, Türkiye’de bilinmiş bütün markalara kahve anlamında destek ve yardımcı olduk, ürünlerini hazırladık ve noktalar sevk ettik. Bu süre zarfında gördük ki gerçekten insanlar kahve konusunda bilinçsizler, insanlar kahve noktalarına giderken içtikleri kahvelerden zarar gördüklerini, sağlıklarının bozulduklarını gördük. Bu süreç bize neyi öğretti nitelikli kahvelerin doğru bir şekilde sevk edilmesi, hazırlanması, ambalajlanması ve noktalara teslim edilmesini çok doğru bir şekilde yaptık. Bu tecrübe bize öğretti ki şubelerimiz gerçekten insanlara sıcak sağlıklı bir ortam sağlamak için Brewlog markamızı oluşturduk" dedi. "Brewlog yerli bir marka" Yerli ve milli bir marka olduklarının altını çizen Aygün, "Bizi diğerlerinden ayıran özellikler 20 senelik bir tecrübemiz var. 20 sene bize neler öğretti ? 20 sene bize ilk önce bir şeyin kaliteli sürülebilir fiyat politikasıyla beraber insanlara gerçekten doğru kahve sunmayı öğretti. Biz bu sürede biz kendi baristalarımızı yetiştirdik, kendi şubelerimizi, kendi baristalarımızı, kendi nitelikli kahvelerimizle beraber kendi ölçülerimizle beraber insanlara doğru kahveyi sunma istedik. İnsanlar artık kahveyi gerçekten çaydan ayırabilir bir hale geldi. Biz de bu süreçte Türkiye’nin dünyada kahveyle ilgili bir edinebilmesi için elimizden gelen katkı sunmak için Brewlog markamızı kurduk ve sahaya çıktık. Brewlog yerli bir marka, zaten kendimiz kurduk. Türkiye’de şu an yaklaşık on tane şubemiz var" şeklinde konuştu. "Doğru yatırımcılarla beraber büyümek istiyoruz" Global anlamda da adımlar atmak istediklerini söyleyen Aygün, "Şu an görüştüğümüz iki, üç tane ülke var. Bu ülkelerde doğru lokasyonlarla, doğru yatırımcılarla beraber büyümek istiyoruz. İnsanlara kaliteli bir kahveyi, sürdürülebilir bir fiyat politikası ile beraber insanlara bunu sunmak istiyoruz. Türkiye kahve sektöründe son 20 senede çok ciddi bir şekilde çaydan çıkıp kahveye doğru ilerlemeye başladı. Biz burada ne yaptık? Biz burada insanlara bir kere keyifli bir kahve içmeyi kendimize görev bildik. Bu görevimizin karşılığında şu an Türkiye’de gerçekten insanlar bizi fark edebiliyor, doğru kahvelerimizi içtikten sonra bize teşekkür edebiliyorlar. Neden bunu yurt dışında yapmayalım diye dünyanın global de kahve piyasasında Türkiye’nin de lider ülke olmak adına ne gerekiyorsa Brewlog ailesi olarak bunun yanında bulunuyoruz" ifadelerini kullandı.
Amasya Çeşmeden 10 dakika su içen kediyi gören ’içi yanmış’ sandı: "Kediler akan suya bayılır" Amasya’da kış günü çeşmeden kana kana su içen tekir kediyi görenler ’içi yanmış’ deyip görüntülerini sosyal medyada paylaştı. Bu durumu yorumlayan veteriner hekim ise, "Kediler akan suya bayılırlar" sözleriyle yüreklere su serpti. Amasya’da yaşayan hayvansever Sadık Demirtaş, Sultan II. Bayezid Camii şadırvanında bir kedinin 10 dakikadan fazla süredir çeşmeden akan suyu kana kana içtiğini görüntüledi. O anları da ’kedinin içi yanmış’ sözleriyle sosyal medyada paylaştı. "İçi yanmış gibiydi" Kedinin kış günü bu şekilde su içmesini şaşırtıcı bulduğunu belirten Demirtaş, "Sanki yemek, kavurmak yemiş de insanın içi yanar ya, onun gibiydi. İçi yanmıştı herhalde diye düşündüm. Kediler normalde yerden, kaptan diliyle su içer diye bilirdim. Ama çeşmeden su içmesine çok şaşırdım" dedi. "Kediler akan suya bayılır" Kana kana su içen kedinin görüntülerini izleyen Veteriner Hekim Başak İrem Kaya ise, "Kediler akan suya bayılırlar. Taze suyu içmeyi çok severler. Biz zaten günde en az iki defa kedilerin sularının tazelenmesini öneriyoruz" diye konuştu. Görüntülerde kedinin duraksayarak su tükettiğine değinen Kaya, "Kedilerin aslında bu kadar su içmesi çok normal. Zaten bir kedinin günlük ortalama alması gereken su miktarı kilogram başına 50 mililitredir" şeklinde konuştu.