YEREL HABERLER - 14 Ekim 2012 Pazar 13:48

OTOPARKLARDA ``İNDİRİM BEREKETİ``

A
A
A
OTOPARKLARDA ``İNDİRİM BEREKETİ``

İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZELMAN şirketi aracılığıyla işlettiği otoparkların fiyatlarında Eylül ayından itibaren uyguladığı indirimlerin olumlu sonuçlarını aldı. Kısa süreli parklar ve yoğun saatler dışındaki otopark ücretleri ile bazı otoparklardaki aylık abonelik ücretlerinin düşürüldüğü yeni tarifeyle, abonelik ve saat dilimi uygulamasıyla çalışan otoparklarda park yapan araç sayıları artış gösterdi.
Abonelik sisteminin özendirilmesi için Bornova Katlı Otoparkı, Eşrefpaşa Katlı Otoparkı ve Bostanlı Otoparkı`nda uygulanan 170 TL`lik aylık abone ücretinin 100 TL`ye düşürülmesinin ardından Ağustos ayında söz konusu otoparklarda 185 olan toplam abone sayısı Eylül ayında 215`e çıktı. Saat dilimi uygulaması konularak 0-6 saat arası park ücreti 5 TL`den 3 TL`ye indirilen aynı otoparklara park eden araç sayılarındaki artış da oldukça fazla. Bu üç otoparka Ağustos ayında 167 bin araç park ederken, bu rakam Eylül ayında ise 10 bin artarak 177 bine tırmandı.
Gece saatlerinde yoğunluk olmadığı tespit edilmesiyle tarifedeki en büyük değişikliklerden birine uğrayan otoparklara giriş yapan araç sayıları da belirgin bir şekilde arttı. Aracın bırakıldığı saat dilimi göz önüne alınarak yapılan ve 19.00 ile 09.00 arasındaki 14 saatlik kullanım ücreti 3 TL`ye düşürülen Alsancak Yeraltı Otoparkı, Kültürpark Yeraltı Otoparkı, Alsancak Katlı Otoparkı, Bahriye Üçok Yolaltı Otoparkı, Çankaya Katlı Otoparkı ile Konak Katlı Otoparkı`nda ise Ağustos ayındaki 9 bin 875 araçlık park sayısı, Eylül`de 14 bin oldu. Alsancak Katlı Otoparkı`nda özellikle akşam saatlerinde yapılan parklardaki artış miktarında, 1.Kordon`un trafiğe kapanmasının da etkili olduğu gözlendi.
YENİ OTOPARK YERLERİ OLUŞTURULDU
Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediyesi UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi), korsan otoparkla mücadele etmek amacıyla kentin çeşitli yerlerinin otopark olarak düzenlemesine karar verdi. Söz konusu karara göre; 1378 Sokak`ın Cumhuriyet Bulvarı ile Atatürk Caddesi arasında kalan kısmında bulunan cep içleri, Plevne Bulvarı`nın Lozan Meydanı ile Gündoğdu Meydanı arasında kalan kısmında her iki tarafta bulunan cep içleri ve 1379 Sokak`ta bulunan Kız Meslek Lisesi önünde yolun her iki tarafı, bundan sonra İZELMAN A.Ş. tarafından otopark olarak işletilecek. Ayrıca 1380 Sokak`ın 2.Kordon girişinin sol tarafı, Mimar Sinan Caddesi`nin her iki tarafı, Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi önünde bulunan 1140 Sokak ile Kahramanlar 1434 Sokak da gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra otopark olarak kullanılacak. Bunların yanısıra, ``˜Konak Gazi Bulvarı-Gaziosmanpaşa Bulvarı Arası Yol ve Tretuvar Düzenleme Projesi` tamamlanıncaya kadar Gaziosmanpaşa Bulvarı`nın Cumhuriyet Meydanı`ndan giriş olacak şekilde sağ tarafı da İZELMAN`ın otoparklarına dahil edildi.
Otopark olarak düzenlenecek alanlarda, engelli vatandaşlar için de park yerleri ayrılacak.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Gökyüzü tutkunları yılın en uzun gecesinde GUHEM’de buluştu Bursa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde hayata geçen Türkiye’nin uzay temalı en büyük merkezi Gökmen Uzay Havacılık ve Eğitim Merkezi (GUHEM), yılın en uzun gecesinde gökyüzü tutkunlarını ‘Gece Gece GUHEM’ etkinliğinde buluşturdu. BTSO öncülüğünde, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) ve Bursa Büyükşehir Belediyesi destekleriyle kurulan GUHEM, uzay farkındalığının artırılması amacıyla çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Uzaya ilgi duyan ve gelecek nesillere ilham vermeyi hedefleyenlere yönelik interaktif programlar düzenleyen merkez, yılın en uzun gecesinde farklı bir aktiviteye imza attı. En uzun geceye özel aktiviteler Karanlığın en uzun sürdüğü özel gecede düzenlenen programa onlarca gökyüzü meraklısı bir araya geldi. Gökyüzü meraklılarına benzersiz bir deneyim sunan program kapsamında teleskopla yıldız ve gezegen gözlemi, bilim yarışmaları ve gösteriler, atölye çalışmaları ve ailelerin katılımıyla eğlenceli bir dizi aktiviteler gerçekleştirildi. Türkiye’nin, ‘Milli Uzay Programı’nda da yer alan ve Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ilk 5 merkezi arasında yer alan GUHEM’i ziyaret eden katılımcılar ise etkinlikten büyük bir memnuniyet duyduklarını söyledi. “BTSO’ya çok teşekkür ederiz” GUHEM’e gelen ziyaretçilerden 9 yaşındaki Mustafa Kerem Sezgin, GUHEM sayesinde uzay ve havacılık konusunda çok güzel bilgiler edindiğini belirterek, ‘Gece Gece GUHEM’ programında ailesiyle birlikte çok güzel bir deneyim yaşadığını söyledi. Etkinlik için GUHEM’e gelen Yusuf Sezgin, “Daha önceki birkaç kere GUHEM’e geldik. Oğlum buradaki etkinliklerden oldukça memnun. Buradaki tüm etkinliklere katılmaya gayret gösteriyoruz. Yılın en uzun gecesine yakışır bir program yapılmış. Bu merkezin hayata geçmesini sağlayan BTSO’ya teşekkür ederim” şeklinde konuştu. “GUHEM’in Bursa’da olması bir şans” Ziyaretçilerden Murat Topan, merkeze daha önce 4 kere geldiğini her geldiğinde büyük bir memnuniyetle ayrıldığını söyledi. “GUHEM’i evimiz gibi görüyoruz” diyen Topan, “Çocuklarımla her fırsatta GUHEM’e gelmeye çalışıyorum. Çalışanları ve ziyaretçilerine sundukları imkanlarla mükemmel bir merkez hazırlanmış. Böyle bir merkezin Bursa’da olması da ayrı bir şans. Gökyüzü ve havacılık konusunda merakı olan herkes GUHEM’e gelmeli” dedi.
Erzurum Atatürk Üniversitesi “En iyi üniversiteler” arasında yer almaya devam ediyor University Ranking by Academic Performance Laboratuvarı (URAP), 2024-2025 dönemine ilişkin Türkiye’nin en iyi üniversiteleri sıralamasını açıkladı. Buna göre Atatürk Üniversitesi; Devlet Üniversitelerinin yer aldığı sıralamada 9, vakıf üniversitelerinin bulunduğu sıralamada ise 11. sırada yer alarak “En İyi Üniversiteler” arasında yer almaya devam ediyor. URAP, Türkiye’nin en iyi üniversitelerini belirlerken Clarivate Analytics/InCites ile Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) yayımladığı verileri temel aldı. Sıralamada öğretim üyesi başına düşen makale ve atıf sayıları, toplam bilimsel dokümanlar, uluslararası ve yurt içi ortak makaleler, TÜBİTAK’tan alınan proje sayıları ile doktora öğrenci oranı gibi kriterler dikkate alındı. “Elde edilen başarılarla gururlanmaya devam ediyoruz” 2024-2025 URAP Türkiye Sıralamasını değerlendiren Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hacımüftüoğlu, başarı grafiğinin yükselerek devam ettiğini belirterek “Araştırma üniversitesi ünvanı ile çalışmalarımızı sürdürdüğümüz bu süreçte, elde edilen başarılar ile de gururlanmaya devam ediyoruz. Araştırma çıktılarımızın hem nitelik hem de niceliğini arttırmak üzere attığımız adımların sonuçlarını; toplam yayın ve proje sayımız, atıf sayımız, doktora mezun sayılarımızdaki artışlarda ve çeşitli kuruluşlar tarafından yapılan değerlendirme raporlarında görmeye başladık. Atatürk Üniversitesi olarak araştırma performansımızla yakaladığımız ivmeyi sürdüreceğimize ve daha üst sıralarda yer alabileceğimize inanıyorum” diye konuştu. “Üniversitemizi dünyada adından söz ettiren bir konuma taşımayı sürdürüyoruz” Modern altyapısı ve nitelikli akademik kadrosuyla dünya ile rekabet edecek düzeyde olduklarının altını çizen Rektör Hacımüftüoğlu: “Çağın gereklerine uygun nitelikli eğitim anlayışımız, kalite güvencesini önceleyen bakış açımız ve oluşturduğumuz araştırma kültürü ile Üniversitemizi dünyada adından söz ettiren bir konuma adım adım taşımaya gayret ediyoruz. Kuruluşundan itibaren Atatürk Üniversitesini hak ettiği yere taşımak adına var gücümüzle çalıştık, çalışmaya da devam ediyoruz. Akademik, idari çalışanlarımız ve öğrencilerimizle birlikte gösterdiğimiz çaba, bizleri daha başarılı bir geleceğe taşıyacaktır. Bu süreçte katkı veren herkese teşekkür ediyorum” dedi.
İstanbul Başakşehir’de haraç alamadığı kuzeninin iş yerini ateşe verdi İstanbul Başakşehir’de bir şahıs haraç alamadığı kuzeninin iş yerini ateşe verdi. Yaşanan o anlar saniye saniye güvenlik kamerasına yansıdı. İş yeri sahibi Efe Aydın, "Şahıstan 1 aydır tehdit alıyorduk. Sonunda da böyle bir eylem gerçekleştirdi. Şahıs kendisi akrabam olur" dedi. Olay, saat 00.00 sıralarında Başakşehir İkitelli Atatürk Oto Sanayi Sitesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, bir kişi yedek parça oto alım satım yapan iş yerinin önüne gelerek, önündeki otomobili ateşe verdi. Şüpheli daha sonra olay yerinden kaçtı. İhbar üzerine olay yerine polis ve itfaiye ekipleri sek edildi. İtfaiye ekipleri yangını söndürürken, polis ekipleri de iş yeri güvenlik kameralarını inceledi. Öte yandan şüphelinin iş yeri sahibinin halasının oğlu olduğu ve haraç alamadığı için yaptığı öğrenildi. İş yeri sahibi Efe Aydın, “Tek şanslı yönümüz itfaiyenin yakın olması. İtfaiye müdahale etti zaten araba kül oldu. Yan komşumuzun da dükkanında birkaç parçası yandı. Şahıstan 1 aydır tehdit alıyorduk. Böyle bir şey bekliyorduk. Güvenlik görevlilerine de bildirdik. Vardiyaları daha çok atın diye. Şahsın zaten 35 tane suç dosyası var. 3 dosyadan da firar geziyormuş. Haraç istendi bir kısım verdik ama sonu gelmedi. Sonu gelmedi bir türlü. Ters yaptığımız zamanda elemanımızı arayıp tehdit etti. Abimi tehdit etti. sonunda da böyle bir eylem gerçekleştirdi. Şahıs kendisi akrabam olur. Şahıs halamın oğlu oluyor. Canımla da beni tehdit ediyor. İsterken haraç diye değil de ihtiyacım var diye istiyordu. 10 verdik, 20 oldu sonra 30’a çıktı" dedi.
İstanbul LC Waikiki’nin yurtdışındaki 15. Yılı Yurtdışında mağazalaşmaya başlamalarının bu yıl 15’inci yılını kutlayan LC Waikiki, LC Waikiki’nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Berna Akyüz Öğüt’le birlikte Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da bir basın toplantısı düzenledi. Toplantının açılış konuşmasını yapan LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Berna Akyüz Öğüt, "Bugün altmıştan fazla ülke beş kıtada ’Made in Türkiye’ dedirtmeyi ve bu yoldaki hızımızı, sayımızı arttırmaya devam ediyoruz" dedi. 1998’de alınan Waikiki lisansı LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, yurt dışına açılmalarının 15. yılı olduğunu belirterek, "Zeytinburnu’nda küçük bir atölyede bodrum katında ihracata yönelik fason üretime yönelik bir şirket olarak kurulduk, iki yıl sonra Waikiki’yle yollarımız kesişti. LC Waikiki’ye üretim yaparken bir taraftan da onların talepleri doğrultusunda fabrika yatırımlarına başladık. Konfeksiyon fabrikası; baskı, nakış, boyahane, örme, triko Ne talep edildiyse, ne yaptıramıyorsak o alanda yatırım yapmaya başladık. 1990 yılı geldiğimizde marka yatırımı yapmaya başlama kararı aldık. O zaman da LC Waikiki’yi bir taklit furyası vardı. Hangi yere gitsen LC Waikiki’nin taklidini görüyorsun. Ben bayramda Malatya’daki köyüme gittim; o zaman gençlerin %99’unda Waikiki tişörtü vardı, ama taklit. Sultanahmet’e gidiyorsun, tüm hanlar Waikiki’nin taklidini satıyorlar. Ve bundan Fransa, Waikiki rahatsız oldu. Biz de dedik ki gerçeği olmazsa insanlar taklide döner, sen bize Türkiye lisansını ver, biz burada markalaştıralım. Böylece taklit kendinden yok olur. Fazla üstelemediler ve bize 1990 yılında Waikiki lisansını verdiler. Ve bizim üretimin yanı sıra marka yatırım serüvenimiz böylelikle başlamış oldu" ifadelerini kullandı. Kendi mağazasıyla yola devam kararı 1998’e geldiğinde işlerin ters gittiğini görmeye başladıklarını belirten Küçük, Amerikalı bir danışmanın “Ben üretimle markayı, perakendeyi aynı anda başarılı olan pek firma görmedim. Ya üretimde başarılı olmuşlar. Ya markada perakende başarılı olmuşlar” ifadesinin kendilerine ilham kaynağı olduğunu, 98 yılında üretimle perakendenin tamamını ayırdıklarını ve bu kararın 2001 yılında kendilerine can suyu olduğunu belirterek, " Eğer o kararı vermeseydik bizim fabrikalar bize üretim yapar durumda olacaklardı. Döviz girdisi olmayacaktı, ihracat olmayacaktı. 2001 krizinde yara aldık ama gemiyi batırmadan karaya çıkmamıza vesile oldu. 2001 krizinde yine bir karar vermemiz gerekiyordu. Bayilik kanalından vazgeçelim Artık biz kendi mağazalarımızı açmaya başlayalım. Tabii zor bir karar. Bu kararı verdiğimizde 800 bayinin 700 tanesi bizden ürün almayacak. Rakam verecek olursam 80 milyon dolarlık gelir 10-15 milyona düşecek, yapı komple değişecek yeni bir organizasyon yapısı oluşturacaksın ve farklı bir iş alanına geçmiş olacaksın. Ben biraz daha duygusalım, kardeşim Mustafa Bey, biraz daha realist. Onun realistliği bu kararı aldırttı bize ve biz bayilikten vazgeçtik. Kendi mağazalarımızı açmaya karar verdik" dedi. Alışveriş merkezleri olmasaydı Türk perakendesi bu durumda olamazdı 2001’de mağazalaşmaya başladıklarını belirten Küçük, "Bizim karar vermemiz tam alışveriş merkezlerinin yatırımıyla denk geldi. Yani her alışveriş merkezine LC Waikiki açma şansını yakaladık. Malum neredeyse her yıl 15-20 alışveriş merkezi yapılıyor, belki daha fazla yapılıyor. Tabii cadde fiyatları makul fiyata inmeye başladı. Alışveriş merkezleri bana göre Türkiye perakendesine büyük bir katkı sağlayarak markalaşma konusunda önemli bir yol kat etti. Aksi takdirde alışveriş merkezleri yatırımı olmasaydı Türk perakendesi bugün bu durumda olamazdı, olmazdı. O zaman katlaya katlaya büyüme yapıyorduk. Yılda iki kat, üç kat büyüme yaparak gittik” İlk mağaza Romanya’ya Yurt dışına açılma kararları ile ilgili olarak Küçük, “2009 yılında Romanya’da bir mağaza denk geldi. İlk mağazamızı Romanya’da açarak yurt dışı serüvenimiz başladı. Ondan sonra ardı ardına Kazakistan, Irak, Fas, Balkanlar ve burada da yine Türkiye’deki tecrübemizi yurt dışında kullanarak gelişmiş ülkelere gitme yerine daha bakir ülkeleri tercih ettik. Çünkü gelişmiş ülkeler doymuştu. Bugün gitmekle beş yıl, on yıl sonra gitmenin farkı yoktu ama bizler bu bakir ülkelere gitmediğimiz takdirde yarın buralarda da iyi lokasyonlar tutulacak ve buralara girmek de zor hale gelecek diye Türkiye’nin 10-15 yıl gerisinde olan ülkeleri tercih ettik. Mısır, Fas, Balkanlar, Rusya, Gürcistan, Cezayir, Tunus vesaire. Ve o günkü verdiğimiz karar bizi şu anda globalde yirmi üç ülkede sektör lideri yaptı. Bugün 61 ülkede beş kıtada 1300 mağazayla faaliyet gösteriyoruz 2 milyon metrekare satış alanımız var" dedi. Mağazalardaki ürünlerin menşei Mağazalardaki ithal ve yerli ürünlerle ilgili bilgi veren Küçük, Türkiye’deki mağazalarında ithal ürünlerin yüzde 10 civarında olduğunu, Türkiye’de satıştaki ürünlerin yaklaşık yüzde 90’ının Türkiye’de üretildiğini söyledi. Yurt dışında ise bu oranın değiştiği bilgisini paylaşan Küçük, zaman zaman yüzde 50 ithal, yüzde 50 yerli olduğunu belirterek, ’Ama bu aralar yurt dışı üretimleri biraz daha artmış durumda. Bu durum döviz kurundan kaynaklı olabilir. Bizim yurt dışında yaklaşık 20-25 yıldan beri çok ciddi bir tedarik deneyimimiz var. Mısır’da, Çin’de mesela. Endonezya’da ve Myanmar’da alım yaptığımız firmalar var.’ diye konuştu. Gelirlerinin yüzde 60’ı Türkiye’den, yüzde 40’ı yurt dışından Küçük, gelirlerinin yüzde 60’ının Türkiye’den, yüzde 40’ının yurt dışından olduğunu ifade ederek, yurt dışının her geçen gün makası kapattığını, bu oranın 1-2 yılda yurt dışı lehine yüzde 50’ye ulaşabileceğini söyledi. 2024’te yüzde 55 büyüme 207 milyar lira ciro LC Waikiki’nin, 2024’te yüzde 55 büyüme kaydederek 207 milyar lira ciro elde ettiği bilgisini veren Küçük, Markalı ihracat rakamını 1,2 milyar dolara yükselttiklerini 23 ülkede pazar lideri konumuna ulaştıklarını, haftada 17 milyon misafiri mağazalarında ağırladıklarını, yıl boyunca tüm dünyada 600 milyon ürünü müşterileriyle buluşturduklarını söyledi. 2025 yılında yüzde 40 büyüme hedefiyle cirosunu 290 milyar liraya çıkarmayı hedeflediklerini belirten Küçük, " 2023’ü 144 milyar TL ile kapattık. 2024’te 207 milyar TL ile büyük bir ciro yakalayacağız. 2023’te 1,1 milyar dolarlık marka ihracatımızı bu sene 1,2 milyar dolara çıkartıyoruz. Bu da yine iftihar edeceğimiz bir konu. Bu sadece bir ürün değil, aslında konsept ihraç ediyoruz. LC Waikiki geçen sene 16,3 milyar TL vergi ödemiş. Bankaları ve devlet kurumlarını çıkarttığımızda özel sektörde ilk üçte; bankayı ve devlet kurumlarını çıkarttığında en fazla vergi veren üçüncü firma. İnşallah bu sene 25 milyar TL’yi bulur. Bugün 35 bini kadın 55 bin kişiye direkt iş veriyoruz, bordromuzda 55 bin kişi var. Üretim firmalarımızı saydığımızda bize fason üretenleri de saydığımızda tedarikçilerimiz sayılırsa bu 1 milyon kişiye yaklaşıyor. 120 bin metrekare daha mağaza açarak 2 milyon 120 metrekareye ulaşacağız. 2025’te yüzde 40 büyüme hedefiyle 290 milyar TL’yi bulacağız. 1,4 milyar dolar marka ihracatı yapma hedefi koyacağız. E-ticarette yüzde 70 büyüyerek 15 milyar TL ciro yapmayı hedefledik. 2025’te dolar olarak baktığımızda 6,5 milyar dolar eşiğini geçmiş olacağız. İki yıl önce pazaryerlerinden çıktık ve kendi pazaryerimizi oluşturduk. 250’den fazla işletmeyle 400’den fazla markayla faaliyet gösteriyoruz. Oran ne derseniz yüzde 10’unu alıyoruz şu anda. LC Waikiki toplam Türkiye satışının yüzde 10’unu e-ticaretten sağlıyoruz. Diğer markalar da e-ticaretin yüzde 15’ini buldu. Yeni olan pazaryeri oluşumumuz hızlı büyüyor. O tarafta yatırımlarımız büyüyerek devam edecek. 2025’te yine, lojistik yatırımları devam edecek, Yalova’da Aksaray’da. Mağazalaşma yatırımımız devam edecek, ömrünü zaman açısında doldurmuş bazı mağazalar yenileniyor, yeni mağazalar açılıyor. Teknoloji yatırımları devam ediyor, bilişim sektöründe. 2025’te yaklaşık 5 milyar TL - 130 milyon dolar gibi yatırım öngörüyoruz" ifadelerini kullandı. Suriye’de ortalık durulursa Vahap Küçük Suriye’de mağaza açmayı düşünüp düşünmedikleri sorusuna "Suriye, daha yeni bir olay, biz de bekliyoruz. İnşallah kısa zamanda düzen oturur. Savaştan önce Suriye’de bizim mağazamız vardı ve orada hızlı mağazalaşma konusunda gayretlerimiz vardı, kendimiz şirket kurmuştuk. Bu aralar bize, ’Bayilik verir misiniz, franchise verir misiniz?’ diye talepler gelmeye başladı ama kendimizin iyi bildiği bir coğrafya orası, yakın bir coğrafya. Eğer düzen olursa, ortalık durulursa oraya kendimiz gideriz. Atölye kurulup kurulmayacağını da zaman gösterecek" dedi.