EĞİTİM - 27 Nisan 2024 Cumartesi 12:21

Uğur Okulları’dan MEB müfredat değişikliğiyle ilgili ilk değerlendirme

A
A
A
Uğur Okulları’dan MEB müfredat değişikliğiyle ilgili ilk değerlendirme

MEB Müfredat değişikliğiyle hakkında değerlendirme yapan Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, ilkokullarda çocukların okuma ve yazma sürecini hızlandıracak değişiklikler, ortaokul ve liselerde ise teoriden çok uygulamaya yönelik içerikler ile bilgiye ulaşacak becerilerin kazandırılmasının hedeflenmesinin önemli olduğunu söyledi.


Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2025 Eğitim - Öğretim Dönemi’nde okul öncesi, ilkokul birinci, ortaokul beşinci ve lise dokuzuncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak yeni öğretim programını kamuoyuyla paylaşılmak üzere askıya çıkardı. “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni öğretim programları konusunda Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki yeni öğretim programlarıyla ilgili ayrı ayrı değerlendirmelerde bulundu.


Adil Kurt, ilkokul müfredatında kapsamlı bir değişikliğe gidildiğini, birinci sınıflarda gerçekleşen ses grupları değişikliğiyle dilimizde daha fazla kullanılan seslerle okuma yazma sürecine başlanacağını söyledi. Bu durumun çocukların okuma ve yazma sürecini hızlandıracağını belirten Kurt “Ses grupları ile kılavuz çizgiler üç aralıktan iki aralığa indirildi. Yine tüm sınıf kademelerinde kazanımlar yerine öğrenme çıktıları belirlendi. Kazanımların sayıları seyreltilerek daha fazla beceri temelli ve uygulamaya yönelik çıktılara yer verildi. Öğrencilerin farklılıklarını gözetmek, dersi farklılaştırmak amacıyla zenginleştirme ve destekleme çalışmaları ve örnekleri müfredata eklendi” dedi.


Yeni müfredatta sosyal, duygusal beceriler ile okuryazarlık üzerine açıklamalara yer verildiği ve becerilere yoğunlaşıldığını gördüklerine dikkat çeken Kurt, uygulama ve zenginleştirmeye dayalı programlar oluşturulduğunu belirtti. Kurt, ölçme değerlendirme ile ilgili de; ilkokulda sınavların kaldırılması ile birlikte farklı ölçme araçları kullanılmaya başlandığını ancak ölçeklerde belirli bir çerçeve çizilmediğini vurgulayarak, yenilenen programda her çıktının hangi ölçme aracı kullanılarak ölçüleceği ile ilgili bilgilerin yer aldığını söyledi.



Teoriden çok uygulamaya yönelik içerik


Adil Kurt, ortaokullar için yaptığı değerlendirmede tüm dersler özelinde bakılarak 5. Sınıf 2019 öğretim programları ile 2024 yılındakiler karşılaştırıldığında dersin kazandırması gereken değerlerde değişiklik yapıldığının görüldüğünü söyledi. Bunun yanı sıra Türkçe, sosyal bilgiler, fen bilimleri gibi derslerin kazanımlarında da azalma olduğunun göze çarptığını vurgulayan Kurt “ Bu durum ünite ve konularına da yansımıştır. Müfredatta tamamen çıkarılan konular dışında eski müfredattan gelen veya kademe geçişleri yapılan konular da dikkat çekmektedir. Bazı branşlar özelinde tema, ünite veya konu isimlerinde de değişiklik yapılmıştır. Müfredatların genelinde yenilikçi, geliştirmeye açık, öğrenci merkezli, sezdirme ve hissettirmeye dayanan, teoriden daha çok uygulamaya yönelik içeriklere yer verildiği gibi ölçme-değerlendirme, performans oluşturma, geliştirme ve takibi ile atölye çalışması üzerinde de fazlasıyla durulmuştur” şeklinde konuştu.



Bilgiye ulaşacak becerilerin edinilmesi hedeflendi


Adil Kurt, liselerin yeni öğretim programlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede ise matematik dersinde, öğrencilerin daha çok bilgi edinmesi yerine matematiksel bilgiye ulaşmasını sağlayacak becerileri edinmesi, bu beceriler sayesinde edindiği bilgiler arasındaki ilişkileri sorgulamasının hedeflendiğini söyledi. Türk Dili ve Edebiyatı dersinde de beceri odaklı bir yaklaşım benimsendiğini ve dört tema üzerinden düzenleme yapıldığını belirten Kurt, şunları söyledi:


“Bu anlayış ile öğrencinin okuması, okuduğunu ve dinlediğini anlaması, duygu ve düşüncelerini yazı ile aktarması hedeflendiği görülmektedir. Fizik ve kimya derslerinde, bazı konuların sadeleştirilerek farklı sınıf düzeylerine kaydırıldığı görülmekte; biyoloji dersinde ise bütüncül bir yaklaşım benimsenerek öğrencilerin genel bir biyoloji anlayışı geliştirmesi amaçlanmıştır. Coğrafya dersinde, Coğrafi Bilgi Sistemleri’nin önemi vurgulanmış ve öğretmenlerin bu alanda yetkinleşmesi gerektiği belirtilmiştir. Bilgi aktarımı odaklı tarih öğretiminden beceri temelli tarih eğitimine geçilmiş. Siyasi tarih yerine insanı öne çıkaran, sosyal tarih konularının önemsendiği görülmekte. 11. sınıf felsefe dersinde; çevre sorunları, teknoloji-hayat ilişkisi, edebiyat-felsefe ilişkisi, hukukun doğası gibi konularda öğrencinin felsefi görüş geliştirmesini ve metin yazabilmesini amaçlayan bir müfredat tasarlanmış. Güncel konuları felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilen, fikir ve çözüm geliştirebilen öğrenci kimliği amaçlandığı görülüyor.”


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Yerel Yönetimler Mevzuat Bilgilendirme Eğitim Programı düzenlendi Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç; Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Belediyeler Birliği iş birliğinde düzenlenen Yerel Yönetimler Mevzuat Bilgilendirme Eğitimi Programı’na katıldı. Kayseri Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Belediyeler Birliği ile ortaklaşa Yerel Yönetimler Mevzuat Bilgilendirme Eğitim Programı düzenlendi. Eğitim programı çerçevesinde, TBB Genel Sekreter Yardımcısı Halil İbrahim Azak tarafından ilçe belediye başkanları ve yeni seçilen meclis üyelerine Yerel Yönetimler Mevzuatı (5393 ve 5216 sayılı Kanun), belediye başkanı ve meclis üyelerinin görev ve yetkileri ile belediye meclis çalışma yönetmeliği gibi konularda eğitim verildi. Kadir Has Kongre Merkezi’nde gerçekleşen eğitim programına Başkan Büyükkılıç’ın yanı sıra ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri, TBB Genel Sekreter Yardımcısı Halil İbrahim Azak, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hüseyin Beyhan, Genel Sekreter Yardımcıları Serdar Öztürk ve Mustafa Türkmen, daire başkanları ve müdürler katıldı. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan programda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Kayseri’nin her zaman olduğu gibi bir ilke imza atarak öncü olduğunu kaydetti. Büyükkılıç, mevcut başkanların ve meclis üyelerinin mevzuat anlamında bilgilendirilmesini sağlamak amacıyla bu çalışmanın yapıldığını ifade etti. Bu yapılan önemli ve anlamlı çalışmanın hayırlı uğurlu olmasını temenni eden Başkan Büyükkılıç, sözlerini şöyle sürdürdü; “Yeni mevzuatları takip etmek bunların hepsi ayrı ayrı değerlendirilmesi gereken boyut. Bizim amacımız Kayseri’nin her zaman olduğu gibi bir ilke imza atması ve öncü olması, gerek mevcut başkanlarımızın ve gerekse meclis üyelerimizin mevzuat anlamında bilgilendirilmesini sağlamak amacıyla verdiğim talimat üzerine arkadaşlarımız bir çalışma yapıyor. Çünkü mevzuat her zaman değişiyor. Bilerek çalışma yapmanın çok daha önemli ve anlamlı olacağını biliyoruz.” Büyükkılıç, birlik, beraberlik mesajı vererek; "16 ilçemizi bağrımıza basarak, ağabey kardeş diyaloğu içerisinde seçen, seven, güvenen insanlara hep beraber hizmet etmek, yerel çalışmalara, insanları hizmete ön plana çıkarıp, gönüllerde yer etmek, insanların ihtiyacını gidermek anlayışı içerisinde bu önemli ve anlamlı çalışmayı önemsiyorum” diye konuştu.