Tüketici örgütlerinin başkan ve üyeleri, özel sektör temsilcileri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcilerinin katıldığı Tüketici Konseyi’nin 27. toplantısında tüketici sorunları ve çözümleri ele alındı.
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Ticaret Bakanlığı tüketicilerin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına erişiminde yeni önlemleri hayata geçirerek, satıcılar ile tüketicileri bir araya getiren yeni bir dijital platformun çalışmalarına hızla devam ediyor. Bu çerçevede yenilenmiş ürünler aracılığıyla ürünlerin ekonomiye tekrar kazandırılmasının hem israfın önlenmesine hem de çevrenin korunmasına ciddi katkılar sağladığı gözlendi. Tüketici Konseyi’nin 27. toplantısında ise özellikle internet üzerinden satışlar ve tüketicilerin temel ihtiyaçlara erişimi ele alındı. Görüşülen Konsey kararları üzerinde mutabakata varıldı.
Tüketici Konseyi kararları ilgili kurum ve kuruluşlara bildirilerek, yıl içerisinde takibi gerçekleştiriliyor.