POLİTİKA - 02 Temmuz 2024 Salı 14:12

AK Parti ‘Yerel Yönetimler İstişare ve Değerlendirme’ kampı sona erdi

A
A
A
AK Parti ‘Yerel Yönetimler İstişare ve Değerlendirme’ kampı sona erdi

AK Parti’nin 31 Mart yerel seçim sonuçlarının değerlendirileceği "Yerel Yönetimler İstişare ve Değerlendirme" kampı sona erdi.


AK Parti’nin 31 Mart yerel seçim sonuçlarının değerlendirileceği "Yerel Yönetimler İstişare ve Değerlendirme" kampı sona erdi. Kızılcahamam’da 3 gün süren kampta, yerel seçim sonuçları değerlendirildi, şehirlerin ihtiyaçları ve projeler ele alındı.


Gelecek döneme ilişkin yol haritasının da görüşüldüğü kampta, ekonomi, enerji, tarım, ulaştırma, kültür ve turizm ile çevre konularında sunumlar yapıldı.


Deprem bölgesinde hem bakanlık düzeyinde hem yerel düzeyde depremin yaralarını silmeye yönelik ve proje bazlı çalışmalar ile yapılması gerekenler ele alındı. Kampın 541 belediye toplamda 629 yerel yöneticisi katıldı. Kampın son gününde genel değerlendirmenin ardından Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Ömer Çelik moderatörlüğünde Teşkilat Başkanı Erkan Kandemir, Tanıtım ve Medya Başkanı Hamza Dağ ve Seçim İşleri Başkanı Ali İhsan Yavuz da görev alanlarıyla ilgili sunum yaptı.


Edinilen bilgilere göre, Teşkilat Başkanı Kandemir, Belediye Başkanlarına uyarılarda bulunarak, Belediye başkanlığı seçimlerinde istedikleri sonucu alamadıklarını ve 2028’de yeniden eski ruh ile döneceklerini söylediği belirtildi. Tanıtım ve Medya Başkanı Dağ ise belediye başkanlarına basın ile aralarının iyi tutması ve iletişim halinde olması gerektiği uyarısında bulundu. Seçim İşleri Başkanı Ali İhsan Yavuz ise gerçekleşen seçimlere ilişkin sunum gerçekleştirdiği öğrenildi.


Kaynaklar, Belediye başkanlarının deprem bölgesindeki illerin bütçeleri belirlenirken deprem öncesi nüfusa göre hareket edilmesi önerildiği ve belediyeler arasındaki bütçe adaletsizliği giderilmesi gerektiğini belirtti.


Kaynaklar, Parti yetkililerin belediye başkanlarına uyarılarda bulunarak mütevazı olması, vatandaşları sık sık ziyaret edilmesi, vatandaşlara ziyaretlerde bulunması gerektiğini ifade ettiği öğrenildi.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri MHP’li Özdemir’den TBMM’ye kanun teklifi Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Yardımcısı ve Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir; İcra ve İflas Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’ni Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sundu. MHP’li Özdemir; TBMM’ye sunduğu Kanun Teklifi’ne eklediği gerekçede; "Bilindiği gibi, 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu’nun 82’inci maddesinde haczi caiz olmayan mallar ve haklar belirlenmiştir. Bu madde kapsamında özellikle çiftçilerin kendisinin ve ailesinin geçimi için zaruri olan arazi ve çift hayvanları ve nakil vasıtaları ve diğer eklenti ve ziraat aletlerinin haczolunamayacağı ifade edilmektedir. Haciz işleminden muaf oldukları belirlenmiştir. Günümüzde çiftçilerin olmazsa olmaz araçların başında traktör gelmektedir. Modem tarımsal faaliyetlerde öncü görev yapan, üretim girdileri içerisinde en büyük paya sahip olan ve çiftçilerimizin ihtiyaçlarının başında gelen traktördür. Traktörler, öncelikle çeki amaçlı kullanılmakla beraber biçme, silaj hazırlama, toprak işleme, tohum yatağı hazırlama, ekim ve dikim yapma, hasat yapma işlerinde kullanılma gibi çok geniş bir sahada çiftçilerimizin gayretlerinde çok önemli bir yere sahiptir. Ancak madde metninde traktör ibaresi belirtilmediği için alacaklılar ve icra daireleri çiftçilerin traktörlerini de haciz işlemine tabi tutarak mağduriyet yaşanmasına neden olmaktadır. Kanun teklifi ile çiftçilerimizin kendilerinin ve ailelerinin geçimi açısından zaruri olan bir traktörünün haciz yapılması sebebiyle yaşanacak mağduriyetlerin önüne geçilmesi amaçlanmıştır" ifadelerine yer verdi.
Çorum Oğuzlar’da OKA desteğiyle turizme yönelik kurumsal kapasite artırılacak Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) Turizmin Geliştirilmesine Yönelik Teknik Destek Programı kapsamında desteklenen “Oğuzlar Belediyesi Turizm Çalışanlarını Eğitiyor” başlıklı proje kapsamında mesleki eğitimler başladı. Altınkoz Sosyal Tesisleri’nde görevli 20 personele yönelik uygulanan eğitim ile mutfak personellerine “Mutfak Yönetimi ve Satın Alma, Menü Hazırlama ve Planlama, Pişirme Teknikleri, Gıda Hijyeni ve Güvenliği”, servis çalışanlarına ise “Verimlilik, Misafir Etkileşimi, Genel Servis Standartları, Servise Hazırlık, İstasyon Hazırlığı Standartları, Servis Kuralları, Servis Görev Dağılımı ve Yönetimi, Müşteriye Ulaşma Süreleri” konularında eğitimler veriliyor. Kent merkezine 56 kilometre mesafede olan Oğuzlar ilçesi, Obruk Barajı’nın yapımından sonra, il içinden ve dışından ziyaretçi akınına uğruyor. 2012 yılında inşa edilen Altınkoz Sosyal Tesisleri, Oğuzlar Belediyesi tarafından işletiliyor. Tesis, çoğunluğu yaz aylarında olmak üzere yılda yaklaşık 500 bin ziyaretçi ağırlıyor. OKA Turizmin Geliştirilmesine Yönelik Teknik Destek Programı kapsamında uygulanan proje ile ilçede turizme yönelik kurumsal kapasitenin artırılması hedefleniyor. OKA Turizmin Geliştirilmesine Yönelik Teknik Destek Programına başvurular devam ediyor. Program ile ilgili sorular marka@oka.org.tr adresine iletilebilir veya 03624312400 nolu telefondan Ajansa ulaşılabilir.
Erzurum Başkan Küçükoğlu’ndan Erzurum projeksiyonu AK Parti Erzurum İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu, basın mensupları ile bir araya geldiği kahvaltıda kent gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Erzurum Büyükşehir Belediyesi Müceldili Konağı’nda düzenlenen programa AK Parti İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu’nun yanı sıra AK Parti MKYK Üyesi Fevzi Polat, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, AK Parti Erzurum İl Tanıtım Medya Başkanı Muhammet Karaca, Kadın Kolları Başkanı Beyza Saltuklu Özdemir, Gençlik Kolları Başkanı Gökberk Kocaaliler ve parti yönetim kurulu üyeleri katıldı. 31 Mart Yerel Seçimleri’nin sonuçlarını değerlendiren AK Parti Erzurum İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu, kongre sürecine ilişkin bilgi verdi. Göreve geldikleri 1,5 yıllık süre içerisinde, AK Parti Erzurum İl Başkanlığı olarak; 3 seçim geçirdiklerini kaydeden Başkan Küçükoğlu, bu süreçte yaptıkları çalışmaları anlattı. Zengezur Koridoru Zengezur Koridorunun, bölgesel enerji projeleri ve ticaret yolları için stratejik bir geçiş noktası olarak işlev gördüğünü ifade eden Küçükoğlu, “Bu koridor, Türkiye, Azerbaycan ve Orta Asya Türk devletlerinin enerji kaynaklarını Avrupa pazarlarına ulaştırma potansiyeline sahiptir. Bu ticari koridorun önemli bir durağının da Erzurum olması gerektiğini düşünmekteyiz” dedi. Gümrük şehri Erzurum Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre Doğu Anadolu İhracatçılar Birliğine (DAİB) üye firmalarca hatırı sayılır miktarda ihracat gerçekleştiğini söyleyen AK Parti Erzurum İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu, şunları kaydetti; “Bu bağlamda geçmişte de bir gümrük şehri olan Erzurum’un yeniden gümrük faaliyetleri anlamında, yeniden hak ettiği konuma kavuşturulması beklentilerimiz arasındadır. 2. Organize Sanayi Bölgesi Erzurum 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde Genelkurmaydan alınan 1,5 milyon m2 arazinin arka kısım tahsisi yapılmış olup, ön kısım tahsisini de halletmiş bulunmaktayız. Milli Savunma Bakanlığımız ile görüşmeler neticesinde bu alan Erzurum’umuzun hizmetine sunulmuştur. Bu sayede yüksek bir istihdam ve sanayi alanında gelişmeler öngörmekteyiz. 6. Bölge Teşvik Kapsamı Erzurum genel teşvik programı kapsamında 5. Bölgede yer almaktadır. Aşağıdaki haritada da görüleceği üzere bölgede 6. Bölgede olmayan ama olması gereken en önemli şehirdir. Gerek iklim şartları, gerek coğrafi şartlar, gerekse nüfus göz önüne alındığında 6. Bölge Teşvikleri ile bölgede üretim, istihdam, ekonomik gelişmişlik vs. desteklenecek, göç azaltılmış olacak ve bölgeye büyük katkı sağlayacaktır. Bu sebeple gerekli girişimler yapılmış ve proje aşamasına geçilmesi öngörülmektedir. Yüksek Hızlı Tren Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, taleplerimiz doğrultusunda Erzincan - Erzurum - Kars arası yüksek hızlı tren sözünü vermiştir. Türkiye, 2001 ekonomik krizinden sonra sosyal, ekonomik ve kültürel hayatta gerçekleşen dönüşümlerle birlikte bir değişim yaşamıştır. Bu değişim, bireylerin hayat şartlarına eğitim, sağlık, seyahat, güvenlik, barınma gibi temel alanlarda sirayet etmiştir. Tüm dünya örneklerinden görüldüğü üzere beklenen ilk etki, Erzurum’a dışarıdan girişin artık daha kolay ve hızlı olacağı yönündedir. Hızlı tren ile birlikte iş dünyasının daha büyük bir işgücü piyasasıyla buluşmasına ve böylece ücret maliyetlerinde düşüş sağlayarak karın artmasına neden olacaktır. Ayrıca yetenekli işgücüne erişimin artması verimliliği de artıracaktır. Erzurum birçok şehire bağlantı noktası olması hasebiyle hızlı trenin birçok hizmet sektöründe yukarı doğru bir ivme yakalaması muhtemeldir. Ekonomik büyümenin en önemli adımlarından birisi olarak gördüğümüz YHT Sisteminin Erzurum ve bölgenin alanlarına etkisi oldukça yüksek olacaktır. 2025 yılı turizm başkenti Gittikçe büyüyen spor ekonomisi içerisinde önemli yer tutan spor organizasyonlarına ev sahibi olabilmek için yarışan ülkeler bu organizasyonları düzenlerken sosyo-kültürel, çevresel, politik ve ekonomik beklentiler içerisine girmektedir. Bu organizasyonları ekonomik, ticari, politik ve kültürel açıdan fırsat penceresi olarak görmesinin sonucu olarak, Erzurum’da yaşayan insanların kış turizminden sosyo-kültürel ve ekonomik beklentilerinin seviyesinin yüksek olduğunu ortaya koymaktır. Bu bağlamda Palan- döken Kayak Merkezi, Konaklı Kayak Merkezi, Kandilli Kayak Merkezi, Atlama Kuleleri, Curling Arena, Buz Hokey Salonları, Buz Salonu gibi hükümetimizin yaptığı yatırımları daha etkin kullanmak ve organizasyonlara ev sahipliği yapmak arzusundayız. Esir Sancaklar Rusların Erzurum işgalinde ele geçirdikleri ve halen St. Peter ve Paul Katedrali’nde sergilenen alay sancaklarımızın geri alınması için girişimlerimizin sonuçlanmasını bekliyoruz. Uğrunda binlerce kahramanın kendini feda ettiği bu sancağın aradan yüz yıl geçmesine rağmen esarette kalması, yurdunu ve milletini seven hiçbir vatan evlâdının içine sindirebileceği bir durum değildir. Şerefli sancaklarımızın ülkemize geri dönmesini özlemle bekliyoruz. 20 bin kişilik modern stadyum Erzurumsporlu taraftarımızın talepleri doğrultusunda Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’dan 20 bin kişilik modern stadyum sözü alınmıştır. Türkiye’de ilk! Erzurum için düşün, üret, belirt www.akfikirerzurum.com Zirve şehir için zirve fikirler adı altında kurduğumuz web sitemiz ile halkımızı yapılacak projelere ortak ettik ve Türkiye’de bir ilke imza attık. Toplum yararına program Erzurum’umuza özel olarak hazırlanan TYP programı ile 500 kişi ile sınırlandırılan işçi alımını Bakanlığımız ile görüşmemiz neticesinde; bin 500’e çıkardık ve kura çekimi sonucu vatandaşlarımızı işlerine başlattık.” Toplantıya katılan Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen ise il genelinde yapılan ve yapımı devam eden çalışmalar hakkında bilgiler verdi.
Samsun 2 milyarlık tramvay ihalesinde imzalar atıldı: Özellikleri ile Türkiye’de ilk Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca Samsun’a alınacak yeni 10 tramvay hem Türkiye’deki yerlilik oranı en yüksek tren olacak hem de yüzde 10 eğime çıkabilme özelliğini taşıyacak. Samsun Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ve yüklenici firma arasında 10 yeni tramvay aracı alım sözleşmesi imzalandı. İlk tramvayların 24 ay sonra teslim edileceği ihale kapsamında Samsun’da kullanılacak tramvaylar Türkiye’de yüzde 10 eğimde gidebilen, yüzde 70 yerlilik oranına sahip ilk hafif raylı sistem araçları olarak faaliyet gösterecek. İmza töreninde yüzde 70 yerlilikle Türkiye’de raylar üzerinde giden ilk araçlar olacak tramvayların 24 aydan önce teslim edilmesi için ise gerekli çaba gösterilecek. “Yüzde 10 eğimle çıkan tramvay Türkiye’de başka yerde yok” Samsun’a alınacak tramvayların özelliklerinin başka yerde daha önce kullanılmadığına dikkat çeken Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, “Bakanlığımız, büyükşehirlerin raylı sistem çözümlerine destek veriyor. 950 kilometreyi aşkın 12 ilimizde raylı sistem var. Bunun 470 kilometresinden fazlasını bakanlığımız gerçekleştirdi. Ama mali açılarına baktığımızda yüzde 75’inden fazlasına tekabül ediyor. Samsun’a daha önce bir raylı sistem iş birliğimiz gerçekleşmemişti. 10 yeni tramvay aracı alımı ile ilgili ilk adımın gerçekleşmesi başkanımızın takibi iledir. Tabii ki Cumhurbaşkanımızın tensibi ve talimatıyla. Biz seçimden önce de iş birliği yaptık. Teknik iş birliğini başlatmıştık. Samsun’un ulaşımıyla ilgili hangi konular var, neler yapmalıyız, neler yapılmalıdır anlamında ilk örneği bu sadece. İnşallah ikinci örneği şehir hastanesine gidecek raylı sistem hattı olacaktır. Burada bizim projenin birkaç farkı var Samsun’da. Yüzde 10 eğimle çıkan tramvay Türkiye’de başka yerde yok. Dünyada çok azdır. Yüksek eğime çıkan, yüksek motor gücü gerektiren özel araçlar Samsun’unkiler. Dolayısıyla bu motor gücünde hem de aynı zamanda yüzde 70 yerlilikle ilk defa denenecek, ilk defa başarılacak” dedi. “Tramvaylarda engelliler için özel çözümler, Wi-Fi erişimi, şarj cihazları gibi yolcunun konforunu artıracak muhtelif yenilikler olacak” Tramvaylarla ilgili yeniliklerden de bahseden Dr. Yalçın Eyigün, “Daha önce ben 2008’lerden hatırlarım ki o zamanki yapım ihalelerimizde araç alırken yüzde 8 ile 10 civarında yerlilik şartını sağladığımızda seviniyorduk. Sonra 30’a çıkardık. Ankara metrolarında yüzde 51’e çıkardık. Daha sonra İstanbul metrolarında ve havalimanı metrolarımızda yüzde 60’ı gerçekleştirdik. Kayseri tramvayında da bunu yaptık. Şükür ki Samsun’da en yüksek yerlilik oranı olan yüzde 70’i gerçekleştireceğiz. Sözleşmemizin şartı bu. Yerli firmamızın da kazanması sevindirici ve yüzde 70 yerlilikle Türkiye’de raylar üzerinde giden ilk araçlar olacak, bu alacaklarımız. Araçlar çevreci. Elektrikle çalışan, yolcu konforunu düşünerek mevcut araçlardaki neleri geliştirebilirize bakıyor olacağız. Dünyadaki gelişmeler, bizim yaptıklarımız dolayısıyla Büyükşehir Belediyemizle beraber bu araçların sadece yerlilik anlamında değil, iç konforu, yolcunun rahatı, iç rahatlığı, gençlerimizin bisikletle, scooterle binmelerini sağlayacak, engelliler için özel çözümler, Wi-Fi erişimi, şarj cihazları gibi yolcu bilgilenme ekranları gibi yolcunun konforunu artıracak muhtelif yenilikler olacak. 466 yolcu kapasitesi var bir aracımızda. Çift yönlü sürüş imkanı veriyor. 42 metre uzunluk olacak. 2 milyar liralık bir ihale. 2 milyar artı KDV bedelli bu iş. Bu araçlar mevcut filoya eklendiğinde bir kere kapasite artacak. Yolcu konforu artacak. Sıkışıklıklar özellikle pik saatlerde sabah ve akşam azalmış olacak. Tabii, raylı sistemi geliştirme hedefimiz Samsun’da yeni hatlar eklendikçe de araç ihtiyacı açısından dengeli bir büyüme olacak. İnşallah bu güzel adımlar devam eder. Başkanımızın bu enerjisi, bu heyecanı, bu vizyonu bence Samsun’a da çok şey katacak. Biz de elimizden geldiğince genel müdürlüğümüzün kapsamına giren işler itibariyle hep beraber olacağız. Allah muvaffak etsin” diye konuştu. Başkan Doğan: “24 aydan önce tramvaylarımızı almayı arzu ediyoruz” İlk teslimatları planlanan süreden daha önce alma arzusunda olduklarının altını çizen Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, “Altyapı Genel Müdürlüğümüz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız, Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda 10 tane yeni trenin Samsun’a alınması noktasındaki talimatlarıyla ihale yapılmış oldu. İhaleyi de yine yerli bir firma Bozankaya firması aldı. Allah nasip ederse 24 ayda ilk trenler gelecek ama süreçten daha önce yeni trenlerimizi alalım arzusundayız. Tabii, yerlilik oranının yüksek olması, yerli bir firmanın Samsun’un trenlerini yapacak olması bizim için ayrı bir mutluluk. Samsun’un ulaşımı için 10 tane yeni trenin yapılacak, alınacak olması, bunu Cumhurbaşkanımız tarafından Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızca alınacak olması ayrı bir mutluluk. Hem Cumhurbaşkanımıza hem Ulaştırma ve Altyapı Bakanımıza hem genel müdürümüze çok kıymetli desteklerinden dolayı milletvekillerimize önceki dönem büyükşehir belediye başkanımıza huzurlarınıza teşekkür etmek istiyorum. Samsun için önemli bir fırsat olmuştur” şeklinde konuştu. “Şehir Hastanesine ulaşımın raylı sistemle yapılması en büyük arzumuz” İmza heyeti ile birlikte Samsun Şehir Hastanesi yolunu da inceleyeceklerini belirten Başkan Doğan, “Hep birlikte Şehir Hastanesi güzergahını da inceleyeceğiz. Orayla alakalı da raylı sistemin Şehir Hastanesine ulaşmasıyla alakalı da proje çalışmamız var. Yarın inşallah proje ihalesini yapıyoruz, proje yapımıyla alakalı. İnşallah oranın proje yapımıyla alakalı ihalesinden sonra da süreç içerisinde yatırım programını aldırarak hastaneye ulaşımında raylı sistemle yapılması en büyük arzumuz. Hem genel müdürümüze hem yüklenici şirketimizin çok kıymetli yetkililerine huzurlarınızda tekrar teşekkür ediyorum. Hem Samsun’umuz için hem ülkemiz için hem ulaşımımız için Samsun halkı için hayırlı olmasını Cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum” ifadelerini kullandı. İhaleyi alan yüklenici firmanın yönetim kurulu üyesi Emrah Dal ise istenilen özelliklerdeki tramvayları, planlanan süreden önce teslim etmek için ellerinden gelen çabayı göstereceklerini söyledi. Açıklamaların ardından Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan ile Dr. Yalçın Eyigün ve Emrah Dal arasında sözleşme imzalandı.