ASAYİŞ - 19 Aralık 2024 Perşembe 11:55

Takla atan otomobilde 4 kişi yaralandı

A
A
A
Takla atan otomobilde 4 kişi yaralandı

Afyonkarahisar’da kontrolden çıkarak takla atan otomobilde 4 kişi yaralandı.


Kaza, İhsaniye ilçesi Hacıbeyli köyü yakınlarında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, V.E.Ş., idaresindeki 16 JUF 48 plakalı otomobil sürücüsünün henüz belirlenemeyen bir sebepten ötürü direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu kontrolden çıktı. Ardından refüje giren otomobil takla attı. Kazada sürücü ile birlikte A.Y.Ş., Z.Ş. ve Ş.Ş., yaralandı. Yaralılar kaza sonrası çevredekilerin haber vermesi üzerine olay yerine gelen ambulanslarla hastanelere kaldırıldı.


Kazanın ardından jandarma tarafından inceleme başlatıldı.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul McDonald’s Türkiye’den çevre dostu yenilik McDonald’s Türkiye, sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını bir adım ileri taşıyarak “Yeşil Tepsi Projesi” kapsamında dönüştürülmüş tepsilerini kullanıma sundu. Uygulamasına Levent restoranında başlanan projeyle, şirketin sürdürülebilirlik hedefleri kapsamında karbon ayak izinin azaltılması amaçlanıyor. McDonald’s Türkiye, sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik çalışmaları kapsamında geri dönüştürülebilir, biyobazlı ve ileri dönüştürülmüş malzemelerle üretilen yeni nesil tepsilerle çevre dostu çözümleri hayata geçiriyor. Markanın Levent restoranı içinde bulunan McCafé’de pilot uygulaması devam eden ‘Yeşil Tepsi Projesi’, şirketin çevre duyarlılığına ve sürdürülebilir inovasyonlara bağlılığına vurgu yapıyor. Tepsilerde biyobazlı dönüşümle karbon ayak izi azalıyor Yapılan açıklamaya göre proje kapsamında, şirketin ekmek tedarikçisi BIMBO QSR Türkiye’nin geri kazanım sürecindeki ekmeklerinin, Sem Plastik tarafından ileri dönüştürülmesiyle ‘Yeşil Tepsi’ler üretiliyor. Girişim firması PM Biomaterials tarafından üretilen yenilikçi bioplastik hammaddeler yüzde 40 oranında biyobazlı hammaddeden üretiliyor ve karbon ayak izini yüzde 50 oranında azaltıyor. Şirketin ‘Yeşil Tepsi Projesi’ Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nde 17. hedef olan ‘Amaçlar İçin Ortaklıklar’ ile doğrudan örtüşüyor. McDonald’s Türkiye, PM Biomaterials, BIMBO QSR Türkiye ve Sem Plastik iş birliğiyle hayata geçirilen proje, Türkiye çapında faaliyet gösteren markaların sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik örnek bir iş birliği modeli teşkil ediyor.
Antalya ATAV’ın yeni başkanı Emir Gündal Antalya Tanıtım Vakfı (ATAV) Yönetim Kurulu Başkanlığına ATSO 36. Grup Meclis Üyesi Emir Gündal seçildi. Gündal, görev süresi boyunca Antalya’nın ulusal ve uluslararası düzeydeki bilinirliğini artıracak projeler geliştireceğini ve şehrin marka değerini güçlendirmek için var gücüyle çalışacağını belirterek Antalya Tanıtım Vakfı’nın (ATAV) Mütevelli Heyet Toplantısı Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın (ATSO) ev sahipliğinde gerçekleşti. Vakfın önceki dönem çalışmaları hakkında bilgi paylaşımı yapılan toplantı sonrası, ATAV Yönetim Kurulu Başkanlığına, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nı temsilen ATSO 36. Grup Meclis Üyesi Emir Gündal seçildi. “Yeni bir döneme adım atıyoruz” ATAV Yönetim Kurulu Başkanı Emir Gündal, “ATAV projeleri ve elde ettiği başarılar ile bizlere sorumluluğu daha ileriye taşımak için ilham vermektedir. Bugün geçmişin güçlü mirasını geleceğin vizyonuyla birleştirerek yeni bir döneme adım atıyoruz. Bugün, Antalya Tanıtım Vakfı’nın başkanlık görevini üstlenerek sizlerin güvenine layık olmanın heyecanı ve gururunu yaşıyorum” şeklinde konuştu. “Antalya artık sadece bir tatil noktası değil” ATAV’ın, kuruluşundan bu yana Antalya’nın tanıtımı için özveriyle çalışan, şehrin tarih, kültür ve turizm potansiyelini uluslararası boyuta taşımayı misyon edinen bir kuruluş olduğunu ifade eden Gündal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Son yıllarda dijital dönüşümle birlikte tanıtım kanallarımızın çeşitlendiğini ve global bağlantıların daha çok arttığını gözlemliyoruz. Antalya, artık sadece bir tatil noktası değildir; aynı zamanda sağlık turizmi, kültür turizmi ve eko-turizm gibi alanlarda da öncü bir merkez haline gelmiştir. Vakfımız; geçmişten bugüne kadar Antalya Kadın Müzesi, Antalya Kongre Bürosu, Antalya lezzetlerinin tanıtımı, coğrafi işaretli ürünlere dikkat çeken çalışmalar, kentimizin marka değerini arttırmaya yönelik yapılan organizasyonlar, tanıtım filmleri, sosyal medya çalışmaları gibi birçok alanda çalışmalar yapmıştır.” ATSO’nun desteği, Antalya’nın tanıtımındaki başarıların temeli ATSO’nun kentin kalkınmasında ve tanıtımında her zaman öncü bir rol üstlenmiş olduğunu kaydeden Gündal, “ATSO, ATAV’ın çalışmalarında da önemli bir paydaş olmuştur. Bu süreçte Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın katkılarını ve desteklerini özellikle vurgulamak isterim. ATSO, şehrimizin kalkınmasında ve tanıtımında her zaman öncü bir rol üstlenmiş, ATAV’ın çalışmalarında da önemli bir paydaş olmuştur. Kendilerinin vizyoner liderliği, bugünkü başarımızın en önemli yapı taşlarından biridir” ifadelerini kullandı. “Antalya’nın tanıtımını daha ileriye taşımak için çalışacağım” Başkan Emir Gündal, görev süresi boyunca Antalya’nın ulusal ve uluslararası düzeydeki bilinirliğini artıracak projeler geliştireceğini ve şehrin marka değerini güçlendirmek için var gücüyle çalışacağını belirterek, şöyle devam etti: “Alternatif turizm alanlarını geliştirmek ve şehrimizi daha ileriye taşımak için hep birlikte el birliğiyle hareket edeceğiz. Antalya’nın potansiyelini tüm dünyaya tanıtarak, şehrimizin turizmdeki liderliğini pekiştireceğiz.”
Ankara Güvenpark’ta pano krizi Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Güvenpark’a kurmak istediği reklam panosunu şikayet etti. Şikayet üzerine inceleme başlatan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, söz konusu uygulamanın izinsiz olarak yürütüldüğüni belirterek belediyeyi uyardı. TMMOB Ankara Şubesi, Kızılay’ın merkezindeki Güvenpark’ta 1. Derece Doğal Sit Alanı’nda olduğu gerekçesiyle Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı reklam panosu inşasına ilişkin 11 Aralık’ta Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na şikayette bulundu. Montajın anıt heykelin koruma alanı içerisinde yapıldığı öne sürüldü. Hem ilk kentsel tasarım projesinde hem de revize kentsel tasarım projesinde alanda dijital reklam panosu ile ilgili onaylı herhangi bir kentsel tasarım projesi yer almadığı iddia edildi. Şikayet üzerine Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı görevlileri parkta inceleme yaptı. Bakanlık yetkilileri, 13 Aralık’ta Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı yetkilileri ile iletişime geçerek, söz konusu uygulamanın izinsiz olarak yürütüldüğü ve kaldırılması gerektiğini bildirdi. Ancak 17 Aralık’ta gerçekleştirilen denetimde çalışmaların devam ettiği, dijital ekranların montajının gerçekleştirildiği ve elektrik tesisatı montajının sürdüğü belirlendi. Pano kaldırılmazsa yargı süreci başlayacak Söz konusu işgalle ilgili Ankara Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun değerlendirmesinin ardından Ankara Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu toplanacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi panoyu kaldırmazsa yargı süreci başlayacak. İlgili kanuna göre 1. Derece Doğal Sit Alanı’nda izin alınmaksızın inşa ve fiziki müdahale yapanlar veya yaptıranlar 2 yıldan 5 yıla kadar hapis ve 5 bin güne kadar adli para cezasıyla cezalandırılabiliyor.