Yerel Haberler
Rize
Bu köyün başı elektrik direkleri ile dertte
28 Mart 2024 Perşembe - 10:25 Bu köyün başı elektrik direkleri ile dertte Rize’nin Güneysu ilçesi Gürgen köyünde vatandaşlar elektrik direği yıkılınca ağaca bağlanan kablolardan şikayet ederken, bir vatandaşta evine yakın dikilen elektrik direği nedeniyle nöbet tutuyor. Güneysu ilçesi Gürgen köyünde 8 ay önce rüzgardan ötürü elektrik direği devrildi. Devrilmesinin ardından köy sakinleri durumu AKSA-Çoruh Elektrik Dağıtım A.Ş. (ÇEDAŞ) ekiplerine bildirdi. Gelen ekipler üzerinden geçen elektrik hattını ağaca bağladı. 8 aydır ağaca bağlı olan elektrik kablolarına bir insan uzanarak ulaşabildiğinden ötürü köy halkı bu durumdan ötürü sürekli ÇEDAŞ ekiplerine şikâyette bulunuyor. Ağaca bağlanan elektrik direğinin çocukların da ulaşabileceği bir noktada olduğuna vurgu yapan köy sakinlerinden Necati Pehlivan, “Bu direk 8 ay önce rüzgardan yıkıldı. Yeni yapılmıştı. Yıkılmasının ardından da 8 aydır yerde duruyor. Biz ne kadar müracaat ettiysek hiçbir cevap alamadık. Para almaya sıra geldiği zaman 8 ay değil, 8 gün gecikse gelip elektriği keserler. Bu direği biz 8 aydır diktiremedik. Tehlike arz ediyor. Çünkü kablolar dışarıda duruyor. Bir çocuk gelip ona dokunsa sıkıntı olur. Bunun hesabını kim soracak. Direk yıkıldıktan sonra ağaca bağladılar. Bir çocuğun dokunabileceği bir mesafede. 8 aydır gelip yapacaklar. Hala bekliyoruz” şeklinde konuştu. Kendilerinin bildirmesine rağmen gelip yeni direk dikilmediğini ifade eden Cihan Pehlivan, “Direk yıkılmış elektrik kabloları da ağaca bağlanmış. Söylememize rağmen gelip yapılmadı. Ağaca bağlanması bir sıkıntı” ifadelerini kullandı. “Çoruh Elektrik bize evde nöbet tutturuyor” Köyde 2023 yılında Servet Pehlivan’ın evinin yakınlarına ÇEDAŞ tarafından bir elektrik direği dikildi. Fakat elektrik direği yanlanmasından ötürü Pehlivan’ın evine 160 santimetre yakınlıkta tekrardan dikildi. Eve çok yakın dikilen elektrik direği yüzünden Pehlivan’ın ailesiyle beraber yaşadığı evine hırsız girdi. Aile bu durumdan ötürü ÇEDAŞ’a başvuru yaptı. Yapılan başvuru olumlu çıksa da herhangi bir düzeltme gerçekleştirilmedi. Pehlivan, evine tekrardan hırsız girme tehlikesi bulunduğundan ötürü evini bırakıp gidemiyor. Eve hırsız girme tehlikesi bulunduğundan ötürü evde nöbet tutuklarını belirten Servet Pehlivan, “Ben TEDAŞ’a 2023 yılında dilekçe verdim. İstanbul’da iken beni aradılar. Dilekçeniz kabul edildi, gereken işlemler yapılacak diye. 2023 yılında 3 defa şikayet dilekçesi verdim. CİMER’e de yazdım. Bana Trabzon bölge müdürlüğünden bir yazı geldi. 2023 yılında programa alınmış onarım yapılırken direkte değişecek. Gelen olmadı giden olmadı. Elektrik hattımda böyle bir sıkıntı var. Burada yeni bir direk diktiler. Direği yerinden aldılar. Eve 160 santim mesafede direği tekrar diktiler. Benim evim için tehlike arz ediyor. Her hafta Rize Merkez’de TEDAŞ’a uğruyorum. Her zaman geleceğiz diyorlar ama oyalıyorlar. Biz elektrik parasını ödemediğimiz zaman 24 saat geçmeden gelip elektriğimizi kesiyorlar. Bu ev yaklaşık 9 sene önce yapıldı. Bu elektrik hattı da yapılalı 3-4 yıl oldu. İlk yaptıklarında direkte yanlık vardı. O yanlıktan dolayı o direği buradan alıp eve yakın diktiler. Benim burada evime hırsız bile girdi. Direkten tırmandı kalası balkona koydu. Hırsız içeri girdi. ÇORUH A.Ş.’nin yaptığı yanlış elektrik direği dikiminden dolayı biz evde gece nöbetteyiz. Gündüz de evi bırakıp gidemiyoruz. Mutlaka evde birini bırakıyoruz. ÇORUH bize evde nöbet tutturuyor” dedi.
Gençlik ve Spor Bakanı Bak: “Rize’mizde inşallah 18-0 yapacağız”
25 Mart 2024 Pazartesi - 20:14 Gençlik ve Spor Bakanı Bak: “Rize’mizde inşallah 18-0 yapacağız” Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, “Rize’mizde inşallah 18-0 yapacağız” dedi. Bir dizi program ve ziyaret için Rize’ye gelen Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak’ın ilk durağı Pazar ilçesi oldu. AK Parti Pazar İlçe Başkanlığında teşkilat üyeleri ile bir araya gelen Bakan Bak, daha sonra esnaf ziyareti yaptı. Muradiye beldesinde ziyaretler gerçekleştiren Bak, ardından Kalkandere Kapalı Spor Salonu’nda gençlerle bir araya geldi. Derepazarı ilçesinde de partililerle bir araya gelen Bak, esnafı ziyaret etti. Bakan Bak, Rize Öğretmenevi’nde düzenlenen iftar programı ile günü sonlandırdı. “Rize’de sandıkları hep beraber patlatacağız” İftar programının ardından bir konuşma yapan Bakan Osman Aşkın Bak, seçimlerde Rize’de 18’de sıfır yapacaklarını ifade ederek, “Rize kurulduğu günden beridir birincilikte yarışıyor, destan yazıyor. Bunlara bizzat şahit oldum. 14 Mayıs ve 24 Mayıs’ta gördük ki bu ülkenin üzerinde oyun oynamak isteyenler var. 6’lı masa kurdular. Masanın altına birini sakladılar ama ne oldu? Recep Tayyip Erdoğan onları sandığa gömdü. Onların hiçbiri Mecliste bile değil. Oyun kuranların üzerinde mutlaka birisi var. O da oyun kuranların en büyüğü. O nedenle biz davamız için çalışmaya devam edeceğiz. Rize’mizde inşallah 18-0 yapacağız. Recep Tayyip Erdoğan’a buradan Rize ayakta, Rize hazır, Recep Tayyip Erdoğan sen yürü Rize geliyor dememiz lazım. İstanbul’da çalışıyoruz. İnşallah saatleri 1 Nisan’a kurun, geliyor Murat Kurum diyoruz. İnşallah 1 Nisan’da da tatil yapan değil, bize çalışan adam lazım diyoruz. İnanıyorum ki Rize’de sandıkları hep beraber patlatacağız. 1 Nisan’da zaferi istiyoruz. Rize ayağa kalk. Recep Tayyip Erdoğan’ın kalesi Rize, Kaçkar Dağları gibi ayakta duracağız” ifadelerini kullandı.
Eski Ramazanları okullarının koridorunda yaşatıyorlar
23 Mart 2024 Cumartesi - 09:49 Eski Ramazanları okullarının koridorunda yaşatıyorlar Rize’de lise öğrencileri tarafından okul koridorunda yapılan ‘Ramazan Sokağı’ ile eski Ramazan gelenekleri yaşatılıyor. Rize Ekrem Orhon Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Konaklama ve Seyahat Bölümü öğretmenleri ve öğrencileri eski Ramazanları hatırlatmak amacıyla bir sokak yapmak için kolları sıvadılar. Yaklaşık bir haftada öğrenciler ve öğretmenler bir araya gelerek okulun koridorunda ‘Ramazan Sokağı’nı hazırlamak için gece gündüz çalışmalarını sürdürdüler. Ramazan davulcularının söylediği manilerin bulunduğu posterler, eski kıyafetler giydirilmiş mankenler ve semazenle, Ramazan davulcusu maketini koridora koydular. Koridoru yaptıkları ürünler ile süsleyerek Ramazan Sokağını bitiren öğrenciler eski Ramazanları hatırlayanları geçmişe döndürmeyi başardılar. “Yeni nesle, eski Ramazan ayını yansıtmak istedik” Ramazan sokağının yapılmasının asıl amacının yeni nesle eski Ramazanları yaşatmak olduğuna vurgu yapan Konaklama ve Seyahat öğretmeni Nurgün Kahraman, “Yeni nesle, eski Ramazan ayını yansıtmak istedik. O duyguyu vermek istedik. Okul müdürümüz Sadri Karaömeroğlu ve müdür yardımcılarımızın desteğiyle yola çıktık. 3-4 gün boyunca uğraştık. Ortaya güzel bir şey çıktı. Bizde mutlu olduk. Öğrenciler de mutlu oldu. Kültürel bir çalışma oldu. Öğrencilerimiz eskiden böyle mi oluyordu diye soruyorlar. Semazen ve davulcu el emeği bir çalışma oldu. Bir hafta gibi bir süremizi aldı. Malum turizm okuluyuz. Turizm sadece kum, deniz, güneş veya sevgililer gününden ibaret değil. Dini ve manevi değerlerimizde çok önemli. Eski Ramazan duygusunu yaşamak isteyen herkesi de okulumuza bekleriz” ifadelerini kullandı. “Bu koridora girdiğimizde biz bu zamanı değil eski zamanı hatırlamamız gerekiyordu” Yapılan sokakta öğrencilere eski zamanı hatırlatmak olduğunu ifade eden öğrencilerden Sonnur Uzun ise “Çok güzel bir proje sunduk ve hemen çalışmalara başladık. Bir haftalık bir süreç geçti. Zaman yetmedi iftarımızı burada yapmak zorunda kaldık. En sonunda da güzel bir Ramazan Sokağını ortaya çıkardık. Hiç bizim gördüğümüz bir sokak değil ama içine girdiğim zaman eski zamanların daha güzel olduğunu anlayabiliyorum. Amacımız da en başta buydu. Bu sokağa girdiğimiz de biz bu zamanı değil eski zamanı hatırlamamız gerekiyordu” şeklinde konuştu.