GENEL - 01 Aralık 2011 Perşembe 00:39

YÖK, KATSAYI UYGULAMASINI KALDIRMAYI KARARLAŞTIRDI

A
A
A
YÖK, KATSAYI UYGULAMASINI KALDIRMAYI KARARLAŞTIRDI

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Genel Kurulu’nda, üniversiteye giriş sınavında yerleştirme puanlarının hesaplanmasında kullanılan katsayı uygulamasının kaldırılması kararlaştırıldı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Bolat: "Türk dünyası medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor" Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "Bugün yeni bir aşamaya geldik. Türk dünyası medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor. Önce Türkiye’yi ve Azerbaycan’ın öncülük ettiği ve imza atacağı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden temsilcilerimizin burada davetli olduğu çok önemli bir birlik kuruluyor" dedi. Türk dünyasında pazarlama, reklam ve medya alanlarındaki iş birliğini güçlendirmek adına Türkiye ve Azerbaycan öncülüğünde ‘Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK)’ imza protokolü tanıtım toplantısı düzenlendi. Ticaret Bakanlığı ev sahipliğinde gerçekleştirilen programda Türk devletleri arasındaki iş birliğinin önemine vurgu yapıldı. Programda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türk devletleri arasında iş birliğini geliştirmek amacıyla kurulan Türk Devletleri Teşkilatı’nın sadece bir kültürel dayanışma platformu değil aynı zamanda ekonomiden enerjiye sanayiden tarıma uluslararası ticaretten savunmaya turizmden teknolojiye stratejik bir ortaklık haline dönüştüğünü vurguladı. "Türk Devletler Teşkilatı ülkelerine toplam ihracatımız 15,7 milyar dolar" Türk Devletleri Teşkilatı’na ilişkin bilgiler aktaran Bolat, üye ülkelerin toplam gayri safi milli hasılasının 1,8 trilyon dolar olduğunu açıkladı. Toplam nüfusun 175 milyon kişi ve toplam dış ticaret hacmi de 1 trilyon 200 milyar dolara ulaştığını da söyleyen Bakan Bolat, "Türkiye olarak Türk Devletler Teşkilatı ülkelerine toplam ihracatımız 15,7 milyar dolar oldu" dedi. "Çok önemli bir birlik kuruluyor" Türk Devletler Teşkilatı aracılığıyla geçmişte birçok çalışma yapıldığını hatırlatan Bakan Bolat, "Bugün yeni bir aşamaya geldik. Türk dünyası medya, reklam ve pazarlama birliği kuruluyor. Önce Türkiye’yi ve Azerbaycan’ın öncülük ettiği ve imza atacağı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden temsilcilerimizin burada davetli olduğu ve inşallah önümüzdeki yılda diğer üye ülkelerin Özbekistan, Kazakistan, Türkmenistan, Kırgızistan’ın da üye olmasını beklediğimiz çok önemli bir birlik kuruluyor" ifadelerini kullandı. Bolat, Ticaret Bakanlığı olarak gerek iç ticaret genel müdürlüğü, gerekse tüketicinin korunması ve piyasa gözetimi genel müdürlüğü gibi organlarla sektörle iç içe olduklarını dile getirdi. "TÜREK’in sözcülüğünü ilk 2 yıl boyunca Türkiye üstlenecek" Bolat, Türk Devletler Teşkilatı bünyesinde böylesine önemli bir reklam, pazarlama ve medya birliğinin ‘TÜREK’ adıyla kurulmasından memnuniyet duyduklarını ifade etti. Yapılacak iş birliği çerçevesinde çok önemli faaliyetler yapılacağını işaret eden Bakan Bolat, "Merkez ofis İstanbul’da bulunacak ve TÜREK’in sözcülüğünü ilk 2 yılda Türkiye üstlenecek. Ardından diğer kurucu üye Azerbaycan iki yıldan sonra TÜREK’in sözcülüğünü üstlenecek ve ardından da inşallah Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve tüm Türk devletleri küresel diasporasını kapsayacak şekilde geliştirilecektir" bilgisini paylaştı. "Türk dünyasının toplam reklam büyüklüğü 7 milyar avroyu bulmaktadır" Türk Devletleri Teşkilatı’nın reklam ve medya büyüklüğü ilişkin konuşan Bolat, "2023 verileri itibariyle Azerbaycan’da 104 milyon avro yıllık reklam bütçesi vardır. Özbekistan’da 130 milyon avro, Kazakistan’da 631 milyon avro, Kırgızistan’da 52 milyon avro, Türkmenistan’da da 112 milyon avro yıllık reklam bütçeleridir. Burada Türkiye’mizdeki reklam pazarının büyüklüğü 6 milyar avroyu oluşturmaktadır. Böylece Türk dünyasının toplam reklam büyüklüğü 7 milyar avroyu bulmaktadır" şeklinde konuştu. Bakan Bolat amaçlarının hedefli reklamcılık, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşümle birlikte yeşil aklama, karanlık ticari tasarımlar, sosyal medya pazarlaması gibi uygulamalar karşısında tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve korunması olduğunun altını çizdi. "Ortak medya üretimi, bölgesel tanıtım ve dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması sağlanacak" Türk Dünyası Pazarlama Reklam ve Medya Birliği’nin günümüz şartlarında bir zorunluluk haline geldiğini söyleyen Bolat, "Bunun kurulmasıyla birlikte ortak medya üretimi, reklamcılık ve kültürel markalaşma, bölgesel tanıtım ve kamu diplomasisi dijital dönüşümde ortak aksiyonlar alınması sağlanacaktır. Bu konuda gerek Reklam Ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD) Açık Hava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) ve Azerbaycan’da faaliyet gösteren kısa adı RİMİT olan birlikle birlikte inşallah bu yapı bölgesel iş birliğinin ve küresel rekabette kolektif çalışmanın en güzel örneğini verecektir" diye konuştu. "Uluslararası etkinliği ve görünürlüğü arttırmayı amaçlıyoruz" Bolat, TÜREK’in kurulmasıyla birlikte ekonomik büyümeyi de desteklemeyi amaçladıklarını sözlerine ekleyerek, şu ifadelere yer verdi: "TÜREK’in kurulmasıyla medya ve reklam projeleri geliştirmeyi amaçlıyoruz. Uluslararası etkinliği ve görünürlüğü arttırmayı amaçlıyoruz. Doğru ve hızlı bilgi paylaşımını amaçlıyoruz. Toplumlarımızın bilinçlenmesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Ortak projeler geliştirme ve iletişimi güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Bunu yaparken Türk dünyası olarak kullanacağımız araçlar; ortak yayınlar, içerik takasları, dizi ve belgesel projeler hazırlamak, bunu yanında müşterek reklam üretim merkezleri kurmak, kültürel kampanya iş birlikleri yapmak, Türk marka fonları sayesinde bölgesel markaları küreselleşme yolunda desteklemek, yapay zeka ve medya laboratuvarları kanalıyla da ortak algoritmalar, dil modelleri ve veri çözümleri geliştirmek, son olarak da genç girişimcilere yönelik programlar aracılığıyla ortak kamp alanları oluşturmak, uluslararası yarışmalar organize etmek olacaktır." Konuşmaların ardından Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği Başkanı Ahmet Pura, Açık Hava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği Başkan Yardımcısı Şahin Acar ve RMİD Yönetim Kurulu Başkanı Khayala Mutallimova Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği üçlü iş birliği protokolünü imzaladı.
Hatay Sokak köpeğiyle boğuşarak telef olan sahipli köpekte kuduz görüldü Hatay’ın Dörtyol ilçesinde bir fabrikada beslenen köpek ile sokak köpeği arasında yaşanan boğuşma sonrası sahipli köpek 2 gün sonra telef oldu. Ekipler tarafından yapılan incelemelerde telef olan köpekte kuduz vakası görülmesiyle Özerli Mahallesi ‘Kuduz Risk Bölgesi’ ilan edildi. Dörtyol ilçesi Özerli Mahallesi’nde bulunan bir fabrikadaki sahipli köpek ile sokak köpeği arasında geçtiğimiz günlerde boğuşma yaşandı. Boğuşmadan 2 gün sonra sahipli köpek telef oldu. Durum üzerine harekete geçen İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri köpekten alınan numuneyi Adana’ya gönderdi. Yapılan kontrollerde ölen köpekte kuduz tespit edildi. Yaşananlar sonrası bölge İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından ‘Kuduz Risk Bölgesi’ ilan edildi. Mahalleye uyarıcı levhalar asıldı ve bölgedeki sokak hayvanları kuduza karşı aşılandı. Öte yandan Özerli Mahallesi’ne hayvan giriş ve çıkışı yasaklandı. Özerli Mahalle Muhtarı Ali Kaya, bölgede gerekli önlemlerin alındığını ifade ederek vatandaşları duyarlı olmaya davet ederek "Geçtiğimiz haftalarda mahallemizde bulunan özel bir firmanın bekçi köpeğinin kavga etmesi sonucunda köpeklerde yaralanma yaşandı. Sahipli köpek 2 gün sonra öldü. Sonrasında ilçe tarım müdürlüğümüz numune alıp, Adana’ya gönderdi. Yapılan testlerde kuduz vakası ortaya çıktı. Kuduz görülen köpeğin kireçlenip gömüldüğünü biliyoruz. Şuanda bunun akabinde ilçe tarım müdürlüğümüz yoğun bir çalışma sarf ediyor. Mahallemizde başka bir kuduz vakası tespit edilmedi, her hangi bir sorun teşkil etmiyor. Vatandaşlarımız müsterih olsunlar, korkmasınlar. Her şey ilçe tarım müdürlüğü veterinerlerimiz tarafından kontrol atlında. Mahallemizde panik yapılmasına lüzum yok, şu anda tehlike arz etmiyor. Vatandaşlarımızdan ricamız sokak köpeklerine temasta bulunmasınlar. Tedbir amaçlı biraz daha uzak durmalarını tavsiye ediyoruz. Dün itibariyle kedi ve köpeklere aşılama yapıldı" dedi.