EKONOMİ - 30 Ekim 2023 Pazartesi 15:23

Dünyanın en büyük konteyner gemisine ’Türkiye’ adı verildi

A
A
A

Çin’de inşa ettirilen, dünyanın en büyüklerinden olduğu belirtilen 12 konteyner gemisinden birine Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılında ‘Türkiye’ adı verildi. Gemi için düzenlenen törene katılan Bakan Yardımcısı Ünüvar, Türkiye’deki 4 limanın dünyada ilk 100 liman arasına girdiğini ifade ederek, “Dünya sıralamasında 2 basamak yükselerek dünyanın 12. Büyük filosuna sahibiz” dedi.

Konteyner şirketi MSC tarafından Çin’de inşa ettirilen ve 24 bin 346 konteyner taşıma kapasitesine sahip olan dünyanın en büyük konteyner gemisi özelliği taşıyan 12 gemiden birine ‘MSC Türkiye’ adı verildi. Omurgadan 80 metre yüksekliğinde 399,9 metre uzunluğunda ve 61,5 metre genişliğinde olan MSC Türkiye gemisinin Türkiye’de ilk durağı ise Tekirdağ oldu. Dev Türkiye gemisinin yanaştığı Tekirdağ’da tören düzenlendi. Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcıları Durmuş Ünüvar ile Enver İskurt Tekirdağ Valisi Recep Soytürk ve birçok davetli katıldı.

Dünyanın en büyük konteyner gemisine ’Türkiye’ adı verildi

“4 limanımız dünyada ilk 100 Liman arasına girdi”

Limanda düzenlenen törende konuşan Bakan Yardımcısı Ünüvar, “Türkiye ekonomisi 2022 yılında yüzde 5.6 oranında büyüdü. Küresel ekonominin dünya genelinde 2023 yılında yüzde 2.9 gelecek ise yüzde 3.1 büyümesi bekleniyor. Biz de bu büyümeye paralel olarak 2023 yılı sonunda yüzde 4.4, 2024 yılında ise yüzde 4 oranında büyüme beklenmektedir. 906 milyar dolar gayrı safi yurtiçi hasıla ile de dünya ekonomisinde 19. sırada yer almaktayız. Bilindiği üzere dünyada taşımacılığın hacim bazında yüzde 84’ü ülkemizde ise yüzde 86’sa deniz yoluyla yapılmaktadır. Deniz taşımacılığından aldığımız payın en önemli göstergeleri de liman tesislerimiz. Geçen yıl dünyada 860 milyon TEU konteyner elleçlendi ve küresel konteyner hacminin 2024 yılında yüzde 3 yada 4 arasında büyüyeceği tahmin edildi. 2022 yılında ülkemizin 217 Liman tesisinde bir önceki yıla göre yüzde 3.1 artışla, 543 milyon ton yük elleçlenirken, konteyner elleçlemesi de 12.4 milyon TEU olarak gerçekleşti. 4 limanımız dünyada ilk 100 Liman arasına girdi. Yine deniz yolu taşımacılığında nalbur değeri 2022 yılında 388 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Ülkemizde ise 10.8 milyar dolar, pazar hacmi yüzde 6.7. biz Türkiye’yi bölgesel ve küresel düzeyde öncü bir ülke haline getirmek için çalışıyoruz. Bu konuda önemli gelişmeler kaydettik” dedi.

Dünyanın en büyük konteyner gemisine ’Türkiye’ adı verildi

“Yükselerek dünyanın 12. Büyük filosuna sahibiz”

Bakan Yardımcısı Ünüvar, “Gemi inşasında da önemli gelişmeler kaydettik. 85 tersane ile tersanelerimiz gemi siparişinde 7., gemi tonajına göre ise 11. pozisyonda. Bu yıl ülkemiz 1,5 milyar dolarlık gemi ve yat ihracatı gerçekleştirdi. 138 bin gemi insanımız mevcut. 1 milyonu aşkında amatör denizcimiz mevcut. 103 denizcilik eğitim kurumu ile nitelikli personel yetiştiriyoruz. Gemi insanlarımızın da istihdamına yönelik 37 ülkeyle imzalanmış anlaşmamız var. Dünya sıralamasında 2 basamak yükselerek dünyanın 12. büyük filosuna sahibiz” ifadelerini kullandı.

Halil Dağ

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Aras Kargo ’Kırmızı Kahramanlar Saha Buluşması’ gerçekleştirildi Aras Kargo, Kırmızı Kahramanlar Saha Buluşması ile idari kadrosunu ve yönetimini kampanya dönemi yoğunluğunda sahadaki ekiplerle buluşturdu. 1000’in üzerinde çalışanın katıldığı bu büyük ölçekli deneyim, gelişim odaklı kurum kültürünün ve ekip ruhunun sahadaki en güçlü yansıması oldu. Türkiye’nin önde gelen kargo şirketlerinden Aras Kargo, yüksek operasyonel yoğunluğun olduğu kampanya döneminde hayata geçirdiği ‘Kırmızı Kahramanlar Saha Buluşması’ ile idari kadrosunu ve üst yönetimini sahadaki ekiplerle bir araya getirdi. İnsan ve Kültür birimi liderliğinde gerçekleştirilen bu kapsamlı saha deneyimi, Türkiye genelindeki şube ve transfer merkezlerinde eş zamanlı olarak yürütüldü. Sektörde ilk kez bu ölçekte gerçekleştirilen saha deneyiminde, 1000’in üzerinde idari çalışan, operasyon ekipleriyle birlikte fiilen sahaya çıkarak dağıtım ve transfer süreçlerine aktif destek verdi. Yoğun kampanya döneminde artan işlem hacmine katkı sağlamayı hedefleyen bu buluşma, aynı zamanda şirketin gelişim odaklı kurum kültürünü ve güçlü ekip ruhunu sahaya taşıyan önemli bir kültür dönüşümü adımı oldu. Aras Kargo Yönetim Kurulu Başkanı ve Avusturya Postanesi Yönetim Kurulu Üyesi Peter Umundum, Aras Kargo CEO’su Barbara Hagen, Aras Kargo COO’su Utku Ayyarkın başta olmak üzere üst yönetim de sahada yer alarak transfer merkezi ve şube operasyonlarına birebir destek verdi. Gelişim odaklı bir kültür dönüşümü deneyimi Kırmızı Kahramanlar Saha Buluşması, Aras Kargo’nun İnsan ve Kültür yaklaşımının sahadaki somut yansıması olarak dikkat çekti. İdari ekiplerin operasyonu yerinde deneyimlemesi; empatiyi, karşılıklı anlayışı ve ekipler arası dayanışmayı güçlendirirken, şirket genelinde ortak hedef bilincini pekiştirdi. Bu büyük ölçekli saha organizasyonu, şirketin ‘merkez-saha bütünleşmesi’ yaklaşımını güçlendiren, öğrenerek gelişmeyi odağına alan kurumsal kültür dönüşümünün önemli bir parçası olarak hayata geçirildi. Sahaya çıkmadan önce Akademi GO ile dijital eğitim Etkinlik öncesinde, saha uygulamasının güvenli ve verimli şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla kapsamlı bir hazırlık süreci yürütüldü. Katılımcı idari çalışanlar ve yöneticiler; görev akışları, operasyonel süreçler, İSG talimatları ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları hakkında eğitimler aldı. Bu eğitimlerin tamamı, Aras Kargo İnsan ve Kültür departmanına bağlı Eğitim ve Gelişim Birimi tarafından yönetilen Aras Akademi GO dijital öğrenme platformuna yüklendi. Böylece çalışanlar, sahaya çıkmadan önce eğitim içeriklerine her yerden ve istedikleri zaman erişim imkânı buldu. Akademi GO, şirketin öğrenme ve gelişimi kurum kültürünün merkezine alan yaklaşımının önemli bir yapı taşı olarak, saha deneyimi öncesi bilgi ve farkındalık seviyesinin artmasına katkı sağladı. İlk duraklar: Hadımköy ve İkitelli Transfer Merkezleri Buluşmanın ilk saha uygulamaları Hadımköy Transfer Merkezi ve İkitelli Transfer Merkezi ziyaretleriyle gerçekleşti. Transfer süreçlerini yerinde inceleyen yöneticiler ve idari çalışanlar araçları boşaltıp loop sorter’ı yükledi ve trans palet kullanarak operasyon akışlarını adım adım deneyimledi. Şube ekipleriyle birlikte dağıtıma çıkan çalışanlar, kapıya teslimat yaparak müşteri deneyimini uçtan uca gözlemleme fırsatı buldu. "Sürdürülebilir taşımacılığın geleceğini birlikte inşa ediyoruz" Aras Kargo CEO’su Barbara Hagen, saha buluşması ile ilgili şunları söyledi: "Kırmızı Kahramanlar Saha Buluşması, şirketimizin gücünü oluşturan ekiplerimizin sahadaki özverisini ve profesyonelliğini daha yakından deneyimlememizi sağladı. Sahada geçirdiğimiz süre boyunca çalışma arkadaşlarımızın müşterilerimize en iyi hizmeti sunabilmek için gösterdiği çabayı yakından gözlemleme fırsatı bulduk. Bu deneyim, sürdürülebilir taşımacılığın geleceğini şekillendirirken, operasyonlarımızı çalışanlarımızın gerçek ihtiyaç ve içgörüleri doğrultusunda geliştirmemize önemli katkı sağlayacak. Aras Kargo ailesi olarak aynı amaç doğrultusunda hep birlikte ilerlemekten gurur duyuyoruz." Konu hakkında değerlendirmede bulunan Aras Kargo İnsan & Kültür ve Hukuk Başkan Yardımcısı Yiğitcan Bozoğlu, "Çalışan bağlılığı ve ekiplerimizin motivasyonu şirket olarak en büyük önceliklerimizden biri. Kırmızı Kahramanlar Saha Buluşması, idari kadromuzun sahadaki ekiplerle bir araya gelerek birbirlerini daha yakından tanımasını, saha deneyimlerini paylaşmasını ve ekip ruhunu güçlendirmesini sağladı. Bu etkinlik bizim için sahadaki çalışmaların önemini gözlemlememizi sağlayan ve aidiyet duygusunu güçlendiren çok değerli bir fırsat oldu. Ekiplerimizin birlikte hareket etmesini ve birbirine destek olmalarını şirketimizin kurum kültürünü ve dayanışma ruhunu yansıtan en değerli unsur olarak görüyoruz" dedi.
Bolu Bolu’da 35 yıllık ustadan kışlık ayakkabı tüyosu Bolu’da 35 yıldır ayakkabı tamirciliği yapan 51 yaşındaki usta, kış mevsiminde ayak sağlığı ve güvenliği için "poli taban" ve "yün keçe" önerisinde bulundu. Ekonomik şartlar nedeniyle vatandaşların tamire ilgisinin arttığını belirten usta, sektörde yaşanan çırak sorununa da dikkati çekerek, "Belki de bu mesleğin son temsilcileriyiz" dedi. Tabaklar Mahallesi İzzet Baysal Caddesi’ndeki küçük dükkanında yarım asırlık ömrünün büyük bölümünü mesleğine adayan 51 yaşındaki Emin Tezcan, kış mevsiminin gelmesiyle artan iş yoğunluğunu ve sektördeki değişimi değerlendirdi. Vatandaşlara kışlık ayakkabı kullanımı konusunda tüyolar veren Tezcan, imitasyon ürünlerin soğuk hava şartlarında çabuk yıprandığını vurguladı. Ayakları üşüyenler için pratik çözümler sunduklarını belirten Tezcan, şöyle konuştu: "Özellikle deri ayakkabılar kışın daha iyi oluyor. Ayakları üşüyen vatandaşlar için ayakkabı içerisine yün keçe koyuyoruz. Bu sayede ayakkabının içi daha sıcak oluyor. Ayrıca buzlu ve kaygan zeminler için poli tabanlı ayakkabıları öneriyoruz. Bu tabanlar, üzerinde diş olmasa dahi yere bastığınızda zemini tutma özelliğine sahiptir ve kaymayı önler." Ekonomik şartların etkisiyle vatandaşların yeni ayakkabı almak yerine mevcut ayakkabılarını tamir ettirmeyi tercih ettiğini ifade eden Tezcan, talebin artmasına rağmen sektörün geleceğinden endişeli olduğunu dile getirdi. "Belki de bu mesleğin son nesliyiz" Mesleğin Bolu’daki son temsilcileri olduklarını belirten Emin Tezcan, "Maalesef bizim arkamızdan yetişen kimse yok. Belki de bu mesleğin son nesliyiz. Çaba sarf etmemize rağmen artık kimse bu mesleğe ilgi göstermiyor. Kendi işini yapan bir ayakkabı tamircisi, bugün asgari ücretin üzerinde bir kazanç sağlayabilir" dedi.
Ankara Bakan Memişoğlu: "Dijital dönüşüm hamlelerimizle her saniyeyi kayıt altına alıyor, müdahaleyi hızlandırıyoruz" Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, "Elektronik Vaka Sistemi (EVS) ve Akıllı Bileklik gibi dijital dönüşüm hamlelerimizle her saniyeyi kayıt altına alıyor, müdahaleyi hızlandırıyoruz" dedi. 856 Ambulansın Sağlık Hizmetine Alım Töreni, Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi. Sağlık Bakanlığında düzenlenen törende konuşan Bakan Memişoğlu, "2002 yılında, tüm Türkiye’de yalnızca 481 Acil Yardım İstasyonumuz ve 618 ambulansımız vardı. O günün şartlarında yılda ancak 380 bin vakaya müdahale edilebiliyordu. Vatandaşımız, en zor anında ‘Acaba ambulans gelir mi?’ endişesi taşıyordu. 2025 yılı itibariyle bugün ise; Acil Yardım İstasyonumuzu 3 bin 574’e çıkardık. Bu yıl hizmete aldığımız 856 yeni ambulansımızla birlikte toplam filomuzu 6 bin 308’e ulaştırdık. Yaptığımız bu yatırımlarla, ambulans başına düşen nüfus yoğunluğunu yüzde 10 azaltırken, istasyon başına düşen ambulans sayımızı yüzde 8 artırmayı başardık. Sonuç ortadadır: 2002’de 380 bin olan yıllık vaka müdahale kapasitemiz, bugün 7 milyona ulaşmıştır" ifadelerini kullandı. Artık Türkiye’de saniyelerle yarışan güçlü bir sistemin kararlılıkla işlediğini aktaran Memişoğlu, "Bizim hizmet anlayışımızda coğrafi engel yoktur. Bugün envanterimizdeki özel donanımlı araçlarımızla dünyanın en modern filolarından birine sahibiz" diye konuştu. "2026 yılı sonu itibariyle bu gücü yerli ve milli GÖKBEY helikopter ambulanslarımız ile perçinleyeceğiz" Bakan Memişoğlu, hava ambulansı hizmetlerinde de çitayı yükselttiklerini dile getirerek, "2008 yılında 5 araçla başladığımız bu yolculukta, bugün 17 hava ambulansımızla hizmet veriyoruz. Bugüne kadar 70 binden fazla vatandaşımızı gökyüzünden şifayla taşıdık. 2026 yılı sonu itibariyle bu gücü yerli ve milli GÖKBEY helikopter ambulanslarımız ile perçinleyeceğiz. Şifayı kendi kanatlarımızla, kendi mühendisliğimizle taşıyacağız" açıklamasında bulundu. "Dijital dönüşüm hamlelerimizle her saniyeyi kayıt altına alıyor, müdahaleyi hızlandırıyoruz" Sağlık hizmetlerinde dijital alanda attıkları adımlara bir yenisini daha eklediklerini söyleyen Memişoğlu, şu ifadeleri kullandı: "Elektronik Vaka Sistemi (EVS) ve Akıllı Bileklik gibi dijital dönüşüm hamlelerimizle her saniyeyi kayıt altına alıyor, müdahaleyi hızlandırıyoruz. Çağrı anından hastaneden taburculuğa kadar bütün süreç artık sistem üzerinden yapılmakta, ambulansın konumundan; hastanın hayati bulguları, yapılan tıbbi müdahalelerin, kullanılan ilaçlara kadar tüm veriler anlık takip edebiliyoruz. Vatandaşımıza hızlı ve etkin hizmet verebilmek adına, canlı trafik verilerinin kullanılarak en yakın ve en uygun sağlık tesisi seçilebiliyor. Ambulans içerisinde bulunan kameralar ile özellikle çoklu trafik kazalarında olay yeri anlık izlenebilmekte, bu sayede vakaların durumuna uygun ambulans ve personel yönlendirilmektedir. Acil ve afet durumlarında yaralının alındığı konum, nakledildiği sağlık tesisi ve sürecin takibinin yapılabildiği, özellikle kimliksiz hastalarda karekodla hasta tanımlamaya yardımcı olmak adına Akıllı Bileklik projesini devreye alıyoruz." Bakan Memişoğlu, konuşmasının ardından kurdele kesimi sonrası ambulansta deneme sürüşü gerçekleştirdi.