GÜNDEM - 09 Mayıs 2018 Çarşamba 13:29

'Uçak rötarı mağdurları tazminat haklarını alamıyor'

A
A
A
'Uçak rötarı mağdurları tazminat haklarını alamıyor'

Uçak rötarları nedeniyle mağdur olan yolculara hukuk danışmanlığı hizmeti veren Hollanda merkezli Flightlaw firmasının kurucuları Hilal Paksoy ve Selcan Deliboyraz, mağdur olan yolcuların sadece bir kısmının tazminatını alabildiğini ve diğer yolcuların mağdur olduğunu belirttiler.

Uçuş rötarları ya da iptal edilen uçuşların, trafiği yüksek havalimanlarında sıkça yaşanan bir problem olduğunu belirten Hilal Paksoy , Avrupa Birliği’nin 11.2.2004 tarihli ve (EC)261/2004sayılı Tüzüğü vebuna paralel olarak hazırlanan SHY yolcu yönetmenliği çerçevesinde, havayolu şirketlerinden alabilecek bir yolcu hakkı olduğunu ifade ederek, yolcu olarakrötarlı uçuşlarda,iptal edilen uçuşlarda, overbooking nedeniyleuçağa alınmamagibi havayolu şirketinden kaynaklanan sorunlarda,600 euroya kadar tazminat talep etme hakları bulunduğunu açıkladı. 

Flightlaw yöneticilerinden Selcan Deliboyraz , bireysel başvuru yapanların tazminat haklarını alamadığını ya da hak ettiğinden çok daha azına razı geldiğini şu şekilde açıkladı: “Genellikle, havayolu şirketleri, yolcularının tazminat peşinde koşmamalarından dolayı inanılmaz rakamlarda paralar tasarruf etmektedirler. Şikâyet talebiyle kendilerine ulaşan yolculara ise tazminat ödemek yerine çok daha ucuz bilet indirimi, uçak bileti kuponu gibi küçük alternatifler sunmaktadır. Yolcular da sürecinde zorlu geçeceğini bildiklerinden kendilerine sunulan bu teklifleri kabul ederek, çok daha yüksek tazminatlar elde edebilme haklarından vazgeçiyor”.

“Bireysel başvuruda bulunan yolcular yanlış yönlendiriliyor” 

Hukukçu Gökçe Güdücü yolcu haklarının çiğnendiğini ve hakkını bireysel olarak arayanların yanlış yönlendirmelerle karşılaştığını şu sözleriyle ifade etti: “Uçuş tazminatı hakkını bireysel olarak kullanmak isteyen yolcularınız karşılaşacakları birtakım zorlukları şöyle sıralayabiliriz. Öncelikle, rötar ya da iptal durumunda havayolu şirketine başvurduğunuzda, şirket genellikle yaşanan bu aksaklık için özür diler, kendince haklı sebeplerini ileri sürerek bir tazminat hakkınız olmadığını ileri sürer. Veya daha nadir olarak görünse de rötar ya da iptal olduğunu kabul eder, ancak bu durumun, operasyonel sebeplerle yaşanmadığını, olağanüstü (mücbir) birtakım sebepler olduğunu iddia ederek, sorunun meydana gelmesinde kendi payı olmadığını söyler.Muhatap olduğunu kurum sektörün büyük kurumları olduğu süreç aylar, hatta yıllar sürebiliyor.Yolcuların, mahkeme sürecindeki ödemeleri yapabilecek güçleri de olmayabiliyor”.

Flightlaw yöneticisi Selcan Deliboyraz, bu konuda hukuki danışmanlık sağlayan firmalarının yolculardan ödeme almadan hizmet verdiğini belirterek, “Uçuş tazminatıtalepleri oldukça zorlayıcı ve genellikle pes ettiğiniz bir süreçtir. Flightlaw olarak tüm uçuş sorunlarında yolcularımıza vekâlet ederek, tüm işlemleri onların yerine hallediyor ve cüzi bir komisyon karşılığında dev havayolu şirketlerine karşı haklarını savunuyoruz. Bu alandaki inceliklere hakim olduğumuz için örneğin, havayolu şirketinin sizleremücbir sebep olarak sunduğu rötarların aslında motora kuş girmesinden yahut uçuş ekibinin zamanında hazır olamamasından kaynaklandığını öğrenebiliyoruz. Bu sebeple yolcuların haklarını sonuna kadar savunabiliyoruz. Tazminat talepleri yüzde 95 oranında başarıyla sonuçlanıyor. Nadiren olumsuz sonuçlanan davalar olursa da onlar için yolculardan ödeme almıyoruz. Yolcular son 3 yıla kadar gerçekleşen tüm rötarlar için tazminat talebinde bulunabiliyor. Bu yüzden yolcuların tazminat hakkından vazgeçmemelerini, sonuna kadar devam etmelerini öneriyoruz” sözleriyle yolcuları haklarını aramaya davet etti.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Gastronomi’de yılın en iyi lisesinin öğrencileri Kaymakam Ertaş ile buluştu Gastronomi alanındaki başarılarıyla dikkat çekerek Yılın En İyi Lisesi Kategorisi’nde “Yılın En İyi Lisesi “ ödülünü alan Şehit Yüzbaşı Özgür Özekin Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri Fethiye Kaymakamı İsmail Hakkı Ertaş’ı ziyaret etti. Uluslararası Gastro Antalya Gastronomi ve Mutfak Yıldızları Buluşması’nda, Şehit Yüzbaşı Özgür Özekin Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi önemli başarılara imza attı. “Yılın En İyi Lisesi” kategorisinde birincilik ödülünü kazanan okulun öğrencileri, çeşitli kategorilerde elde ettikleri madalyalarla da göz doldurdu. Bireysel alanda Öğrenci Aşçı Restoran Tatlı Tabağı Kategorisi’nde birinci gelerek altın madalya kazanan öğrenci, Pratik Gençler Pizza ve Pide Kategorisi’nde ikinci olarak gümüş madalya, Ana Yemek Kategorisi’nde üçüncü olarak bronz madalya ve Öğrenci Aşçı Makarna Kategorisi’nde de üçüncülük elde ederek bir başka bronz madalya kazandı. Okul idarecileri, başarılarını kutlamak amacıyla Fethiye Kaymakamı İsmail Hakkı Ertaş ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Faruk Kaya’yı makamlarında ziyaret etti. Kaymakam Ertaş, öğrencileri yürekten kutlayarak, başarılarındaki katkıları ve emekleri dolayısıyla okul yöneticilerine ve öğretmenlerine teşekkür etti. Bu başarılar, Şehit Yüzbaşı Özgür Özekin Lisesi’nin gastronomi alanındaki potansiyelini bir kez daha gözler önüne serdi.
Hatay Gülümseten sensörün sesi değişti...Çimlere basınca gelen erkek sesi vatandaşlara kaba geldi, bu kez uyarıyı kadın sesi yaptı Hatay’ın İskenderun ilçesinde vatandaşların yeşil alana bastığında hoparlörde yankılanan ‘Çimlere basma, lütfen yaya yolunu kullanınız’ ifadesi vatandaşlara kaba gelince, ses belediye ekipleri tarafından kadın sesiyle değiştirildi. İskenderun Belediyesi, vatandaşlara yeşil olana duyarlılığını arttırmak için ilginç bir çalışma yapmış ve sensörlü uyarı sistemi geliştirmişti. Vatandaşların dikkatini çeken gülümseten yöntem, bazı vatandaşlardan tepki görünce ‘Çimlere basma, lütfen yaya yolunu kullanınız’ ifadesinin yer aldığı erkek sesi, kadın sesiyle değiştirildi. Gülümseten sistemi denemek için bölgeye gelen vatandaşlar, kadın sesiyle karşılaştılar. Belediyenin hayata geçirdiği ilginç çalışma Türkiye’nin dört bir yanından dikkat çekerek sosyal medyada ilgi odağı oldu. “Eski kaba ses gitmiş, yeni güzel bir kadın sesi gelmiş” Değiştirilen sesi yerinde denemeye gelen Mert Ataman, “İki gün önce takılan ve ilgi odağı olan o sesi denemeye gelmiştik, o zaman kaba bir erkek sesi vardı ve vatandaşların da rahatsız olduğunu gördük. Bugün sesi merak edip geldiğimde ise yine denedik arkadaşlarımla bu sefer ise ince bir kadın sesi vardı. Böyle bir kadının sesinin olması daha iyi olmuş, ses tam oturmuş. Eski kaba ses gitmiş, yeni güzel bir kadın sesi gelmiş. Bence belediyenin yaptığı güzel bir sistem özellikle depremden sonra ilk tadilat yapılan yerlerden biri sahilin bu tarafları oldu, çimlerimiz yenilendi, yeni çiçekler ekildi ve yeni ışıklar konuldu oraya. Yapılan düzenlemeler çimlerin üstüne konulduğu için herkes sorumsuz bir şekilde çimlere basıp geçiyordu, bu da rahatsız edici bir şeydi. Yaya yolu varken herkes çimlere basıp geçiyordu. Yapılan şey gerçekten güzel bir teknolojiyle yapılmış hoşuma gitti ben bu kadar beklemiyordum. Biz de çok şaşırdık arkadaşlarımla geldiğimizde nasıl böyle bir sistem olur falan dedik. Türkiye’nin belki hiçbir yerinde yok bu sistem belediyemiz çok iyi düşünmüş” ifadelerini kullandı.