ÇEVRE - 25 Ekim 2024 Cuma 15:39

Amasya’da ormanların geleceği için 7 gün, 24 saat esaslı mobil kontroller başladı

A
A
A
Amasya’da ormanların geleceği için 7 gün, 24 saat esaslı mobil kontroller başladı

Amasya’nın Taşova ilçesinde ormanları korumak ve orman suçlarına karşı daha etkili önlemler almak amacıyla başlatılan 7 gün, 24 saat esaslı mobil kontrol uygulaması başlatıldı. Özellikle son dönemlerde artan kaçak kesim ve izinsiz yapılaşma gibi faaliyetlere karşı başlatılan proje, bölge ormanlarının korunması açısından büyük bir önem taşıyor.


Orman suçlarını önlemek amacıyla geliştirilen mobil kontrol sistemi ormanlarda gece-gündüz devriye gezilerek her türlü yasa dışı faaliyeti tespit etmeye yönelik bir denetim mekanizması olarak dikkat çekiyor. Taşova Orman İşletme Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen bu sistem sayesinde ormanlar artık daha sıkı bir koruma altında. Bu çerçevede, “Ormanlar emaneti çocuklarımızın mirasıdır” sloganıyla yola çıkan yetkililer, doğanın korunması için büyük bir özveriyle çalışıyor.


Taşova Orman İşletme Müdürü Levent Morkan, "Ormanlar bizim geleceğimizdir ve çocuklarımıza bırakacağımız en değerli mirastır. Bu yüzden ormanları korumak, kaçak kesim gibi yasa dışı faaliyetlere asla müsamaha göstermemek gerekiyor. Mobil kontrol sistemi ile artık ormanları sürekli izleyerek daha hızlı müdahalede bulunabileceğiz" dedi. Bu denetimlerin bölgedeki diğer alanlarda da örnek teşkil etmesi gerektiğine değinen Morkan, halktan da destek beklediklerini vurguladı.



Amasya’da ormanların geleceği için 7 gün, 24 saat esaslı mobil kontroller başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa TOFAŞ’tan satışa yönelik açıklama: Süreç devam ediyor Türk Otomobil Fabrikası AŞ. (TOFAŞ), Rekabet Kurulu’nun Stellantis’in devri hakkındaki kararı ile ilgili açıklama yaptı. Fabrikadan yapılan açıklamada Rekabet Kurulu’nun devir ile ilgili taahhütleri yetersiz bulması hakkında, "İlgili karar nihai nitelikte olmayıp, süreç devam etmektedir” denildi. Rekabet Kurulu, önceki gün Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin TOFAŞ tarafından devralınmasına yönelik sunulan taahhütlerin yeterli görülmediğini bildirdi. Tofaş’tan Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, “Rekabet hukuku düzenlemeleri kapsamında söz konusu karar bir ara karar niteliğinde olup, anılan kararın şirketimize tebliğ edilmesini takiben yapılacak detaylı değerlendirmeler sonrasında ilave açıklamalarımız yasal süresi içerisinde Rekabet Kurulu’na sunulacaktır” ifadeleri yer aldı. Açıklamada, “29.07.2023 tarihli özel durum açıklamamız ile Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin (Stellantis Otomotiv) paylarının tamamının ve bu kapsamda Peugeot, Citron, Opel ve DS Automobiles’dan oluşan Stellantis markalarının distribütörlüğünü içerecek şekilde Stellantis Otomotiv’in Türkiye’deki mevcut faaliyetlerinin Şirketimiz tarafından devralınmasına ilişkin Pay Devir Sözleşmesi’nin imzalandığı; 05.12.2023 tarihli açıklamamızda ise anılan işlemle ilgili alınması gereken izin konusunda Rekabet Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda işlemin nihai incelemeye alınmasına karar verildiği; 24.05.2024 tarihli açıklamamızda, Rekabet Kurulu tarafından yapılan bildirimle nihai inceleme süresinin uzatılmasına karar verildiği ve sürecin devam etmekte olduğu konuyla ilgili olarak yatırımcılara önemli gelişmelerin aktarılacağı" ifadelerine yer verildi.
Aydın Ulaş, Uğur Şirketler Grubu’nun başarılarını anlattı Aydın Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) İnsan Kaynakları, Kariyer ve Mezunlarla İlişkiler Koordinatörlüğü (İKAK) tarafından 22-24 Ekim 2024 tarihleri arasında düzenlenen ‘Kariyer Günleri’24’ etkinliğine katılan Uğur Şirketler Grubu Kurumsal İletişim Direktörü Erdoğan Ulaş, başarı hikayelerini anlattı. Dünya devi Uğur Şirketler Grubu Kurumsal İletişim Direktörü Erdoğan Ulaş’ı konuk eden öğrenciler, Uğur Grubu’nun dünya devi olma yolculuğunu ve 30 yılı aşkın süredir kurumdaki görevini başarıyla yürüten Erdoğan Ulaş’ın ağzından dinledi. Moderatörlüğünü ADÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Didem Aydoğan’ın üstlendiği, marka yönetimi, pazarlama stratejileri ve tüketici davranışları üzerine derinlemesine bir tartışma ve bilgi alışverişi sağlamak amacıyla düzenlenen “Marka” adlı oturumun konuğu olan Uğur Şirketler Grubu Kurumsal İletişim Direktörü Erdoğan Ulaş, tecrübelerini aktardığı oturumda Uğur Şirketler Grubu’nun kuruluşundan günümüze geçen sürede markalaşmayı anlattı. “Öncelikle işinizin uzmanı olun” Ulaş, Uğur Şirketler Grubu’nun yetmiş yıllık serüvenimi, 146 ülkeye ihracatını, Türkiye’de ilk 1000 ihracatçı içinden 165. sırada yer alma başarısını, yurt içi bayileri ve tüketicilerin marka, sadakat ve sevgi öyküsünü anlattı. Kendisi ile yaşıt olan Uğur Şirketler Gurubunun 1954 yılında Nazilli’de kurulduğunu ifade eden Ulaş: “Zor şartlar altında okuduğum üniversiteden 45 yıl önce mezun olduktan sonra hayata başladım. 70 yaşındayım ve kendimi bildiğimden beri her sabah amatör kalkıp akşam da profesyonel uyuyorum. Aldığım ilk ders, iletişim ve değişimin önemi idi. Korkmadan, cesaret ederek, değişerek, gelişerek bugünlere geldim. Kariyerimin gelişmesinde Uğur benim için bir dönüm noktasıdır. 1954 yılında Nazilli’de dondurma satarak hayatlarını kazanan ailenin, arıza yapan dondurma makinasını tamir ettikten sonra makinanın üretimine başlamaları ile başlayan başarı öyküsü tam 70 yıldır sürüyor. Türkiye’de ilk derin dondurucuyu üreten firma, bugün 5 kıtada 146 ülkeye ihracat yapan, Türkiye’deki bin ihracatçı içinde 165. sırada, 2 bin 500 çalışan, yüzde 100 yerli sermaye, Aydın ve Ege Bölgesi’nin iklimlendirme ve elektronik alanında ödüllü ihracat firması, ev ve ofis ürünleri ile dünya devi bir firmada çalışan en şanslı yöneticilerden biriyim. Dünyaca ünlü markaların da uluslararası tedarikçisiyiz. Ayrıca motosiklet sektörünün de önemli firmalarından olarak 2004 yılından bu yana satış lideriyiz. Başarı, hiçbir kimse için uzak bir olgu değildir. Başarmak önce kendi benliğinizle inanmaktan geçer. Kendinizi iyi tanıyıp yapabileceklerinizi bununla birlikte planlarsanız hayatta başaramayacağınız iş olmaz. Öncelikle mutlu olacağınız bir işe sahip olun. Sevdiğin işi yaptığında mutlu olursun. Kariyer ve başarı kovalamakla olur. Her gün mutlu uyanabileceğiniz bir işiniz olsun. Öncelikle işinizin uzmanı olun. İşin yüzde 20’si teknik ise yüzde 80’i iletişimdir. Dolayısıyla iletişim başarı için çok önemlidir” dedi.