ASAYİŞ - 01 Aralık 2011 Perşembe 06:09

D-100 KARAYOLU`NDA TRAFİK KAZASI: 2 ÖLÜ

A
A
A
D-100 KARAYOLU`NDA TRAFİK KAZASI: 2 ÖLÜ

İstanbul D-100 Karayolu’nda otomobilin TIR’a arkadan çarpışması sonucu ilk belirlemelere göre 2 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Edinilen bilgilere göre aşırı hız ve dikkatsizlik sonucu meydana gelen kaza, sabah saat 05.00 sıralarında D-100 Karayolu İncirli mevkiinde gerçekleşti. Topkapı istikametinden Avcılar yönüne seyreden 34 VD 7487 plakalı "Honda" marka hususi otomobil, İncirli mevkiinde önce aynı yöne seyreden Oğuz Kemiksiz’in (40) kullandığı prefabrik yüklü 34 TP 095 plakalı TIR’a, ardından da Nazım Aktaş yönetimindeki 34 THV 05 plakalı ticari taksiye arkadan çarptı. Çarpmanın etkisiyle hurdaya dönen hususi otomobildeki
kimlikleri henüz tespit edilemeyen iki erkek şahıs, araç içinde sıkışarak hayatını kaybetti. Cesetler, itfaiye ve sağlık ekiplerinin yoğun çalışması sonucu araç içinden çıkarılarak ceset torbasına kondu.
TIR sürücüsü Oğuz Kemiksiz, otomobilin çok süratli geldiğini, ne olduğunu kendisinin de anlamadığını ifade ederken, otoyol temizliği yapan bir belediye işçisi görgü tanığı ise, hususi otomobilin aşırı süratli olduğunu, ve çarpmanın şiddetiyle kontrolü kaybettiğini belirtti.
Kaza sonrası D-100 Karayolu Avcılar yönü uzun süre trafiğe kapanırken, uzun araç kuyruğunun oluştuğu gözlendi. Yaklaşık 45 dakika kapalı kalan karayolu trafiği, araçların ve cesetlerin kaza bölgesinden kaldırılmasının ardından normale döndü.
Polis, ölen sürücü ve yanındaki arkadaşının isimlerini tespit etmeye çalışıyor.
Kaza ile ilgili soruşturma başlatıldı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bilecik Bakan Yardımcısı Gizligider’den üreticilere kar uyarısı Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Ebubekir Gizligider, mevsim normallerinin altında seyreden ve kar yağışı nedeniyle ürünleri zarar görme tehlikesi altında olan üreticilere Bilecik’ten çağrıda bulundu. Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Ebubekir Gizligider, bir takım ziyaretler için geldiğini Bilecik il durağı valilik binası oldu. Bilecik Valisi Şefik Aygöl’ü makamında ziyaret eden Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Ebubekir Gizligider, günün anısına Şeref Defteri’ni imzaladı. Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Ebubekir Gizligider ardından AK Parti Bilecik İl Başkanlığına geçti. Burada kendisini Milletvekili Halil Eldemir, İl Başkanı Serkan Yıldırım ve partililer karşıladı. Ardından bir basın açıklaması yapan Gizligider, "Türkiye’de uzun yıllardır konuşulan bir mesele vardı: Üretim planlamasına geçmeliyiz. Yani kim, nerede, neyi, ne kadar üretecek, artık belli olmalı. Türkiye’nin üretim, ihracat ve ithalat dengesi netleşmeli. Eskiden bir ürün bir yıl çok para eder, ertesi yıl değersiz olurdu. Et, süt, ithalat, bunlarla ilgili devlet aklı uzun süre çalıştı. 2023 yılında yapılan yasal değişikliklerle bu konuda ciddi adımlar atıldı. Bu yıl itibarıyla da uygulamaya geçiyoruz" dedi. "Artık iklim değişikliği denen tüm dünyayı tehdit eden bir süreç yaşıyoruz" Bakan Yardımcısı Ebubekir Gizligider, "Bilecik Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM) konusunda en başarılı, en yoğun ilgi gösteren illerden birisi. Bu bizim için büyük bir avantaj. Sigorta sistemimiz sağlıklı bir şekilde çalışıyor. Yaptırmayanlar varsa bir kez daha onları davet ediyoruz. Artık iklim değişikliği denen tüm dünyayı tehdit eden bir süreç yaşıyoruz. Belki savaşlar kadar dünyayı tehdit eden bir süreç. Bu yaşadığımızı Haziran ayının ortasında da bir gün yaşarsak şaşırmamız lazım. Buna hazırlıklı olmalıyız. TARSİM konusunda bir hatırlatma yapmak istiyorum bilindiği üzere yüzde 50’sini devletimiz veriyor. Kalan kısımlarla ilgili de neredeyse bedava diyebileceğimiz Ziraat Bankası’nda kredi alma durumu söz konusu. İkinci olarak İl ve İlçe Tarım Müdürlüklerimiz vasıtasıyla tespitlerimiz yapılıyor. Bu tespitlerin ortaya çıkma süreci ardından daha sağlıklı oluyor. Şu anki yapılan bize tam nihai sonucu vermiyor. Bir yandan da bunlar yapılıyor. Daha sonra zararların tazmini ile ilgili bir süreç var. Bir yandan da o yürüyor. Öncelikle tedbirlerimizi alalım ama devlet meşru ve hukuki süreç dâhilinde tedbirlerini elbette uygulayacaktır. Desteklerle ilgili bir problem yok" dedi.
İstanbul Başakşehir’deki yangından araçları ve kurbanlıkları böyle kurtarmaya çalıştılar Başakşehir’de kimya deposunun alevlere teslim olduğu yangında bitişikteki barınakta bulunan hayvanlarla, otoparktaki araçlar kurtarılmaya çalışıldı. Kurbanlıklar yakındaki güvenli bir bölgeye götürülürken, araçlardan kimisi çekicilerden oradan kaldırıldı, kimisi ise itilerek uzaklaştırıldı. O anlar ise kameraya böyle yansıdı. Edinilen bilgiye göre Başakşehir İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Milas Caddesi’nde bulunan kimya deposunda saat 11.50’de henüz bilinmeyen bir nedenle yangın çıktı. Yangın kısa sürede yayıldı. Etrafı kaplayan yoğun duman kilometrelerce öteden görülürken, ihbar üzerine olay yerine çok sayıda itfaiye ekibi sevk edildi. Depo adeta alev topuna dönerken, olay yerine ulaşan itfaiye ekipleri zaman zaman patlamaların da yaşandığı depoyu söndürmek için yoğun çaba sarf etti. Bir yandan kurbanlık diğer yandan araç kurtarma çalışması kamerada Yangının söndürülmeye çalışıldığı sırada bitişikteki hayvan barınağında bulunan kurbanlıklar da oradan uzaklaştırılmaya çalışıldı. Hem hayvan sahipleri hem de itfaiye ekipleri kurtarma çalışmalarına dahil oldu. Barınaktan çıkarılan kurbanlıklar güvenlik bir bölgeye götürüldü. Diğer yandan deponun yakınındaki otoparkta bulunan araçların zarar görmemesi için yoğun çaba sarf edildi. Sahiplerine ulaşılamayan araçlardan bazıları çekicilerle oradan kaldırılırken, bazıları ise itilerek uzaklaştırıldı. Hem araç hem de kurbanlıkları kurtarma çalışmaları kameraya yansıdı.
İstanbul Garanti BBVA’nın Akıllı Asistanı Ugi üretken yapay zekâ ile yenilendi Garanti BBVA, mobil uygulamadaki akıllı asistan Ugi’yi, yapay zekâ tabanlı büyük dil modelleri (LLM) ile yenilediğini duyurdu. Garanti BBVA, yapay zekâ teknolojilerindeki çalışmalarıyla müşterilerinin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Garanti BBVA Mobil’deki akıllı asistan Ugi, yapay zekâ tabanlı büyük dil modelleri (LLM) ile yenilendi. Üretken yapay zekâ altyapısıyla geliştirilen Ugi, belirli konu başlıklarında standart yanıtlar vermeden, bankanın veri kaynağındaki bilgileri tarayarak, müşteriye özel, dinamik ve hiper-kişiselleştirilmiş çözümler sunuyor. Yapılan açıklamaya göre, son bir yılda 60 milyondan fazla sohbet gerçekleştirerek 5 milyondan fazla müşteriye destek olan Ugi; Gelişmiş yapay zekâ teknolojisiyle konuşmalar arasında bağlamı takip edebiliyor, önceki konuşmaları dikkate alarak müşteriyle daha doğal ve anlamlı diyaloglar kuruyor. Jenerik yanıtlar yerine üretken yapay zekâ desteğiyle kişinin sorduğu soruya göre özelleşebilen, kişiye özel yanıt verebiliyor ve bu sayede kullanıcıların ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak esnek ve empatik bir bankacılık deneyimi yaşatıyor. Kredi ve hesap kartlarıyla ilgili bilgi ve başvuru desteği, kredi kartı borcu ödeme, kart şifre işlemleri, para transfer süreci ve bilgi güncellemeleri konularında üretken yapay zekâ ile yanıt veriyor. Ugi ilerleyen dönemde de kendini sürekli geliştirerek daha fazla konuda destek olacak; kişiye özel ve daha akıllı cevaplarla tıpkı bir kişisel asistan gibi müşterilere hizmet verecek. Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Ceren Acer Kezik, "Üretken yapay zekâ, bankacılığı sadece dijitalleştirmekle kalmıyor, ona yepyeni bir boyut kazandırıyor. Yapay zekâya entegre edilen üretken modeller, chatbot’ların yalnızca komutlara bağlı kalmasının ötesine geçerek, kullanıcıların niyetini anlamasını ve onlara çok daha doğal, içgörülü yanıtlar vermesini sağlıyor. Müşterilerimizin finansal dünyadaki tüm sorularına, bir insanla sohbet eder gibi yanıt alabilecekleri, duyarlı ve empatik bir deneyim sunan bir yapı inşa ediyoruz. Bu vizyonun somutlaşmış hali ise akıllı asistanımız Ugi. Ugi, yalnızca sorulara yanıt vermekle kalmayıp, kullanıcıların finansal hayatlarını kolaylaştıran akıllı bir yol arkadaşı olmayı hedefliyor. Üretken yapay zekânın sunduğu fırsatlarla, ihtiyaçları proaktif bir şekilde öngörerek en akıllı çözümleri sunmaya odaklanıyor. Kullanıcılarının gerçekleştirdiği işlemleri, taleplerini ve geri bildirimlerini sürekli öğrenerek, her geçen gün daha yetkin hale geliyor ve kişiselleştirilmiş finansal deneyimi bir adım öteye taşıyor. Kullanıcılarının gerçekleştirdiği işlemleri, taleplerini ve geri bildirimlerini sürekli öğrenen Ugi, zamanla yetkinliklerini daha da artırarak müşterilerimizin vazgeçilmez finansal danışmanı haline gelecek. Biz bu vizyonla geleceğe doğru ilk büyük adımı attık, sürekli gelişen bir yolculukta da yeni adımlar atmaya devam edeceğiz." dedi. Yapay zekânın müşteri deneyimini dönüştürürken aynı zamanda iş süreçlerini de yeniden şekillendirdiğine değinen Kezik, "Yapay zekâyı pazarlama ve satış, fiyatlama, fraud, kredi değerlendirme, müşteri memnuniyeti gibi birçok alanda uzun yıllardır kullanıyoruz. Hem müşteriyle temas eden süreçlerde hem de iç operasyonlarda yapay zekâdan faydalanarak daha geniş bir etki alanı oluşturuyoruz. Özellikle verimlilik ve üretkenlik konusunda yapay zekânın sunduğu fırsatlar göz ardı edilemez. Bilgiye hızlı ve doğru şekilde ulaşmayı sağlarken, doküman tarama, özetleme, bilgi çıkarımı gibi süreçleri optimize ediyor. Rutin raporlamaların otomatize edilmesiyle çalışanlarımız daha stratejik ve üretici işlere odaklanabiliyor. Bunun yanı sıra, temel bankacılık işlemlerinin hızlandırılmasından ATM’lerdeki nakit akışının daha doğru tahmin edilmesine, çağrı merkezlerindeki etkileşimlerin iyileştirilmesine kadar geniş bir yelpazede müşteri deneyimini ileriye taşıyoruz. Yapay zekâ aslında sunduğu imkânlarla insanı güçlendiriyor. Yapay zekâ asistanları, müşteriye dair ipuçlarından yatırım ürünlerine kadar çalışanlarımız için de bir ‘yardımcı pilot’ görevi üstlenebilecek. Biz de bu dönüşümü desteklemeye ve yapay zekâ ile iş süreçlerimizi daha akıllı hale getirmeye devam edeceğiz" diye konuştu.