GÜNDEM - 24 Ekim 2024 Perşembe 09:32

‘Tescilli Adana Kebabı Ustalık Eğitimi’ başvuruları başladı

A
A
A
‘Tescilli Adana Kebabı Ustalık Eğitimi’ başvuruları başladı

Adana Ticaret Odası (ATO) tarafından düzenlenen, ‘15. Tescilli Adana Kebabı Ustalık Eğitimi’ başvuruları başladı.


Adana Ticaret Odası Sosyal Hizmetler ve Eğitim Vakfı Tesisleri’nde (ATOSEV) gerçekleştirilen ve bu yıl 15’incisi düzenlenen uygulamalı eğitime katılmak isteyenler, ATO’nun web sitesinden online başvuru yapacak. 12-13 Kasım tarihlerinde, 2 gün sürecek uygulamalı eğitimde; Tescilli Adana Kebabı etinin seçilmesi, malzemelerinin hazırlanması, etin pişime hazır hale getirilmesi, etin şişlenmesi ve yanında sunulacak ek lezzetlerin hazırlanması, mangalın yakılması, pişirim aşamaları ve kebabın sunumu ayrıntılı olarak anlatılacak.


Yıllardır kebap ustası olarak hizmet sektöründe bulunan tecrübeli eğitmenlerin vereceği eğitimin yanı sıra tescilli kebapla ilgili yasal konular ve gıda hijyeni ile ilgili de eğitimler verilecek.



‘Tescilli Adana Kebabı Ustalık Eğitimi’ başvuruları başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Trafik sigortasında ‘tek çekim’ dönemi Sigortacı Yakup Göktaş, araçlarda zorunlu olan Motorlu Kara Taşıtları Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortasında artan maliyetlerden dolayı şirketlerin taksitlendirmeyi kaldırdığını söyleyerek, “Önlem alınarak yaklaşık 10 milyon sigortasız araç sisteme dahil edilirse eski haline dönebilir” dedi. Hasar belirlemelerinin ve parça fiyatlarının artışından dolayı şirketlerin taksitlendirmeyi öngörmediğini söyleyen Yakup Göktaş, “Trafik sigortaları zorunlu bir poliçe zaten adı üstünde; Motorlu Kara Taşıtları Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası. Burada ülkemizdeki oluşan enflasyon ve yedek parçalarının yüksek olması sebebiyle ve hasarların da gerçekten çok yüksek olmasından kaynaklı bir fiyatlandırma yapılıyor ve her ay düzenli olarak da bu fiyatlandırma değiştirilebiliyor. Haliyle trafik sigortasında sigorta şirketleri taksit yapmayı öngörmüyor. Bazı şirketlerde hala devam ediyor ama genel itibariyle taksitlendirmeyi kaldırdılar. Parça fiyatlarının yüksek olması, hasar bedellerinin yüksek olması ve sigorta şirketlerinin de trafik sigortalarından zarar etmesi nedeniyle de zararı daha aşağı çekmek için taksitlendirmeyi kaldırdılar. Vatandaşımız zaten şu anda şöyle söyleyeyim. Türkiye’de ortalama 36 milyona yakın bir motorlu kara taşıtı var ve duyumlarımıza göre de yaklaşık 10 milyona yakın da trafik sigortasının olmadığını görüyoruz. Bunun her geçen günde çoğalmaması için gerekli önlemin Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, SDDK tarafından alınması gerekiyor. Eğer bu önlem alınırsa eskiye dönerek yine taksitli bir şekilde işlem yapılabilir. Şikayetler alıyoruz. Yani sonuçta bizde bir vatandaşız. Biz de trafik sigortası yaptırıyoruz ama burada şöyle bir sıkıntımız var. Şirketlerde zaten şirket kartlarında trafik sigortası da dahil, diğer poliçeler de taksit imkanı sağlamıyor. Bunun bizle bir alakası yok. Tabi bankayla alakalı bir durum. Fakat günümüzde baktığımız zaman trafik sigortalarında gününü geçirmemelerine çok dikkat ediyoruz. Gününü geçirirlerse bu sefer yasal faizle beraber ödemek zorunda kalıyorlar ve çok büyük tazminatlarla karşı karşıya kalabiliyorlar. Trafik sigortalarını mutlaka elinden geldiği kadar da zamanında yaptırmalarını tavsiye ediyoruz” dedi. Göktaş, şirketlerin sistem üzerinden verdiği fiyatları acentede vermediğini ve bununla ilgili de vatandaşın mağduriyet yaşamaması açısından önlem alınması gerektiğini söyleyerek, “Trafik sigorta ruhsatı almış yaklaşık 40’a yakın bir sigorta şirketi var. Fakat bunların içerisinde yaklaşık 10 ya da 11-12 tanesi trafik sigortası yapıyor ve bunların içerisinde de teklif verip yapmayanlar var. En büyük sorun da bunlardan kaynaklanıyor. Biz sigorta acenteleri olarak en büyük sorunu da burada yaşıyoruz. Yani trafik sigortası ruhsatı almış, sigorta şirketlerinin SBM’de vermiş olduğu fiyatları aynı anda acentelere de vermesini istiyoruz. Çünkü vatandaş burada SBM’de fiyat alıyor. Geliyor fakat sistemden poliçeyi yaptıramıyor. Çünkü sadece fiyat vermiş oluyor. Ruhsat almış trafik sigortası yapacak sigorta şirketlerine hazinenin daha çok baskı yaparak bu işi çözmesini çok arzu ediyoruz. Gerçekten bizler de bu konuda çok yoruluyoruz. Zorunlu olan bir poliçede göstermiş olduğumuz o performansın inanın haddi hesabı yok. Felaket derecede sıkıntı yaşıyoruz ama trafik sigortasını mutlaka ama mutlaka hazineden ruhsatını almış şirketlerin sorgusuz sualsiz yapmasını arzu ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Erzurum Kamuda kalite yönetim sistemi duyarlılığı Erzurum Valiliği tarafından Yönetim Sistemleri Eğitimleri kapsamında düzenlenen “TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayetleri Yönetimi Eğitimleri” 112 Acil Çağrı Merkezi Eğitim Salonu’nda gerçekleştiriliyor. Erzurum’daki resmî kurum temsilcilerinin katılımıyla 5 gün boyunca sürecek olan eğitim; temel eğitim, iç tetkik ve çalıştaydan oluşuyor. Eğitimin üçüncü gününde uygulamalı derslere başlayan katılımcılar, Türk Standartları Enstitüsü Marmara Eğitim Müdürlüğü Uzmanı Fuat Özkök’ten eğitim aldı. Eğitim programı hakkında katılımcıları bilgilendiren Eğitim Uzmanı Özkök, “TS ISO 10002 Yönetim Sistemi, müşteri memnuniyeti ve kuruluşlarda müşteri şikayetlerinin ele alınmasına yönelik bir standart. Bu sistem kuruluşlarda vatandaş etkileşimi, memnuniyeti ve vatandaşlardan gelen istek, öneri, tavsiye, takdir etme gibi geri beslemeler de dahil olmak üzere vatandaş şikâyet ve taleplerini alan, bunları anlayan, çözümleyen, genel olarak yönetmeyi sağlayan bir standart. Temel anlamda vatandaş memnuniyetini sağlamaya ve sürdürmeye odaklanan bir standart. Dolayısıyla Valilik ve bağlı kuruluşlarla vatandaş etkileşimli bütün kurumlarda geçerli bir standart diyebiliriz.” dedi. ISO 10002 Standardı Nedir? ISO 10002, kurum ve kuruluşlardaki müşteri şikayetleri ile ilgilenen müşteri memnuniyeti kalite yönetim sistemidir. Müşteri şikayetlerinin incelenmesine ilişkin yönergeler içeren ISO 10002, organizasyon içindeki ürün ve hizmetlerle ilgili şikayetlerin işlenme sürecine rehberlik eder. Bu sürece planlama, tasarım, işletme, bakım ve iyileştirme gibi aşamalar da dahildir.